• وبلاگ : روستاي آذران (نگيني درکوههاي کرکس)
  • يادداشت : azeran news
  • نظرات : 2 خصوصي ، 113 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3   4   5    >>    >
     
    + ليبل 

    «جنبش بسيار فراگير سبز الكي» اعلام موجوديت و جامعيت كرد.

    به گزارش خبرنگار گافنيوز، فواد صادقي مدير عامل اين جنبش ضمن اعلام اين خبر گفت: « در پي راه افتادن موج راه اندازي جنش سبز كه اخيرا به راه افتاده است، تصميم گرفتيم پيش از آنكه بازار سياسي ايران به تسخير جنبش‌هاي سبز تقلبي درآيد با طراحي و ارائه يك جنبش سبز همه جانبه به جامعه خدمت كنيم.» وي افزود: «اين جنبش اصيل‌ترين جنبش سبزي است كه تا كنون ايجاد شده است و داراي استاندارد ايزو 14000 هزار است.»

    اين اقدام پس از آن صورت مي‌گيرد كه مخالفان سرسخت جنش سبز، پس از چند ماه مهرورزي با طرفداران اين جنبش و نيز كساني كه صرفا نشانه‌هاي سبز داشتند؛ ناگهان خبر از يك جنش سبز موازي دادند و در نخستين اقدام، در مراسم سيزدهم آبان امسال با نشانه‌هاي سبز به طرفداران جنبش سبز طرفدار موسوي و كروبي حمله بردند. اقدامي كه باعث بهت و حيرت ناظران خارجي شد اما براي ناظران داخلي كه به اين شگردها آشنا هستند عادي بود و صرفا باعث جايگزيني موقت اصطلاح "سبز تو سبز" به جاي "شير تو شير" شد.

    سيد عمار كلانتري سخنگوي اين جنبش نيز پس از آنكه به تك تك 124 هزار پيامبر قسم خورد سيد بودنش از نوع سيدهاي بيست و چهارم خردادي نيست؛ گفت: « سبز ما اصل جنس است و از طيف پسته‌اي تا يشمي و سبز سير را در برمي‌گيرد. در اساسنامه هم تصريح كرده‌ايم همه آحاد مردم جزو جنبش بسيار فراگير سبز الكي ما هستند در نتيجه طرفداران جنبش سبز طرفدار موسوي و گردانندگان جنبش سبز طرف مقابل فقط دو گروه در داخل جنبش سبز ما هستند كه در كنار ساير سبزهايي كه ممكن است خودشان هم از عضويت از جنش بسيار فراگير ما اطلاع نداشته بانشد؛ بدنه جنبش را تشكيل مي‌دهند.»

    م. ف. يكي از طراحان و اعضاي هيات موسس جنبش بسيار فراگير سبز الكي ضمن ابراز خوشحالي از مصاحبه با خبرگزاري بسيار معتبر گاف ايران، گافنيوز گفت: «ما متوجه شديم كه به راه انداختن جنبش سبز طي هفته‌هاي اخير مد شده است و به زودي خط توليد انبوه جنبش‌هاي سبز الكي و پشمكي توسط حاميان دولت كه مظنه بازار دستشان است، آغاز به كار خواهد كرد. از اين رو با رفقا تصميم گرفتيم به عنوان يك فعاليت اقتصادي تضمين شده، جنبش بسيار فراگير سبز الكي را با سرمايه سه عدد اعلاميه، نهصد كيلوگرم اعتماد به نفس، پنج تخته پوست كلفت و در راستاي مصادره به مطلوب تاسيس كنيم كه كرديم.»

    در ادامه اين گزارش فواد صادقي اعضاي هيات مديره و موسس اين جنبش را 5 نفر عنوان كرد و در پاسخ به اين سوال كه چرا 5 تا گفت: «پس چند تا؟ چون همه‌اش همين تعداد نفرات را توانستيم جمع كنيم. ولي اينها اهميتي ندارد. آنچه در اين برهه از زمان اهميت دارداين است كه تا تنور داغ است جنبش‌ها و نهادها و تشكل‌هاي جديد چسبانده شوند. بعدشم، چرا اينا از روي جنبش سبز كپي كنند ما نكنيم؟» وي منظورش از "اينا" را مشخص نكرد ولي طوري به سمت ميدان پاستور اشاره كرد كه گلدان خرزهره گوشه اتاق ترك برداشت.

    هنوز مشخص نشده است نهادهاي خيرخواهي كه كپي‌هاي جنبش سبز را مورد حمايت خود قرار مي‌دهند آيا جنبش بسيار فراگير سبز الكي را نيز مورد حمايت مالي و معنوي خود قرار مي‌دهند يا اينكه صرفا به ساير جنش‌هاي سبز كمك مي‌كنند
    + ليبل 

    اگر كسي در سال 59 – 60 در قم زندگي مي كرد، شاهد جلسات مكرر دفتر همكاري حوزه و دانشگاه بود، آن گونه كه صدها استاد به صورت هفتگي به قم مي آمدند تا علوم انساني را اسلامي كنند. رهبري اين جريانها را آيت الله مصباح يزدي بر عهده داشت، چيزي كه به جايي نرسيد و امروز ايشان رسما به شكست اعتراف مي كند.

    خرد كردن كاسه كوزه رخدادهاي اخير ـ كه ناشي از ندانم كاري برخي از مديران و زياده خواهي شماري از سياسيون بود ـ بر سر علوم انساني موجود در دانشگاه ها، يكي از آدرس هاي غلطي است كه اين روزها براي منحرف كردن اذهان متدينين نسبت به آنچه در صحنه سياست رخ داده صورت مي گيرد. اين برخورد با علوم انساني و تحليل آن رويدادها به اين كه مشكل مخالفان، مشكل علوم انساني است، اگر هم درست باشد در درجه نخست، به سياست هاي غلط كساني بر مي گردد كه طي سي سال نتوانستند در اين زمينه قدمي بردارند.

    به عبارت ديگر اگر آنچه اين جماعت مي گويند درست باشد، معنايش اين است كه سالها شعار اسلامي كردن دانشگاه ها جامه عمل به خود نپوشيده و مثل اقتصاد اسلامي و مديريت اسلامي وعناوين ديگر، راه به بيراهه برده و براي نظام اسلامي دشمن درست كرده است
    + ليبل 
    نماينده گرمي در واكنش به حضور محمود احمدي‌نژاد در همايش «تبريز؛ نخستين پايتخت تشيع درجهان اسلام» و رونمايي از سند ثبت ملي‌اي با همين نام، اظهار داشت: معرفي تبريز به عنوان پايتخت تشيع، يك سرقت تاريخي است.

    ولي اسماعيلي كه از نمايندگان حامي دولت است با اشاره به مستندات تاريخي در مورد حكومت صفويان در اردبيل، اظهار داشت: حكومت اين سلسله تاريخي از ابتدا در اردبيل آغاز شده و مهر حكومتي شاه اسماعيل در اين شهر ساخته شده است.
    + ليبل 

    خانم فاطمه رجبي، دختر مرحوم علي دواني و همسر دكتر غلامحسين الهام، كه البته اصلا آقازاده نيست، در جديدترين موضع گيري اش، دكتر علي مطهري را آقازاده مرفه بي درد، مامورهاشمي و عاشق خاتمي و موسوي و كروبي خوانده است.

    اين در حالي است كه مطهري از منتقدان جدي هاشمي و خاتمي است و اخيرا خواستار محاكمه موسوي شده بود.

    حمله به مطهري تصادفا پس از انتقاد او از نصب وزيري با ثروت هنگفت براي وزارت رفاه صورت مي گيرد.
    + ليبل 
    از غم دوست در اين ميكده فرياد كشم --- دادرس نيست كه در هجر رخش داد كشم

    سالها مى‏گذرد حادثه‏ها مى آيد --- انتظار فرج از نيمه خرداد كشم

    بله خميني روز مرگ خود را ميداند.
    خميني پيامي به گرباچف ميدهد و از متلاشي شدن اتحاد جماهير شوروي خبر ميدهد و اين اتفاق مي افتد بله خميني اين را هم پيشگويي ميکند...
    اين جمله هم از خميني است : جناب آقاي موسوي؛ آنان که در مقابل شما ايستاده اند، توانايي اداره يک نانوايي را هم ندارند. (صحيفه نور.جلد 21 صفحه 199)

    آقايان مريد خميني که او را بنيانگذار جمهوري اسلامي و رهبر کبير انقلاب اسلامي ميدانيد
    آيا خميني فقط چيزهاي بزرگ را ميدانست و پيشگويي ميکرد و خبر نداشت که اين موسوي روزي روزگاري دشمن انقلاب اسلامي است و همانها که توانايي اداره يک نانوايي را هم ندارند مدافعان و دلسوزان همين جمهوري اسلامي خواهند بود و در مقابل ايشان و مردم صف آرايي ميکنند؟
    + عخحهعخه 
    به گزارش پارسينه، آيت الله شيخ ابوالقاسم خزعلي، عضو پرسابقه مجلس خبرگان رهبري در بخشي از زندگي نامه سياسي -مذهبي خود، به "تذکر-انتقادي" اشاره کرده است که وي به عنوان عضو
    کميسيون ويژه تحقيق درباره صفات رهبري با آيت الله خامنه اي، در سال 1377 در ميان گذاشته است.

    متن اين خاطره تاريخي را از نظر مي گذرانيد:

    از ديگر كارهاي سياسي من اين است كه در سه دوره مجلس خبرگان رهبري عضويّت دارم و در كميسيون تحقيق فعّاليّت مي كنم. اين كميسيون در باره ويژگي و صفات رهبر تلاش مي كند و شايد اين انفع باشد كه كسي صدمه نزند و ما بايد بيدار باشيم و جهاتي كه لازم است حتي به خود رهبر هم تذكر بدهيم و داده‌ايم و ايشان هم پسنديدند. پايه مهم، رهبري است. اگر به اين پايه صدمه برسد، آن سه قوّه ديگر، ضعيف خواهد شد. ما بايد زير نظر رهبري كار كنيم. اين جنبه را از جهت مثبت و منفي بايد مورد اهتمام زياد قرار داد.

    در ملاقات هاي با ايشان، مطالب را بيان مي كنم. ايشان با سعه صدر مي پذيرد. حتي يك بار خدمت ايشان عرض كردم: شما فرموديد: من صددرصد، رئيس جمهور(آقاي خاتمي) را تأييد مي كنم! اين مطلب، خيلي دنباله دارد! ما نمي توانيم اين را كنترل كنيم. تاما بخواهيم جايي صحبت كنيم، بلافاصله مي گويند: آقا ايشان را صددرصد تأييد كردند. ايشان در پاسخ فرمود: ما در مرحله خاصّي به سر مي بريم و من بايد جمع و جور كنم كه باشند و تأييد بشوند و كار كنند؛ ولي اين بدان معنا نيست كه شما انتقاد نكنيد. شما اگر مطلبي داريد بگوييد و انتقاد كنيد.

    اين مطلب را من به مجلس خبرگان منتقل كردم و به دوستان گفتم كه عمده، محورِ رهبري است. مسئله رهبري را بگوييد. اگر نگوييد، خطر پيش مي آيد و به گردن شما مي‌افتد. نكات مثبت و منفي را بگوييد. تا به حال ـ بحمداللّه ـ توفيق نصيب شده است.

    رحلت حضرت امام(ره) از دو جهت بسيار مهم بود: يكي به سبب رقم خوردن سرنوشت مردم و كشور؛ زيرا گرگ هايي كه از دير زمان دهانشان را باز كرده بودند و منتظر چنين فرصتي بودند، نااميد شدند و تودهني خوردند. چنان چه اين اقدام خبرگان با تأخير صورت مي گرفت، احتمال هر خطري مي رفت.

    از سوي ديگر، غم و اندوه فقدان خود امام(ره) بود كه فشار زياد بر ما وارد مي كرد. وقتي امام(ره) رحلت فرمود، مسئولان كشوري گرد آمدند. آقاي هاشمي رفسنجاني گفت: خوب است كه ما خبر رحلت حضرت امام(ره) را اعلام نكنيم، تا رهبر را انتخاب كنيم، آن گاه هر دو خبر را با هم اعلام كنيم كه مردم دلسرد نشوند.

    در اينجا ديديم نظريّه آيه اللّه خامنه اي مناسب تر و مورد قبول است. ايشان فرمود: شما هر تصميمي بگيريد بنده موافقم؛ لكن بايد ابتدا به راديوهاي بيگانه گوش داد و ديد كه آيا آن ها از اين واقعه خبر دارند يا نه؟ اگر اين ها خبر را اعلام كنند و ما كتمان كنيم، آن موقع مردم مي گويند: ما خبر را از راديوهاي بيگانه دريافت كرديم و سلب اعتماد خواهد شد. خلاصه اين كه او ابتكار فكري خوبي به خرج داد و پيش از آن كه اين خبرِ اندوه بار از طريق راديوهاي خارج به گوش ملت ايران برسد، راديوهاي داخلي، آن را مطرح كردند و اين يك مشكلي بود كه رفع شد؛ امّا مشكل بعدي انتخاب رهبر بود كه آن هم با درايت اعضاي خبرگان و با هدايتهاي خداي متعال و عنايت امام زمان(عج)، اين امر هم به نحو احسن انجام شد و دلِداغ‌دار ملت مسلمان ايران و مستضعفان عالم تسكين يافت.
    نظرات بينندگان:
    + عخحهعخه 
    الياس نادران نماينده تهران که به نوعي سخنگويي اين کميته سه نفره شکايت از مدرک معاون اول رئيس جمهور را با خود به يدک مي کشد در گفتگو با خبرنگار پارسينه، گفت : شکايت من به همراه زاکاني و توکلي از رحيمي معاون اول رئيس جمهور تنها به دليل موضوع مدرک دکتري او نبوده است و مسائل فراتراز اين مدرک نيز هست .
    ماجراي دکتراي جعلي کردان وزير کشور دولت نهم هنوز از يادها نرفته است که موضوع دکتراي مشکوک معاون اول رئيس جمهور دردولت دهم توسط تعدادي از نمايندگان اصولگراي مجلس چنان شده است که گويي قرار است داستان کردان تکرار شود ، هرچند که برخلاف کردان، نمايندگان مجلس "دسترسي مستقيم" به رحيمي ندارند و فشار حاصله مي تواند مستقيما بر محمود احمدي نژاد وارد شود.

    اما تفاوت دکتراي کردان با دکتراي رحيمي در اين است که اگر دکتري کردان نام يک دانشگاه معتبر بنام اکسفورد را با خود به يدک مي کشيد اما دکتري رحيمي که نام عجيب بلکفورد را با خود به يدک مي کشيد که به گفته برخي نمايندگان اصل وجود چنين دانشگاهي هم زير سئوال است.

    سه نماينده اصولگراي تهران در يک اقدام هماهنگ از معاون اول رئيس جمهور به دادگاه و کميسيون 90 مجلس شکايت برده اند و البته معاون اول رئيس جمهور نيز با شکايت آنها از همين کميسيون پاسخ آنها را داده است .

    الياس نادران نماينده تهران که به نوعي سخنگويي اين کميته سه نفره شکايت از مدرک معاون اول رئيس جمهور را با خود به يدک مي کشد در گفتگو با خبرنگار پارسينه، گفت : شکايت من به همراه زاکاني و توکلي از رحيمي معاون اول رئيس جمهور تنها به دليل موضوع مدرک دکتري او نبوده است و مسائل فراتراز اين مدرک نيز هست .

    وي ادامه داد : رئيس جمهور افرادي را براي فيصله دادن به اين مسئله واسطه کرده و البته پيغام هايي نيز براي ما آورده اند که ما نيز طرح حکميت را مطرح کرده ايم .

    نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي طرح حکميت را اينگونه برشمرد که افرادي مرضي الطرفين به مستندات ما و رحيمي رسيدگي نمايند و هر چه حکم کردند اجرا شود و البته مستندات ما تنها درباره مدرک معاون اول رئيس جمهور نبوده و نيست بلکه مسائل ما فراتر از اين چيزهاست .

    نادران تاکيد کرد : تاحصول نتيجه مورد نظر شکايت خود را پيگيري مي کنيم و هرگز کوتاه نخواهيم آمد.
    + عخحهعخه 
    حجت الاسلام والمعلومات كاظم صديقي
    خطبه هاي ايندفعه فرموده اي كه "عربستان براي حجاج پاسپورت صادر ميكند" . به استحضار ميرساند كه ... ! پاسپورت را اداره گذرنامه خودمان صادر ميكند هيچ ربطي به عربستان ندارد . آنها ويزا صادر ميكنند . همين كارها را ميكني بعد ذوالنور ميگويد صد و نود نفر طنزنويس با دريافت پولهاي كلان قصد تضعيف دارند . حالا كه كسي نيست خودمانيم .
    + عخحهعخه 

    فرماند? نيروي انتظامي مرگ اين پزشک وظيفه را خودکشي بدليل از دست دادن روحيه اعلام کرده است. چه فرقي مي کند فردي که اطلاعات مهمي داشته که مي توانسته با اظهار آنها يا شهادت در مورد آنها در دادگاه زندگي و اعتبار افرادي که داراي عنوان هستند را به خطر بياندازد، وادار به خودکشي شود و يا کشته شود؟

    پليس، خود بخوبي مي داند که در چنين شرايطي بايد بررسي کرد چه کساني نفعي در اين مرگ داشته اند و بايد به آنها مظنون شد. اگر پرونده را به يک پليس آگاهي وظيفه شناس بدهند و به او اختيار دهند که مانند ساير پرونده هايي که تا کنون رسيدگي کرده است اين موضوع را دنبال کند ظرف مدت کوتاهي دو نفر را پس از تشريفات لازم بازداشت مي کند و با بازجويي هاي کارشناسانه که بلد است، متهم اصلي را مشخص و به دادستان محترم معرفي مي کند.

    در غياب يک روند رسيدگي شفاف و عادلانه افکار عمومي خود به کرسي خواهد نشست و به قضاوت وجداني خود اکتفا خواهد کرد. به آنان که به همين دليل، حتي پس از مرگ اين پزشک وظيفه، خيالشان راحت نشده است و هنوز هم تنشان مي لرزد مي گويم اين راه سرانجامي ندارد. خطا را نمي توان با خطاي ديگري پوشاند.

    مرگ مشکوک دکتر رامين پوراندرجاني پزشک وظيف? بازداشتگاه کهريزک در آسايشگاه نيروي انتظامي مرکز بعيد است خيال کسي را راحت کرده باشد. علي رغم مسدود و محدود شدن بسياري از کانال هاي اطلاع رساني هنوز در اين زمينه نفس کش خوبي وجود دارد که نگذارد جرمي يا جنايتي از ديد مردم پنهان بماند.

    فرماند? نيروي انتظامي مرگ اين پزشک وظيفه را که خانواده، دوستان و اطرافيان او امکان خودکشي را در مورد او رد مي کنند و مي گويند اعتقادات و روحيه او احتمال چنين کاري را براي او منتفي مي کند، خودکشي بدليل از دست دادن روحيه اعلام کرده است. چه فرقي مي کند فردي که اطلاعات مهمي داشته که مي توانسته است اظهار آنها و يا شهادت در مورد آنها در دادگاه زندگي و اعتبار افراد معنوني را به خطر بياندازد وادار به خودکشي شود و يا کشته شود.

    اگر بر همان ايست قلبي که قبلاً به عنوان دليل مرگ او ذکر شده بود پافشاري مي شد شايد توجيه پذيرتر بود. البته از نظر پزشکي ذکر ايست قلبي به عنوان دليل مرگ بي معني است. دليل ايست قلبي ست که بايد به عنوان دليل مرگ ذکر شود چرا که هر کس به هر دليل بميرد لاجرم دچار ايست قلبي مي شود. مثل اين است که بگوئيم مرگ علت مردن او بوده است!

    در اطلاعيه روابط عمومي دادستاني آمده است که نتيجه بررسي هاي اوليه پزشکي قانوني نافي وجود مسموميت آن مرحوم بوده و آنها منتظر نتيجه سم شناسي هستند. البته اين بيان در درون خودش داراي تناقض است و نشان دهند? اين است که هم? حقيقت بيان نشده است. با اين حال اين اظهارنظر تا کنون احتمال خودکشي را ثابت يا مطرح نمي کند. تاکنون هم کسي ادعا نکرده است که مرحوم با روش هاي آشکار ديگري مثل زدن رگ يا حلق آويز کردن يا شليک گلوله به مغز خودکشي کرده باشد. اگر دليل متقني براي خودکشي وجود نداشته باشد آن گاه احتمال وقوع قتل جدي مي شود.

    به هر حال از نظر افکار عمومي مرگ اين پزشک وظيفه عادي نيست و احتمال وقوع قتل بسيار بالاست. پليس، خود بخوبي مي داند که در چنين شرايطي بايد بررسي کرد چه کساني نفعي در چنين مرگي داشته اند و بايد به آنها مظنون شد. اگر پرونده را به يک پليس آگاهي وظيفه شناس بدهند و به او اختيار بدهند که مانند ساير پرونده هايي که تا کنون رسيدگي کرده است اين موضوع را دنبال کند ظرف مدت کوتاهي دو نفر را پس از تشريفات لازم بازداشت مي کند و با بازجويي هاي کارشناسانه که بلد است متهم اصلي را مشخص و به دادستان محترم معرفي مي کند. طبيعي ست نظر نهايي را قاضي دادگاه داده و بر اساس آن حکم صادر مي کند. اما وقتي از ابتدا فرماند? نيروي انتظامي بر خلاف نظر ابراز شد? قبلي اعلام مي کند که خودکشي صورت گرفته و مقام قضايي قبل از اعلام نظر رسمي پزشکي قانوني احتمال مسموميت را رد مي کند از يک پليس آگاهي وظيفه شناس هم کاري بر نمي آيد چرا که سرنوشت پزشک وظيفه چلوي چشمش است.

    در غياب يک روند رسيدگي شفاف و عادلانه افکار عمومي خود به کرسي خواهد نشست و به قضاوت وجداني خود اکتفا خواهد کرد. به آنان که به همين دليل، حتي پس از مرگ اين پزشک وظيفه، خيالشان راحت نشده است و هنوز هم تنشان مي لرزد مي گويم اين راه سرانجامي ندارد. خطا را نمي توان با خطاي ديگري پوشاند. ببينيد به چه روزي افتاده ايد. هنوز روز جزا در پيش است.

    + عخحهعخه 
    پيگيري هاي خبرنگارعصرايران درباره کسر بنزين از کارت سوخت شهروندان به بهانه هايي مانند زود يا دير برداشتن کارت سوخت در هنگام سوختگيري، يک مقام مطلع از احتمال يک برنامه ريزي هدفمند در اين رابطه خبر داد.

    به گزارش خبرنگار عصرايران اين منبع مطلع که اصرار داشت نامش ذکر نشود در خصوص موضوع کسر سه ليتر بنزين به بهانه هاي گوناگون گفت: دولت رفته رفته متوجه شده که امکان واردات بنزين مانند سال هاي قبل را ندارد و به همين دليل در دادن بنزين ماهيانه مردم با مشکل مواجه شده و بر همين اساس نيز بنزين زمستان ماهانه 20 ليتر کاهش يافته است.

    وي تاکيد کرد: دولت همچنين با بدهکاري شديد بنزين به مردم مواجه است به نحوي که اگر همين امروز مردم سهميه هاي ماه هاي قبل بنزين خود که در کارت سوختشان ذخيره کرده اند را طلب کنند دولت 2ميليارد ليتر بنزين بدهکار خواهد شد؛ بنابراين ، يکي از راهکارها براي تعديل اين بدهي و سوق دادن مردم به سمت کاهش مصرف ، کسر 3 ليتر3ليتر از کارت سوخت ها به اين بهانه که "کارت يا نازل را زود برداشتيد يا دير گذاشتيد" است.

    گفتني است در روزهاي اخير تبليغاتي از صداوسيما پخش مي شد که بر اساس آن در صورتي که مردم هنگام سوختگيري دستورالعمل مربوطه را رعايت نکنند 3ليتر بنزين از کارت آنان کسر مي شود.کميسيون انرژي مجلس ، اين کار را غيرقانوني دانسته است.

    عصرايران اين موضوع را از محور هاي مختلف پيگيري کرده و نمايندگان مجلس نيز در حال پيگيري آن از مراجع دولتي هستند و جالب اينجاست که مقامات شرکت پالايش و پخش نيز از اين موضوع ابراز بي اطلاعي کرده اند!

    روزانه 65 ميليون ليتر بنزين در کشور مصرف مي شود.
    + تنت 

    در دولت پاک‌دست و عدالت‌محور ا.ن:رتبه ايران در شفافيت اداري به 168 سقوط کرد

    رتبه ايران در گزارش اخير سازمان شفافيت بين‌الملل با 27 پله سقوط به رتبه 168 در بين 180 كشور بررسي شده در اين مجموعه رسيده است.اين آمار در حالي منتشر مي‌شود كه در گزارش 2008 همين سازمان، ايران در رتبه 141 كشورهاي مورد بررسي قرار داشت. در گزارش سال 2007 اين سازمان بين‌المللي، رتبه ايران 131 به ثبت رسيده بود. در سال 2006 رتبه ايران از سوي اين موسسه 105 به ثبت رسيده است.اين گزارش مي‌افزايد رتبه شفافيت ايران در سال 2005 كه دولت اصلاحات به پايان مي‌رسد،77 به ثبت رسيده است....كارشناسان براين باورند كه پس از ابلاغ سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي آنچه كه دولت در قالب لايحه خصوصي‌سازي به مجلس ارايه كرد كه با اصلاحات مجلس امروز تبديل به قانون شده، موجب شده تا....
    + تنت 

    كفن‌پوشان كجا هستند؟

    نظر مشايي، محلل‌گري ايرنا، ورود سيگار صهيونيستي به بازار ايران

    شركت صهيونيستي مارلبرو كه مركز آن در آمريكا قرار دارد، تا كنون از ورود رسمي به بازار ايران محروم بوده است، اما دستور و پشتيباني يك مقام ارشد دولتي براي دادن مجوز واردات به سيگارهاي اين شركت، زمينه حضور آن در بازار ايران را فراهم كرد

    در حالي‌كه بسياري از محصولات و نام‌هاي تجاري خارجي، به بهانه حضور تعدادي يهودي در ميان سهامداران و مديران آنها در ايران ممنوع شده است، ‌شركت صهيونيستي مارلبرو با نظر اسفنديار رحيم‌مشايي و تبليغات خبرگزاري جمهوري اسلامي در آستانه حضور رسمي در بازارهاي ايران است.
    + تنت 
    متأسفانه در كمال تعجب ديده مي‌شود همان‌گونه كه مرجع عالي‌قدر تقليد حضرت آيت‌ا... مكارم تأكيد كردند، گاه در جامعه جاي معروف و منكر عوض مي‌شود و امروز در كمال شگفتي عده‌اي وحدت ملي را به زيان كشور ارزيابي مي‌كنند.

    اين عده البته توجيهاتي هم براي مواضع خود مي‌آورند، از جمله سوابق ديگراني كه از نظر رويكرد سياسي با آن‌ها همخواني ندارند. در اين‌باره، مشخص نيست اين گروه اقدامات برادران حزب‌ا... را در همگرايي نسبي با عوامل مرتبط با آمريكا چگونه توجيه مي‌كنند؟ اين در حالي است كه سياسيون هركشور بر اساس منافع كشور و مردم خود، تلاش مي‌كند در چارچوب قوانين خود به تعامل حداكثري با ديگران بپردازند و از اين رهگذر بيشترين منافع را از آن كشور خود كنند. آن‌ها گويا از هر عمل و اقدامي كه بوي وحدت و ائتلاف دهد، بيزارند.

    يادمان هست زماني كه رئيس مجلس هشتم در سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي در اقدامي ارزشمند و در راستاي خنثي كردن ادعاي دشمنان مبني بر ريزش اكثر نيروهاي قديمي انقلاب، كليه نمايندگان مجالس اول تا هشتم را گرد هم آورد،‌اين تنگ‌نظران به تنگ آمدند و فرياد وا اسلاما سر دادند كه براي نمونه چرا آقاي عزت‌ا... سحابي – چهره‌اي كه در دفاع از مواضع امام خميني(ره) از نهضت آزادي جدا شد – كنار اين نماينده «تازه به مجلس رسيده» نشسته است!

    مدتي بعد وقتي يكي از شخصيت‌هاي كشور سخن از دولت ائتلافي و استفاده از همه پتانسيل كشور در دولت آينده گفت، اين گروه به او هجمه آوردند كه ائتلاف يعني چه و وحدت دولت ائتلافي چه معنا دارد؟

    البته آن‌چه اين روزها مي‌بينيم، نتايج همين نوع طرز تفكر را به ظهور مي‌رساند و روشن است كه وضعيت كشور را به كدام سو سوق مي‌دهد. اما آيا داشتن معيار دوگانه در داخل و خارج قابل دفاع است؟
    + تنت 

    وحدت ملي خوب، اما براي همسايه!

    مقايسه نصرالله،حكيم وموسوي

    *سيد عمار كلانتري

    هفته گذشته چند رخداد سياسي در ايران و جهان رخ داد كه به نظر مي‌رسد بررسي آن‌ها و يك نتيجه‌گيري مفيد از مجموعه آن‌ها خالي از لطف نباشد.

    1- پس از اظهارات برخي مقامات نظامي و نيز گروهي از نمايندگان مجلس نظير جناب روح‌ا... حسينيان كه طرح وحدت ملي را فتنه خوانده بودند، پنج‌شنبه گذشته حضرت آيت‌ا... مكارم شيرازي با اشاره به اين كه گاه در جامعه جاي معروف و منكر عوض مي‌شود، تأكيد كردند: خدا نكند روزي بيايد كه عده‌اي وحدت ملي را فتنه بخوانند. ديگر مراجع معظم تقليد يعني آيات صافي گلپايگاني، سبحاني و نوري همداني نيز همگي بر ضرورت وحدت ملي تأكيد كرده و اهميت آن‌را بسيار زياد دانسته‌اند.

    2- با سفر دكتر علي لاريجاني به عراق و رايزني‌ها و پادرمياني‌هاي مسئولان كشورمان، از اختلافات شيعيان عراق كاسته شد و گروه نوري‌المالكي كه از حدود يك سال پيش جبهه خود را با ائتلاف شيعيان عراق به رهبري حكيم‌هاي پدر و پسر جدا ساخته بود و مدت‌ها تلاش براي همگرايي آن‌ها ناكام مانده بود، به اين ائتلاف نزديك‌تر شد و حجت‌الاسلام سيد عمار حكيم و نوري‌المالكي از اتحاد راهبردي خود خبر دادند. با اين وصف در واقع ايران وحدت را براي شيعيان كشور همسايه به ارمغان آورد.

    3- از سوي ديگر سرانجام پس از ماه‌ها تلاش و چانه‌زني گروه‌هاي مختلف در لبنان و نيز قدرت‌هاي خارجي اعم از ايران، عربستان، آمريكا، سوريه و فرانسه، كابينه وحدت ملي لبنان به رياست سعد حريري – فردي كه آشكارا متحد عربستان، رقيب ايران و مرتبط با آمريكا و فرانسه است – تشكيل شد و صداوسيما تصوير اعضاي اين كابينه با كت‌وشلوارهاي سفيد يكسان را نشان داد كه در آن نيروهاي شيعه حزب‌ا... و امل در كنار وزراي اهل سنت، دروزي و طيف‌هاي مختلف مسيحي به چشم مي‌خوردند.

    ويژگي اين كابينه آن است كه اعضاي حزب‌ا... – كه براي ما ايرانيان سمبل پاكي و شهادت‌طلبي هستند، در كنار كساني ايستاده‌اند كه نه تنها با عربستان و آمريكا، بلكه بعضاً با اسرائيل روابط نزديكي دارند. تشكيل كابينه وحدت ملي كه برآيند قدرت بازيگران منطقه‌اي از جمله ايران بوده، ‌در ايران به درستي يكي از نشانه‌هاي اقتدار گروه مقاومت حزب‌ا... لبنان برشمرده شد.
    + تنت 
    تحليل يونايتد پرس و مرکز مشاوره نظامي استراتفورد آمريکا
    هنوز مشخص نيست که آيا اين اعزام ناوها از سوي ايران و عربستان به منطقه متشنج يمن و خليج عدن منجر به يک جنگ دريايي بين دو کشور خواهد شد يا نه ؟ اما دلايل استقرار ناوگان ايران و عربستان در منطقه ( که به نظر مي رسد در جهت مخالفت با يکديگر استقرار يافته اند ) امکان يا احتمال يک جنگ دريايي را افزايش داده است . "
       1   2   3   4   5    >>    >