• وبلاگ : روستاي آذران (نگيني درکوههاي کرکس)
  • يادداشت : مزارع زيبا گل محمدي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 8 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + kk 
    چندي پيش شنيده شد که سه تن از امام جمعه هاي موقت قم که هر يک از استوانه هاي علم و اجتهاد و تقوا در اين شهر هستند، يعني آيات: جوادي آملي، اميني و استادي به دليل اعتراض نسبت به رفتار شماري از افراطي هاي حامي دولت، حاضر به اقامه نماز جمعه نيستند.

    امکان اثبات اين خبر وجود نداشت و پس از آن که دو هفته جناب حجت الاسلام آقاي سعيدي نماز جمعه قم را اقامه کردند، بالاخره آيت الله جوادي آملي به نماز جمعه آمد. اخبار مربوطه در سايت نماز جمعه قم انعکاسي نيافت اما با خوشحالي از آمدن ايشان براي اقامه جمعه خبر داده شد (http://www.namaz-qom.ir).

    پس از آمدن آيت الله جوادي و سخناني که با نهايت حزم و احتياط بيان کردند، روشن شد که اگر هم تصميمي براي نيامدن بوده، تبديل به آمدن شده اما قرار فيما بين آنان بر اين شده است تا اعتراض خود را نسبت به تندرويهايي که در ايام انتخابات نسبت به روحانيت، چهره‌هاي برجسته نظام و طرح مسائلي در باره پيشينه سي ساله نظام شده، مطرح کنند.


    آيت الله جوادي پيش از همه اين انتقادها را مطرح کرده و رفتار برخي از کانديداها را با برخي از چهره هاي روحانيت تشبيه به رفتار برخي از تندروهاي مشروطه خواه با روحانيت وقت کرده بود. اعتراض آيت الله جوادي در ميان يک خطبه نسبتا طولاني در پنجم تيرماه جاري، در قالب عباراتي بود که در برخي از سايت ها انعکاس يافت. ايشان از اين که کساني هم واضع قانون، هم مجري و هم ناظر باشند گلايه کرد و ضرورت اين را که بايد يک نقطه اي پاک بماند را مطرح نمود.

    هفته پس از آن در 12 تيرماه آيت الله اميني آمد و ايشان هم با انتقاد از تندرويها و اظهارات کساني که بخشي از نيروهاي انقلاب را خارج از انقلاب دانسته و به طور مداوم در خفا و گاه آشکار از برخورد با آنان، دستگيري و حبس و اين قبيل مطالب سخن مي گويند انتقاد کرد.

    اما هفته جاري يعني جمعه 19 تيرماه آيت الله استادي نيز که بنا به اظهارات خودشان با توجه به سابقه سکته قلبي، در اين رويدادها قلبشان بيشتر ناراحت شده است، و از اين که عده اي طلاب تندرو جوان وابسته به يکي از مؤسساتي که متهم به حمايت افراطي از رئيس دولت است، اقدام به برگزاري راهپيمايي عليه برخي از چهره هاي نظام مي کند اظهار نگراني کردند. بنا به گزارش سايت نماز جمعه قم ايشان در «بخش ديگري از سخنان خود به جايگاه و قداست حوزه علميه قم اشاره كرد و گفت: حوزه علميه قم يك حوزه‌اي است كه شورا، مديريت، جامعه مدرسين، مراجع و.... دارد و نمي‌شود هر فردي از هر گوشه‌اي از حوزه بلند شود و با سخنان بيهوده فكر كند دارد از رهبر حمايت مي‌كند». در خبرهاي ديگر هم آمده است که آيت الله استادي گفتند: همه تصميم‌گيري‌ها بايد به سمتي باشد كه اهتمام مردم را به نظام بيشتر كند و هر چه پشتيباني مردم از يك نظام بيشتر باشد، آن نظام قدرتمند‌تر و مستحكم‌تر خواهد بود.

    نگراني هر سه بزرگوار به طور عمده روي بي اعتمادي ايجاد شده در جامعه نسبت به نظام اسلامي است. هيچ کدام از آنان مايل نيستند نظام و رهبري آن آسيب ببيند، اما از اين که به خاطر رفتارهاي افراطي اطرافيان دولت اينچنين نظام در معرض بي اعتمادي قرار گرفته سخت نگران هستند. طبيعي است که آنان با وجود تأکيدي که روي رهبري نظام و قداست آن دارند، انتظارشان اين است که اوضاع به سمتي پيش برود که روال کار از دست افراطي هايي که به اسم رهبري دست به تخريب ديگران زده و سررشته اقدامات تند را در اختيار گرفته‌اند، خارج شود.

    اما از سوي ديگر، مهم آن است که نه تنها اين سه چهره روحاني برجسته قم، بلکه بسياري از روحانيون برجسته ديگر، حتي کساني که گاه به ظاهر بيانيه هاي حمايت مي‌دهند، از منتقدان جدي دولت هستند. اين مسأله حتي در حد مراجع تقليد نيز قابل مشاهده بوده و آنان نيز حاضر به تأييد رسمي برخي از اقدامات نشدند و دست کم آن بود که به خاطر ملاحظاتي خود را در حاشيه قرار دادند. برخي از آنان مانند آيت الله اردبيلي حساسيت‌هاي آشکارتري نسبت به پايمال شدن حقوق مردم از خود نشان دادند.

    ترديد موجود در سطح بالاي حوزه، به رغم وجود رفتارهاي تند از سوي برخي از طلاب سطح متوسط و پايين و نيز کساني که در برخي از منابر توصيه به برخوردهاي بيرحمانه با معترضين داشتند، نشان از آن دارد که روحانيت برجسته حوزه، همچنان در کنار مردم بوده و بر آن است تا رهبري که امروز بر اثر رفتارهاي تند و افراطي عده اي سپر بلاي آنان شده، قداست و اعتبار خويش را حفظ کند. زيرا به هر روي آنان واقف هستند که حيات جمهوري اسلامي تنها در قالب قانون اساسي و استمرار اصول اساسي آن امکان پذير است اما چنان نيست که اين قطار بتواند با تکيه بر چند درصد محدود از افراد جامعه پيش رفته و ساير مردم را از قطار پياده کند.
    + kk 
    ر سالروز حادثه 18 تير ديروز در مركز تهران ناآرامي هاي رخ داد كه گزارش هاي بي بي سي فارسي و سايت وابسته به ستاد دكتر احمدي ن‍ژاد را در ادامه مي خوانيد.

    با وجود تلاش نيروهاي امنيتي براي ممانعت از برگزاري تجمع معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران در سالگرد حادثه ?? تير، تجمع هايي در ميدان انقلاب، خيابان انقلاب، خيابان کارگر، بلوار کشاورز، خيابان فلسطين و برخي نقاط ديگر تهران برگزار شده و اخباري درباره شليک گاز اشک آور به سمت معترضان و تيراندازي هوايي توسط مأموران دولتي منتشر شده است.

    اين اعتراض ها چهار هفته پس از اعلام پيروزي محمود احمدي نژاد در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران در حالي صورت گرفته است که مقامات سياسي و انتظامي اين کشور هشدار داده بودند با هر تجمعي "به شدت" برخورد خواهند کرد.

    گزارش ها از تهران حاکي است که تجمع معترضان در مواردي به درگيري با نيروهاي امنيتي انجاميده و به گزارش خبرگزاري رويترز، پليس در بعضي مناطق مجبور شده است براي متفرق کردن جمعيت به تيراندازي هوايي اقدام کند.

    بر اساس اخبار دريافتي نقاط مختلفي از شهر تهران، از جمله خيابان کارگر و نزديکي ميدان انقلاب، صحنه وقوع تجمع هاي اعتراضي بوده و خبرگزاري رويترز، درگيري هاي پيش آمده را شديدترين درگيري ها از زمان توقف اعتراض‌هاي عمومي در تهران توصيف کرده است.

    خبرگزاري فرانسه از شکسته شدن شيشه هاي يک بانک دولتي در جريان اعتراض ها خبر داد و نوشت مأموران انتظامي پلاک بعضي اتومبيل ها را که رانندگانشان بوق مي زدند ضبط مي کرده اند.

    به گفته يک شاهد عيني، غرب ميدان انقلاب تهران و کوچه هاي خيابان جمالزاده و خيابان آزادي محل تجمع تعداد زيادي از معترضان بود که براي حرکت به سمت ميدان انقلاب تلاش مي کردند.

    اما به گفته اين منبع هجوم افراد معترض به سمت ميدان انقلاب با پرتاب گاز اشک آور از سوي نيروهاي امنيتي مواجه شد و آنها پس از تجمع دوباره به کوچه هاي اطراف رانده شدند.

    گزارش شده که عده اي از معترضان توسط نيروهاي انتظامي دستگير شده اند، اما هنوز تعداد دقيق دستگير شدگان مشخص نيست.

    دليل تجمع در غرب ميدان انقلاب، حضور گسترده و تلاش نيروهاي امنيتي براي در اختيار گرفتن کنترل مناطق شرقي اين ميدان بود که دانشگاه تهران در آنجا قرار دارد.

    گزارش هايي مبني بر قطع خدمات تلفن همراه در برخي مناطق تهران نيز مخابره شده است.

    يکي از تصاويري که از طريق سايت يوتيوب منتشر شده، معترضان را در بلوار کشاورز، مقابل ساختمان وزارت کشاورزي نشان مي دهد که شمار زياد آنها باعث توقف ترافيک به سمت خيابان کارگر شده است.

    معترضان در اين ويدئو از ممانعت نيروهاي امنيتي از حرکت تظاهرکنندگان به سمت ميدان انقلاب سخن مي گويند.

    رويترز همچنين به نقل از يک شاهد عيني ديگر از گردهم آيي "گروهي از اصلاح طلبان" مقابل دفتر سازمان ملل متحد در شمال تهران خبر داد.

    آخرين بار، تهران حدود يازده روز قبل و در مراسمي که به مناسبت سالروز حادثه بمبگذاري هفتم تير برگزار شد، صحنه برگزاري تجمعي از معترضان به نتيجه انتخابات بود.

    با فرا رسيدن شب، از شدت اعتراض هاي خياباني کاسته شده و شعار "الله اکبر" از بام خانه هاي تهران شنيده مي شود.

    ممانعت از تجمع مقابل دانشگاه تهران

    اظهارات يک شاهد عيني از حوادث 18 تير 1388 منابع مختلف بعد از ظهر روز پنجشنبه نهم ژوئيه از حرکت گروهي از معترضان به سمت دانشگاه تهران خبر دادند که شعار "مرگ بر ديکتاتور" سر داده بودند.

    شبکه سي ان ان شمار معترضان در اطراف ميدان انقلاب را بين دو تا سه هزار نفر برآورد کرد.

    خبرگزارش آسوشيتدپرس در گزارش خود نوشته که اين اعتراض ها در شرايطي انجام شد که شمار زيادي از مأموران انتظامي در کنار لباس شخصي ها و اعضاي بسيج در چهار راه هاي مختلف خيابان انقلاب در مرکز تهران مستقر شده بودند.

    اين خبرگزاري عنوان کرده است که تظاهر کنندگان که ماسک هاي سبز به صورت داشتند مقابل در اصلي دانشگاه تهران متوقف شدند و شروع به شعار دادن کردند که با واکنش پليس مواجه شدند.

    يک شاهد عيني ديگر از حمله نيروهاي امنيتي به حاضران در خيابان کارگر خبر داد و علاوه بر تاييد ضرب و شتم معترضان و عابران از سوي اين نيروها، گفت که برخي از افراد که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند دستگير شدند.


    اين شاهد عيني همچنين از مسدود شدن کليه خيابان هاي منتهي به ميدان انقلاب از سوي نيروهاي انتظامي خبر داد.

    خبرگزاري رويترز هم گزارش داد که نيروهاي لباس شخصي سوار بر موتورسيکلت در اطراف دانشگاه تهران مشغول گشت زني بوده اند.

    آسوشيتدپرس از تجمع صدها تظاهر کننده در ميدان ولي‌عصر تهران خبر داده است که با وجود شليک گاز اشک آور از سوي نيروهاي انتظامي، دوباره جمع شدند.

    خبرگزاري فرانسه که پيش از آغاز ناآرامي ها فضاي منطقه اطراف ميدان انقلاب را پر تنش و متاثر از حضور نيروهاي ضدشورش توصيف کرده بود، مدتي بعد از شليک گاز اشک آور به سمت معترضان و تلاش نيروهاي امنيتي براي متفرق کردن معترضان خبر داد.

    خبرگزاري رويترز هم از زبان يک شاهد عيني از شعار دادن تجمع کنندگان در حمايت از ميرحسين موسوي خبر داده است.

    رويترز به نقل از ديگر شاهدان عيني اعلام کرد نيروهاي امنيتي در بعضي ميادين ديگر شهر تهران هم حضوري گسترده داشته اند.

    سايت ثانيه نيوز وابسته به ستاد انتخاباتي دكتر احمدي نژاد نيز نوشت:

    سالگرد 18 تير، خيابانهاي اطراف دانشگاه تهران دستخوش آشوب شد.

    به گزارش خبرنگاران ثانيه‏نيوز از خيابانهاي منتهي به ميدان انقلاب، برخي هواداران مهندس مير حسين موسوي روز پنجشنبه نيز به بهانه سالگرد 18 تير، خيابانهاي اطراف دانشگاه تهران را دستخوش تنش و آشوب کردند.


    از حدود ساعت 17 پنجشنبه از خيابانهاي منتهي به دانشگاه تهران، در جمع‏هاي 15-20 نفره به سمت دانشگاه تهران در حرکت بودند که بعد از سر دادن شعارهاي اهانت‏آميز و بعضا رکيک و همچنين پرتاب سنگ و آتش زدن لاستيک و سه سطل آشغال، با مامورين نيروي انتظامي درگير شدند.

    برخي هواداران مهندس مير حسين موسوي در طي مسير خود همچنين خودروهاي سواري را به بوق‏زدن ممتد وادار مي‏کردند و مخالفين اين موضوع با خرد شدن شيشه ماشين خود مواجه مي‏شدند.

    اين افراد در شعارهاي خود خطاب به رييس‏جمهور و برخي مسوولين کشور، مخصوصا در مقابل مساجد مسير وپرتاب سنگ، تلاش به تحريک نيروهاي مردمي به درگيري داشتند.



    نيروهاي پليس نيز با استفاده از بلندگو از تجمع‏کنندگان خواستند منطقه را ترك كنند و هشدار دادند در صورت سرپيچي با دستگيري مواجه خواهند شد.

    همچنين خبرنگار ثانيه‏نيوز از کوي دانشگاه خبر داد که عده‏اي حدود 100 تا 150 نفر در کوي دانشگاه تهران، حرکاتي مشابه اغتشاشگران و برخي هواداران مهندس مير حسين موسوي را انجام دادند از جمله با سر دادن شعارهاي اهانت‏آميز و بعضا رکيک و همچنين پرتاب سنگ و برپايي آتش زدن با مامورين نيروي انتظامي درگير شده‏اند.

    شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي دقايقي پيش در گزارشي از اغتشاشات 18 تير ابراز مي‏دارد: طرفداران ميرحسين موسوي نامزد مخالف در انتخابات رياست جمهوري ايران خواستار برپايي تظاهرات در سراسر ايران بودند که امروز در سال‏روز 18 تير امسال با سالهاي ديگر بسيار متفاوت است زيرا امسال بخاطر انتخابات، طرفداران ميرحسين موسوي تلاش کرده‏اند تا مراسم 18 تير را برگزار كنند.

    الجزيره انگليسي مي‏افزايد: هواداران موسوي، راهپيمايي خود را از 9 ميدان مهم در تهران آغاز كردند و در ميدان انقلاب جمع شدند مردم در گروههاي سه تا ده نفره در حال حركت هستند برخي از آنها لباس سبز بر تن دارند.

    مجري الجزيره انگليسي در ادامه گفت: افرادي كه در خيابانهاي ايران تجمع كرده اند طرفداران ميرحسين موسوي هستند موضع خود وي چگونه است؟ گفته مي شود برخي در ايران مي خواهند موسوي را بخاطر ناارامي هايي كه پس از انتخابات رخ داد دستگير كنند.

    آسوشيتدپرس نيز از تهران گزارش داد: صدها تن از تظاهركنندگان هوادار مير حسين موسوي در تهران در حالي كه شعار […] سرداده بودند از دست نيروهاي پليس كه باتوم به دست داشتند فرار کردند.

    آسوشيتدپرس مي‏افزايد: حدود سيصد نفر در برابر دانشگاه تهران تجمع كردند و شعارهاي […] سر دادند بسياري از اين افراد ماسكهاي سبز رنگ را كه رنگ انتخاباتي موسوي است به صورت زده بودند با نيروهاي پليس درگير شدند

    + kk 
    يک مقاله مفصل و خواندني توي وال استريت ژورنال. من اينجا بعضي از نکات مهمشو ترجمه ميکنم. اين يارو به اسم مهدي مراداني، 24 ساله، از نيروهاي فعال بسيجه و ساکن شهر ري. يک مغازه داره و ظاهرا از اين خرت و پرتهاي مذهبي و سي‌دي نوحه و از اين جور چيزها ميفروشه. البته تو روزهاي اخير همراه نيروهاي بسيجي ديگه مشغول مهرورزي به معترضان تهراني بوده‌ و طبق اقرار خودش تو سرکوب دانشجويان کوي دانشگاه تهران موقعي که 14 سالش بوده هم دست داشته. يکجا ميگه " اسلام و انقلاب به من نياز دارد و اگر حکومت از من بخواهد جانم را فدايش ميکنم. جامعه‌ي ما آغشته به گناه شده و مملو از ضد انقلاب است". ميگه رئيسمون، حسام غلامي، 27 ساله، فرمانده بسيج شهر ري گفته که اينا (معترضين) مردم معمولي نيستند و همشون دشمنند. وظيفه شرعي و انقلابيمون اينه که اينها رو سرکوب کنيم. يک جايي ميگه توي تظاهرات از موتورش افتاده و مردم کتکش زدند و الانم با يک پاي شل راه ميره. بعد ادعا ميکنه که تعداد زيادي بسيجي مجروح و کشته شدند و بعضي از بسيجي ها به صورتشون اسيد پاشيده شده! اما نکته‌ي جالب حرفاش اينه که ظاهرا نامزدش بخاطر دست داشتنش تو کتک کاري مردم ازش جدا شده و حلقه‌ي نامزديشو پس فرستاده و کلا تلفنهاش رو جواب نميده (حيونکي!). ميگه ضد انقلابها نامزدم را هم گول زده‌اند.
    + kk 
    روزنامه‌ ي آلماني فرانکفورتر روندشاو در تفسيري نوشته است؛ نظام جمهوري اسلامي با بزرگترين بحران سياسي تاريخ خود روبروست و حتي اگر آيت ‌الله خامنه‌ اي موفق به برقراري آرامش شود، خشم مردم از تقلب در انتخابات هم چنان باقي است. فرانکفورتر روندشاو، تفسير خود را چنين ادامه مي ‌دهد: مراجع ديني معتبر کشور از علي خامنه ‌اي، رهبري جمهوري اسلامي فاصله مي‌ گيرند. سه تن از آيت ‌الله‌ هاي بزرگ قم به‌ طور آشکار عليه تقلب در انتخابات اعتراض کردند. به جز يک آيت ‌الله - محمد يزدي - هيچ يک از روحانيون تراز اول قم انتخاب مجدد محمود احمدي ‌نژاد را به وي تبريک نگفتند؛ يک اهانت آشکار که تاکنون سابقه ‌اي نداشته است. جمهوري اسلامي همين شش ماه پيش ?? سالگي تاسيس خود را جشن گرفت. اما اکنون در چنان بحران عميقي فرو رفته که از زمان سقوط رژيم شاه در سال ???? تاکنون سابقه نداشته است. اکنون ديگر رژيم علاقه ‌اي به پرپائي مراسم هاي رسمي ندارد، زيرا هر مراسم يادبودي مي ‌تواند محملي براي نمايش اعتراض‌ هاي جمعي گردد...
    + kk 
    عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در جمع مردم ياسوج
    مواضع لاريجاني درخصوص حوادث پس از انتخابات اصولگرايانه نبود

    عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس موضع‌گيري‌هاي رئيس مجلس در خصوص حوادث پس از انتخابات را غيراصولگرايانه دانست و تأكيد كرد: لاريجاني در اظهار مواضع خود، مشكلات شخصي‌اش با رئيس‌جمهور را دخالت داد.

    به گزارش رجانيوز، ستار هدايت‌خواه در جمع برخي از مردم شهر ياسوج گفت‏:‏ با توجه به اتفاقات اخير و برخي موضع گيري ها توسط چهره هاي سياسي بايد گفت رييس مجلس، نقش نامناسبي را ايفا كرد‏.

    وي افزود‏:‏ انتظار مي‌رفت آقاي لاريجاني پس از بيانات رهبر انقلاب به طور شفاف و قوي در رابطه با برخي مسائل قبل و بعد از انتخابات موضع‌گيري مي كرد‏.

    اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت‏:‏ لاريجاني در مواضع خود، مشكلات شخصي با شخص آقاي رييس جمهوري را دخالت داد‏.

    هدايت‌خواه ادامه داد‏:‏ رييس مجلس بايد فكر مي كرد كه اينگونه موضع‌گيري‌ها اصولگرايانه نيست‏.

    نماينده دنا و بويراحمد در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت‏:‏ وقتي لاريجاني شوراي نگهبان را بي‌طرف نمي‌داند، كيان نظام را تهديد مي كند‏.

    وي در پاسخ به اين سؤال كه چگونه، آقاي لاريجاني با اكثريت آرا رييس مجلس هشتم شد، عنوان كرد‏:‏ فرد ديگري از اصولگرايان كانديدا نشده بود‏
    + kk 
    روز ?8 تير، دهمين سالگرد يورش ماموران حکومت به خوابگاه دانشجويان، در شهر اصفهان نيز تظاهرات پراکنده اي صورت گرفت. بنا به گزارش ها در اين تجمعات حدود سيصد نفر دستگير شدند. امروز صبح خانواده هاي بازداشت شدگان در برابر بازداشتگاه پليس امنيت اخلاقي تجمع کردند و هنگامي که صداي جوانان بازداشت شده از داخل بازداشتگاه به گوشش رسيدند که درخواست آب مي کردند، خانواده ها به اعتراض برخاستند و با سنگ به درب بازداشتگاه کوبيده و فرياد الله اکبر سر دادند. آن ها خواستار رسيدگي به وضعيت بازداشت شدگان شدند. يگان ويژه ي مستقر در بازداشتگاه، خانواده ها را متفرق کرده و ديگر اجازه ي تجمع در مقابل بازداشتگاه را به آنان نداد.
    + kk 

    حمله تند آيت الله استادي در نماز جمعه قم به افراطيون حامي دولت و قاسم روانبخش ـ??? کليک

    Language Bookmark ebrat.ir

    تا اول محرم از سخنراني، منبر، درس و اقامه نمازجمعه خودداري مي‌كنم،افرادي كه در راهپيمايي‌ ،پس از انتخابات توسط آن روحاني تشكيل شد ، شركت كردند بايد استغفار كنند***حوزه، استاندار، معاون استاندار، دفتر مقام معظم رهبري در قم و ... مخالف برگزاري اين راهپيمايي بودند اما اين روحاني به حرف هيچكس گوش نكرد و كار خود را انجام داد. امام جمعه قم گفت: چرا اين روحاني با احساسات پاك مردم و طلاب بازي كرد؟ چرا هيچ دستگاهي نيست كه با او برخورد كند. وي افزود: افرادي كه در اين راهپيمايي‌ها كه پس از انتخابات توسط اين روحاني تشكيل شد، شركت كردند بايد استغفار كنند. آيت‌الله استادي در ادامه به امضا طومارها اشاره كرد و گفت: به مردم سفارش مي‌كنم كه ببينيد چه كسي متن اين طومار را نوشته و چه هدفي را دنبال مي‌كند، بعد آن را امضا كنيد. آيت‌الله استادي در پايان گفت: تا اول محرم از هر گونه سخنراني، منبر، درس و اقامه نمازجمعه خودداري مي‌كنم لازم به ذکر است که اشاره آيت الله استادي به راهپيمايي دعوت شده توسط قاسم روانبخش مسئول نشريه پرتو نور و از نزديکان آيت الله مصباح يزدي و از حاميان متعصب احمدي نژاد است و روزنامه کيهان يکي از مبلغان اين راهپيمايي بوده است ، اين روزنامه نوشت :طلاب، روحانيون و مردم شهر مقدس قم روز گذشته با برگزاري راهپيمايي حمايت خود را از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامي اعلام كردند.

    + عاقبت دروغ 
    چرا سرافكنده اي؟
    كي تو را ريس جمهورت كرده