• وبلاگ : روستاي آذران (نگيني درکوههاي کرکس)
  • يادداشت : پاييز و... آذران
  • نظرات : 2 خصوصي ، 40 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      >
     
    + دذررذ 
    مسئول موسسه فرهنگي موعود عصر (عج) گفت: طبق گفته اكثر محققان از يك هزار و 200 نشانه‌ آخرالزمان تنها پنج نشانه باقي مانده است. اسماعيل شفيعي سروستاني دوشنبه شب در همايش آخرالزمان كه در دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) برگزار شد، اظهار داشت: در شرايطي كه امروز همه مردم جهان به سر مي‌برند، هيچ سئوالي جدي‌تر از اين نيست كه آيا آخرالزماني كه همه ملل در هر گروه و مذهبي از آن مي گويند مصداقش امروز است....وي افزود: 130 سال است كه در دانشگاه‌هاي وابسته به كليساي كاتوليك در رشته آخرالزمان‌شناسي فارغ‌التحصيل دارند و در ايالات متحده آمريكا بيش از 257 كالج و دانشگاه در اين رشته وجود دارد و اگر اين موضوع مهمي نيست چرا بايد در سرزميني كه گاهي گمان مي‌كنيم عاري از مذهب است، اين تعداد دانشگاه و كالج در رابطه با اين رشته وجود داشته باشد.
    + دذررذ 
    «شهروند محترم طبق اطلاع واصله، جنابعالي تحت تاثير تبليغات ضد امنيتي رسانه‌هاي وابسته به بيگانگان قرار گرفته ايد، در صورت حضور در هرگونه تجمع غيرقانوني و ارتباط با رسانه هاي خارج از کشور برابر مواد ??? ، ??? ،???، ???، ???، ???، ???، ??? قانون مجازات اسلامي شناخته مي‌شويد و با شما برخورد قانوني خواهد شد.» اين متن پيامکي است که شب گذشته براي برخي از افرادي که در راهپيمايي‌هاي جنبش سبز و تجمع‌هاي اعتراضي روزهاي پس از انتخابات براي اعلام مخالفت با دولت کودتا حضور داشته‌اند، از شماره‌ي ?????????? ارسال شده است، شماره‌يي که وقتي تماس مي‌گيري بوق‌هاي عجيب و غريب تحويل‌ات مي‌دهد و براي ترساندن مردم و جلوگيري از حضور آن‌‌ها در راه‌پيمايي ?? آبان طرح‌ريزي شده است.
    + دذررذ 
    در پي مخالفت مجلس شوراي اسلامي با تشکيل صندوق ويژه هدفمند کردن يارانه ها، محمود احمدي‌نژاد، امروز بدون برنامه قبلي وارد مجلس شوراي اسلامي شد و در سخناني گفت که اگر مجلس با تشکيل چنين صندوقي موافقت نکند، لايحه دولت را پس خواهد گرفت. احمدي نژاد افزود: دولت با دست بسته نمي تواند مسئوليت اجراي چنين لايحه اي را برعهده بگيرد ومنابع اجراي اين لايحه نبايد به بودجه سالانه دولت متصل شود. به گفته چند تن از اعضاي هيات رئيسه مجلس، احمدي نژاد نامه پس گرفتن لايحه را، در صورت برآورده نشدن خواستش، به هيات رئيسه مجلس داده است. به گزارش خبرگزاري مهر، اعضاي هيات رئيسه مجلس براي بررسي راه برون رفت از اين مشکل، جلسه فوق العاده تشکيل داده اند.
    + دذررذ 
    هدفمند سازي يارانه ها به کما رفت
    پس از ماه ها بررسي و تبادل نظر کارشناسان و تحليلگران اقتصادي ، لايحه هدفمند کردن يارانه ها در ماده ي 13 به جدال دولت و مجلس انجاميد و موجب شد تا رئيس جمهور پيش از ترک جلسه علني مجلس نامه استرداد لايحه هدفمند کردن يارانه ها را به علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي بدهد.
    + دذررذ 
    يك نماينده مجلس با اشاره به عملي نشدن مصوبات سفرهاي استاني دورهاي قبل، تاکيد کرد که شروع دور سوم سفرها منطقي به نظر نمي رسد و آمارهاي ارائه شده با عملي شدن مصوبات در استان ها همخواني ندارد.

    حميد رضا پشنگ عضو كمسيون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار سياسي «فردا» گفت: استان هاي دوراز پايتخت، انتظار ويژه اي از دولت دارند. آنها مي خواهند مشكلاتشان از طريق هماهنگي با رييس دولت به طورحتم حل شود. اما در حال حاظر به خاطر عدم پاسخ صحيح به خواسته‌هاي مردم در استانها، ابهت دولتمردان در نزد مردم شکسته شده است.

    نماينده مردم خاش تصريح كرد: در دور اول سفرها، نامه‌هاي زيادي به رييس جمهور نوشته و به دست بخشداران مناطق رسيد. اما برخي مشكلات همچنان لاينحل باقي مانده است. بدين ترتيب اميدهاي مردم به ياس تبديل شد.

    اين نماينده مجلس همچنين به آمار ارائه شده توسط مسئولان مبني بر اجرايي شدن مصوبات سفرهاي قبلي اشاره و تاکيد كرد: اجرايي شدن با عملي شدن مصوبات به طور كلي متفاوت است؛ مثلا اگر 100 هزار تومان به مصوبه اي اختصاص داده شود، مي گوييم آن مصوبه اجرايي شده ولي از عملي شدن آن که خبري نيست.
    + دذررذ 
    درشرايطي که در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران خواستار بازنگري در پيشنهاد آژانس بين المللي انرژي اتمي براي تهيه سوخت مورد نياز راکتور تحقيقاتي تهران شده است، طرحي که در داخل کشور تنها مورد حمايت محمود احمدي نژاد بود، آژانس و غرب ضرب الاجل دو روزه اي را براي ايران جهت پذيرش اين پيشنهاد تعيين کرده اند.
    + دذررذ 

    جدال لفظي احمدي نژاد و لاريجاني

    رييس مجلس نيز در پاسخ به وي گفت: «طبق آيين نامه مجلس شما بايد براي صحبت كردن از قبل به هيات رييسه مجلس اطلاع مي داديد كه اين كار را نكرديد.» پس از رايزني هاي افرادي همچون رحيمي، ‌نديمي، باهنر، و ميرتاج الديني كه به دور لاريجاني حلقه زده بودند و تصويب ماده 15 لاريجاني كه انگار راضي به صحبت كردن بدون اطلاع احمدي نژاد شده بود، خطاب به وي گفت: «شما اگر مي خواهيد مي توانيد صحبت كنيد.»

    + لب 
    "سپاه بايد پشت مردم باشد. اصل مردمند. ارتش هم بايد پشت مردم باشد. ارتش وسپاه بايد بگويند: جانم فداي مردم. اگر بگويد جانم فداي رهبر انحراف است. اصل مردمند. رهبر هم جانش فداي مردم است. ما همه براي مردميم. سپاه بايد از حقوق مردم دفاع کند. پشتيبان مردم باشد.اگر بگويد جانم فداي رهبر که اين مي‌شود همان زمان شاه. پس مردم براي چي انقلاب کردند؟" امام خميني، صحيفه نور، جلد سوم پاراگراف
    + كلك 
    عشق است؟ آذران فقط
    + تتت 

    موسوي: دولتمردان با گشاده دستي از حقوق ملت عقب نشسته‌اند

    ميرحسين موسوي با انتقاد از رفتار دولت ايران در موضوع هسته‌اي مي‌گويد که دولتمردان با گشاده دستي از حقوق ترديدناپذير ملت خود عقب نشسته‌اند.ميرحسين موسوي، نامزد اصلاح‌طلب معترض به نتايج انتخابات اخير ايران، با انتقاد از رفتار دولت ايران در موضوع هسته‌اي مي‌گويد که دولتمردان با گشاده دستي از حقوق ترديدناپذير ملت خود عقب نشسته‌اند. آقاي موسوي در تازه‌ترين بيانيه خود که در آستانه روز ?? آبان منتشر شده است با اشاره به توافق براي دريافت سوخت رآکتور تهران در قبال تحويل اورانيوم غني‌شده، گفته است که «?? سال پيش، تهيه سوخت رآکتور تهران امري بود که نه مسئولان و نه رسانه‌ها انجام آن را خبري مهم تلقي نمي‌کردند» اما «امروز قسمت اعظم محصول فعاليت هسته‌اي کشور، که اين همه جار و جنجال به خود ديده و چندين تحريم براي ملت به همراه آورده است، گويا بايد براي تأمين همين نياز ساده، تحويل کشورهاي ديگر شود، شايد بعدها لطف کنند و اندکي سوخت در اختيار ما بگذارند.»
    + تتت 

    بيانيه شماره ?? ميرحسين موسوي در آستانه سيزدهم آبان

    دير يا زود – بلکه به اميد خدا بسيار زود – مخالفان مردم صحنه را ترک مي‌کنند. آيا آن روز بايد کشوري تخريب شده براي ملت باقي بماند؟ آن چيزي که امروز بايد نگران آن باشيم مصالح کشور است، زيرا کشور جز صاحبان اصلي‌اش کسي را ندارد که در اين باره ابراز نگراني کند. ساختن فردا را بايد از امروز آغاز کنيم. بايد براي فردا چنان مهيا باشيم که اگر همين فردا از راه رسيد يکه نخوريم. بايد هريک از ما مردم نه فقط نقش پيشوايي که مسئوليت آن را نيز بر عهده خود احساس کنيم.
    + تتت 
    سياست احمدي نژاد
    يا تنش يا کرنش

    + تتت 

    انقلاب اقتصادي احمدي نژاد به تعويق مي افتد؟

    احتمال به تعويق افتادن اجراي هدفمندي يارانه ها

    رهبري اين گروه را پرويز داوودي برعهده دارد.گفته مي شود گزارش جامعي درمورد عواقب نگران كننده اجراي سياست هدفمندي يارانه ها توسط حسين صمصامي-شاگرد پرويز داوودي و سرپرست وزارت اقتصاد دولت نهم- به رئيس دولت ارايه شده و نسبت به عواقب تورمي اجراي اين طرح هشدار داده شده است

    اقتصاددانان اصولگرا در مورد زمان اجراي سياست هدفمندي يارانه‌ها به اختلاف نظر رسيده‌اند.

    به گزارش خبرنگار "آينده"، با بروز اين اختلاف‌نظرها كه بحث‌هاي جدي آن حتي به محافل مهم حكومتي و نهادهاي امنيتي كشيده شده است، احتمال مي‌رود اجراي اين سياست كه مهم‌ترين شعار آقاي محمود احمدي‌نژاد در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري بود و از آن به عنوان انقلاب اقتصادي ياد مي‌شد، براي مدتي به تعويق افتد.

    در حال حاضر دو طيف مهم از اقتصاددانان اصولگرا با اجراي سياست هدفمندي يارانه‌ها مخالف هستند و اجراي آن را به زيان دولت آقاي احمدي‌نژاد و در مجموع، جريان اصولگرايي مي‌دانند.

    طيف اول كه نفوذ قابل توجهي در مجلس شوراي اسلامي و نهادهاي مرتبط با آن دارد، در ميان اصولگرايان به طيف "تثبيتي‌ها" معروف است. اين گروه را احمد توكلي رهبري مي‌كند كه پيش از اين با تهيه و تدوين سياست تثبيت قيمت‌ها، توان كارشناسي خود را آزمايش كرده است. اين طيف مدعي است كه اجراي سياست هدفمندي يارانه‌ها مي‌تواند تورم بالاي 50 درصد به اقتصاد ايران تحميل كند. انتقادهاي پي‌درپي احمد توكلي و چند نماينده ديگر در جريان بررسي لايحه هدفمندي يارانه‌ها و نامه هشدارآميز حسن سبحاني به برداران لاريجاني، در همين زمينه ارزيابي مي‌شود.

    اين گروه معتقدند آقاي احمدي نژاد با اصرار بر اجراي اين سياست، به استقبال خطر بزرگي مي‌رود. خطري كه مي‌تواند حيات سياسي جريان اصولگرايي را به خطر اندازد.

    گروه دوم را نيز اقتصادداناني تشكيل داده‌اند كه پيش از اين در دولت نهم، صاحب نفوذ و قدرت بودند. رهبري اين گروه را پرويز داوودي برعهده دارد كه از نظر انديشه اقتصادي به طرفداري از "جان مينياردكينز" شهرت يافته است. گفته مي‌شود گزارش جامعي در مورد عواقب نگران‌كننده اجراي سياست هدفمندي يارانه‌ها توسط حسين صمصامي - معاون و شاگرد پرويزداوودي - به رئيس دولت ارايه شده و در آن، نسبت به عواقب تورمي اجراي اين طرح هشدار داده شده است.

    اين در حالي است كه طيف سنتي اصولگرايان، اجراي سياست هدفمندي يارانه‌ها را مهم‌ترين اقدام آقاي احمدي‌نژاد دانسته و اجراي آن را به سود منافع ملي و اقتصاد كشور ارزيابي كرده‌اند.

    جالب آن كه روزنامه كيهان هم روز پنجشنبه در يادداشتي با عنوان "اتاق عمل آماده نيست"، با استفاده از تشبيه احمدي نژاد از اين طرح به عنوان عمل جراحي اقتصاد ايران، به نقد اجراي آن در شرايط كنوني پرداخت.

    منتقدان اجراي اين سياست معتقدند به سه دليل مشخص احتمال شكست پروژه هدفمندي يارانه‌ها وجود دارد: نخست اين كه فضاي سياسي كشور آماده اين تغييرات نيست و دولت دهم كه در اذهان عمومي متهم به مسايل گوناگوني شده، در ابتدا بايد فضاي كشور را آرام كرده و پس از آن دست به اصلاحات اقتصادي بزند. نكته ديگر مورد تاكيد آنها، ضعف طراحان و مجريان سياست هدفمندي يارانه‌ها است كه استنباط درستي از عواقب منفي اجراي سياست ندارند و نكته سوم اين است كه احتمال افزايش فشارهاي عمومي به دليل فشارهاي تورمي وجود دارد.

    از سوي ديگر گفته مي‌شود يكي از نزديكان احمدي‌نژاد در نشستي اجراي اين سياست را پوست خربزه‌اي زير پاي دولت دهم اعلام كرده و به وي توصيه كرده است كه اجراي آن را به تعويق اندازد.

    اين درحالي است كه شوراي امنيت ملي نيز درحال بررسي ابعاد گوناگون اين سياست است و اين امكان وجود دارد كه با نظر اين شورا، اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها با آن همه سروصداي تبليغاتي كه با آن به وجود آورده‌اند، تا اطلاع ثانوي به تعويق افتد.

    ظرف روزهاي آينده قرار است ملاقات‌هاي مهمي ميان اصولگرايان در مورد هدفمندي يارانه‌ها صورت گيرد ازجمله اين كه برخي اقتصاددانان مدافع اين سياست، قرار است به ديدار مخالفان بروند تا آن‌ها را درمورد تاييد نهايي لايحه متقاعد كنند.

    + لتالتلا 
    احمدي‌نژاد:‌80 درصد مردم با اجراي طرح تحول اقتصادي از ‌يارانه‌ها برخوردار مي‌شوند‌

    خبرگزاري فارس: رئيس جمهور كشورمان گفت: ما در هدفمند كردن يارانه‌ها با عدالت يارانه‌ها را توزيع مي‌كنيم‌ و اينكه‌ مي‌گويند مردم بي‌پول مي‌شوند اشتباه است و ‌80 درصد مردم با اجراي طرح تحول اقتصادي از ‌يارانه‌ها برخوردار مي‌شوند

    اگر اين حرف ريس جمهور درست باشد که نيست فقط به هر نفر 9 هزار تومان مي رسد اگر فقط به 5 دهک يارانه بدهند مبلغ بالاتر خواهد بود
     <      1   2   3      >