• وبلاگ : روستاي آذران (نگيني درکوههاي کرکس)
  • يادداشت : تعطيلات زمستاني
  • نظرات : 0 خصوصي ، 26 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + دلاات 
    علي کروبي به ديدار رئيس مجلس خبرگان رفت علي کروبي شرحي از وقايعي که روز ?? بهمن در مسجد و در اتوبوس و نيز پايگاه يگان ويژه بر او گذشته بود و ناسزاها و الفاظ رکيکي که از بازداشت کنندگان خود شنيده بود براي هاشمي رفسنجاني بازگو کرد. کلمه: به دنبال ديدار و عيادت فرزندان هاشمي با علي کروبي درپي بازداشت و ضرب و شتم او در راهپيمايي ?? بهمن، علي کروبي روز جمعه، به ديدارهاشمي رفسنجاني رفت. به گزارش سحام نيوز، در اين ديدار که در منزل رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شد، علي کروبي شرحي از وقايعي که روز ?? بهمن در مسجد و در اتوبوس و نيز پايگاه يگان ويژه بر او گذشته بود و ناسزاها و الفاظ رکيکي که از بازداشت کنندگان خود شنيده بود براي هاشمي رفسنجاني بازگو کرد. به دنبال سخنان علي کروبي، آقاي هاشمي رفسنجاني بسيار متاثر شد و هم ايشان و هم همسرشان هر دو هنگام صحبت هاي علي کروبي و شرح واقعه اشک مي ريختند.
    + دلاات 
    دفتر امور رسانه‌هاي نهاد رياست جمهوري، موضوع تغيير رنگ سبز پرچم ايران در بنر نشست خبري محمود احمدي‌نژاد را رد کرد و گفت که ممکن است رنگ پرچم در برخي تصاوير به دليل انعكاس نور متفاوت ديده شود.
    خر خودتي
    + ي 

    آدم بدجنسي با دندان طلا، کت و شلوار گران‌قيمت، شکم برآمده، بي‌ادب، دروغگو، کلاهبردار، حيله‌گر، زشت‌خو و به معناي واقعي نفرت‌انگيز. اين تصوير تلويزيون دولتي ايران از سرمايه‌گذار، کارآفرين و کارخانه‌دار در کشوري است که قصد دارد بار اقتصاد ناکارآمد دولتي را روي دوش بخش خصوصي بگذارد.
    به گزارش آتي نيوز ، سفير نوشت:آدم بدجنسي با دندان طلا، کت و شلوار گران‌قيمت، شکم برآمده، بي‌ادب، دروغگو، کلاهبردار، حيله‌گر، زشت‌خو و به معناي واقعي نفرت‌انگيز. اين تصوير تلويزيون دولتي ايران از سرمايه‌گذار، کارآفرين و کارخانه‌دار در کشوري است که قصد دارد بار اقتصاد ناکارآمد دولتي را روي دوش بخش خصوصي بگذارد.
    2095 روز از ابلاغ بند الف و 1328 روز از ابلاغ بند ج اصل 44 مي‌گذرد. مقام معظم رهبري در بند الف فرمان ‌آزادسازي را صادر کرده‌اند و در بند ج حکم به خصوصي‌سازي داده‌اند. ابلاغيه اصل 44 در مجموع حکم به توسعه بخش خصوصي داده اما تلويزيون دولتي ايران که بودجه‌اش از ماليات بخش خصوصي و نفت که ثروتي ملي است، تامين مي‌شود از هيچ تلاشي براي درهم کوبيدن تصور مردم نسبت به بخش خصوصي چشم‌پوشي نمي‌کند.

    القاي تصورات منفي و تزريق نگاه‌هاي ضد سرمايه‌داري و مالکيت خصوصي از تلويزيوني که با پول مردم اداره مي‌شود،‌ منجر به افزايش بي‌سابقه انتقاد فعالان بخش خصوصي به تلويزيون دولتي ايران شده و آنها را به واکنش واداشته است.آخرين اخبار از رايزني روساي اتاق‌هاي ايران و تهران با عزت‌الله ضرغامي و درخواست از او براي حضور در ميان فعالان بخش خصوصي حکايت دارد.

    يحيي آل‌اسحاق دو بار به صورت حضوري از آقاي ضرغامي براي حضور در نشست‌هاي صبحانه يا نشست هيات نمايندگان اتاق تهران دعوت کرده و محمد نهاونديان درصدد تشکيل گروهي از کارشناسان و اعضاي اتاق بازرگاني براي مذاکره با رييس صداوسيما برآمده است.

    با اين حال طيف گسترده‌اي از مديران اتحاديه‌ها و تشکل‌ها پا را از اين موضوع فراتر گذاشته و درصدد تهيه و تنظيم بيانيه‌اي انتقادي خطاب به رييس صداوسيما و جمع‌آوري امضا عليه او هستند.همه اينها در واکنش به تداوم سياست‌هاي صداوسيما و اصرار برنامه‌نويسان و برنامه‌ريزان اين ارگان دولتي به تزريق نگاه‌هاي کاملا منفي به فعالان بخش خصوصي صورت گرفته که مصداق بارز آن در سريال«به کجا چنين شتابان» نمود عيني يافته است.

    نخستين بار اعتراض‌هايي از اين دست دو سال پيش در نشست هيات نمايندگان اتاق تهران آغاز شد که طي آن چند نماينده بخش خصوصي در اعتراض به پخش يک سريال تلويزيوني در ماه رمضان که شخصيت اصلي‌اش يک سرمايه‌گذار بدجنس بود، خواستار مذاکره با رييس سازمان صداوسيما شدند.اعتراض آنها انگار به گوش مديران ارشد تلويزيون دولتي نرسيد چه آنکه بعدها روند توليد سريال‌هاي ضد بخش خصوصي نه تنها متوقف نشد که به شکلي گسترده‌تر، تداوم يافت.

    يحيي آل‌اسحاق، رييس اتاق تهران اندکي پس از ‌آن جريان رويارويي اتفاقي‌اش با عزت‌الله ضرغامي را بازگو کرد و گفت: ايشان در جريان انتقادهاي بخش خصوصي قرار دارد و اعلام آمادگي کرده است تا در نشست صبحانه اتاق تهران حضور يابد.پس از آن روابط عمومي اتاق تهران دو بار ديگر خبر از مذاکره و نامه‌نگاري با رييس سازمان صداوسيما داد اما عزت‌الله ضرغامي هرگز در پارلمان بخش خصوصي حاضر نشد.از سوي ديگر اعضاي پارلمان بخش خصوصي در اتاق‌هاي بازرگاني ايران و اتاق‌هاي شهرستان‌ها نيز نسبت به رويه تلويزيون دولتي در ارايه تصويرهاي منفي از سرمايه‌گذاران انتقاد کردند.

    در نهايت بيش‌ترين انتقادها به سازمان صداوسيما در سي‌ودومين نشست هيات نمايندگان اتاق تهران شکل گرفت، جايي که احمد ترک‌نژاد از رييس اتاق تهران خواست تا عزت‌الله ضرغامي را به پارلمان بخش خصوصي دعوت کند.رييس اتاق تهران در واکنش به صحبت‌هاي احمد ترک‌نژاد گفت: چند بار با آقاي ضرغامي مذاکره و صحبت کرده‌ايم و نامه‌نگاري هم شده است که باز هم اين روند را ادامه مي‌دهيم تا با صداوسيما به درک مشترکي نسبت به مسايل دست پيدا کنيم.

    بخش عمده‌اي از هزينه‌هاي صدا‌و‌سيماي ايران از محل درآمدهاي نفتي و ماليات‌هاي مردمي تامين مي‌شود اما اين ارگان دولتي از محل آگهي‌هاي بخش خصوصي هم کسب درآمد دارد و جالب اين است که در اکثر موارد، بخش خصوصي آگهي‌هاي ميان برنامه سريال‌هاي ضدسرمايه‌داري را تامين مالي مي‌کند.
    + ي 

    تصوير مخدوش

    ديدن پسر معتاد، دختر مبتلا به ايدز و فساد اخلاقي مرد پولداري که سراغ زن دوم رفته و خيانت برايش کار زياد سختي نيست، مرهم درد بي‌پولي و فقر خانواده‌اي پر‌جمعيت است که آخر شب، دور هم پاي جعبه جادو مي‌نشينند و با ديدن مصيبت‌هاي نازل شده به پولدارها، خدا را شکر مي‌کنند که لااقل بچه‌هايشان معتاد نشدند، ايدز نگرفتند و اگر مرد خانه درآمد خوبي ندارد، لااقل شلوارش دوتا نشده تا سراغ زن دوم برود. چهار، پنج سالي هست که بينندگان، هر شب لا‌اقل در يکي از سريال‌هاي شبکه‌هاي سيما، يک پولدار بدبخت يا پولدار فاسد را مي‌بينند که چطور با وجود اينکه در خانه دوبلکس و سوبلکس زندگي مي‌کند و ماشين شاسي بلند دارد، گرفتار مصيبت است.

    در چنين فضايي، ديدن مجموعه‌اي نظير«به کجا چنين شتابان» چيز غريبي نيست. ديالوگ‌هاي نقش‌هاي مثبت و منفي لبريز از تفکرات ضد‌ثروت است. آنچا پسر‌عموي خوب داستان به پسر عموي گمراه خودش مي‌گويد که به لقمه نان حلال خودش رضايت دارد و نمي‌خواهد به ثروت(که مثل پسر‌عموي گمراه حتما بايد از راه نامشروع کسب شود) برسد. نقش منفي هم فردي عياش و اهل شرب خمر، قاتل، جنايتکار، حيله‌گر و پولدار است، داراي يک شرکت خصوصي است که به ساخت صنعتي مسکن اشتغال دارد و مافيايي از خلافکاران را دور خود جمع کرده است. پسري معتاد و هرزه که عصمت دختري از طبقه فقير را لکه‌دار کرده و دختري که قاپ پسري از طبقه متوسط را براي رسيدن به اهداف شوم دزديده است. پروژه‌هاي عظيم ساختماني مرد پولدار در کنار عياشي‌هايش نمايش داده مي‌شود، در حالي که هيچ اثري از کارآفريني نيست که همين مرد پولدار فاسد انجام داده است. قاعدتا پروژه‌هاي چند 10 طبقه‌اي و چند 100 واحدي، طيف گسترده‌اي از کارگران و تکنسين‌ها را سر کار برده است.

    در حالي اين قشر از جامعه در مجموعه‌هاي تلويزيوني اين‌طور نمايش داده مي‌شوند که کمتر کسي ديده که در مجموعه‌اي تلويزيوني، يک پولدار خوب نمايش داده شود. سرمايه‌داري که با احداث کارخانه‌اي تعداد زيادي از کارگران را سر کار گذاشته است و احيانا، پول کسي را هم بالا نکشيده، نزول نمي‌دهد و کارگرانش از او ناراضي نيستند. فساد در طبقه ثروتمند در حالي در اين سريال‌ها به تصوير کشيده مي‌شود که لااقل به شهادت صفحات حوادث روزنامه و آمارهاي نيروي انتظامي از مناطق جرم‌خيز، اتفاقا فقر محمل وسيع‌تري را براي وقوع جرايم ايجاد مي‌کند. برخلاف آنچه در اين سريال‌ها نشان داده مي‌شود، اکثرا اعتياد و بيماري‌هاي خاص (نظير ايدز و هپاتيت) که خود مي‌تواند محل وقوع بزه‌هايي چون دزدي، قتل، تجاوز و... باشد در بين فقرا به خاطر مشکلاتي چون استفاده از سرنگ‌هاي مشترک به دليل کمبود امکانات، دزدي و قتل به خاطر تامين هزينه اعتياد و تجاوز به دليل نبود شرايط لازم اتفاق مي‌افتد.

    «به کجا چنين شتابان» تنها يک نمونه است. به طرز عجيبي، همزمان با روي کار آمدن دولت نهم ـ در اواسط سال 84 ـ سريال‌هاي مناسبتي مسلسل‌وار به ثروتمندان يا همان مرفهان بي‌درد حمله مي‌کند؛ سريال‌هايي که اتفاقا عوامل، بازيگران و کارگردان و... آنها زياد با ثروت بيگانه نيستند. دست کم بايد براي تهيه اين مجموعه‌ها دستمزد خوبي دريافت کرده باشند!

    از پربيننده‌ترين سريال‌ها، سريال‌هاي مناسبتي هستند که هر شب پخش مي‌شوند. در اين ميان طي يک دهه اخير، پخش چنين مجموعه‌هايي در سيما رواج بيشتري پيدا کرده است. از بين سريال‌هاي مناسبتي هم، سريال‌هاي ماه رمضان مخاطب بيشتري دارند. از يک طرف نسبت به سريال‌هاي نوروزي مدت بيشتري(30روز و 30 قسمت) دارند و از طرف ديگر مثل سريال‌هاي مناسبتي ديگر(مثل سريال‌هاي نوروزي) لزوما طنز نيستند. تقريبا از ابتداي دهه 80 پخش چنين سريال‌هايي آغاز شده و تاکنون هم ادامه دارد، هر چند امسال يعني در سال 88، روند صعودي آن متوقف شد و آنچنان سريال دندان‌گيري پخش نشد.

    صاحبدلان

    سال 85 و سريال صاحبدلان به کارگرداني محمد‌حسين لطيفي، آغاز اين جريان بود. در اين سريال صحاف پيري نمايش داده مي‌شود به نام سيد‌خليل، صحاف برادري دارد به نام سيد‌جليل و کل سريال دور اين دو شخصيت مي‌چرخد. صحاف که عبا به دوش مي‌اندازد و مرد متديني است، در جهت ارشاد برادر خود بر‌مي‌آيد. داستان آنجا به ثروت مربوط مي‌شود که نقش منفي ماجرا، برادر متکبر و مغرور صحاف است. سيد‌جليل تمرکز همه بدي‌هاست. او در برابر توصيه‌هاي برادر متدين خود به ثروت و دارايي‌هاي خود تکيه کرده و به هيچ وجه قابل ارشاد نيست. همزمان با اين سريال، مجموعه ديگري در شبکه سه نمايش داده مي‌شد که اگرچه طنز بود، اما روايت ثروتمندان کلاهبرداري بود که براي دزدي يک گنج به خانه‌اي اجاره‌اي در جنوب شهر تهران و در محله‌اي فقير‌نشين رفته بودند. در سريال زير‌زمين، خانواده مرفهي به سرپرستي فرج نمايش داده مي‌شود که در برابر خوبي‌ها و درستي کردار خانواده فقير رفته‌رفته به پلشتي‌هاي خود پي مي‌برند و در جهت اصلاح خود مي‌کوشند.

    ميوه ممنوعه

    در سال 86 تيغه تيز پيکان سريال‌هاي مناسبتي، اين‌بار به سمت ثروتمندي سنتي نشانه مي‌رود. در مجموعه ميوه ممنوعه کارخانه‌داري متدين که به گفته تهيه‌کنندگان سريال آزمايش مي‌شود. پسر کارخانه دار، به سبک ساير مجموعه‌ها ناخلف از آب درآمده و از فرصت‌ها استفاده مي‌کند تا اموال ديگران را بزخري کند. زماني که پسر خانواده در حال کلاهبرداري است، پدر پير خانواده در سن کهولت عاشق دختري جوان مي‌شود و دارايي‌هاي خود را در اين راه فدا مي‌کند و... در سال 87، تخطئه ثروتمندان به سمت پدري با مکنت نشانه رفت که در مجموعه «روز حسرت» از پسر خود غافل است. در خوابي که مادر پسر ديده، پدر متدين خانواده که با مکنت هم هست، در برزخ گرفتار شده است، پدر از اين خواب نگران مي‌شود و سرگرم جست‌وجو در حساب و کتاب اموالش مي‌شود، اما در نهايت گناه خود را در نظارت نکردن صحيح به کار پسرش مي‌يابد؛ پسري که به خاطر هوس‌بازي زن خوب خود را رها کرده و به عشق زن ديگري گرفتار شده است و حالا پس از مرگ زن اولش، دچار عذاب وجدان شده و...

    صرف‌نظر از سريال‌هاي مناسبتي، در سريال‌هاي پر‌مخاطب اخير نيز ثروتمندان جايگاهي شبيه به سريال‌هاي مناسبتي داشتند. در مجموعه يوسف پيامبر(ع) به کارگرداني فرج‌الله سلحشور، تمامي ثروتمندان در مقابل يوزارسيف قرار گرفتند، هر چند طرح اين داستان از قرآن کريم اخذ شده است، اما با حواشي‌اي که به آن افزوده شده بود امروزي به نظر مي‌رسيد، آنجا که يوزارسيف به فقرا بشارت مي‌دهد که آمده تا جاي دانه درشت‌ها را با فقرا عوض کند و بر‌حسب اتفاق، همگي نقش‌هاي منفور و زشت اين سريال را ثروتمندان آن روزگار تشکيل مي‌دادند؛ ثروتمنداني که از ظهور پيامبري جديد به شدت ناراحت هستند. در سريال ترانه مادري، ديگر سريال پرمخاطب اخير نيز، دايي کارخانه‌دار و ثروتمند، به همراه همسر پول‌دوست و پدر زن ثروتمند خود، قصد بالاکشيدن ثروت خواهر‌زاده‌هاي يتيمش را دارد، دايي که با خانواده‌اي ثروتمند وصلت کرده بود و تمام تلاشش را کرد تا از ثروت دو برادر يتيم بهره‌مند شود. نگاهي اجمالي به مجموعه‌هاي تلويزيوني نشان مي‌دهد که ديدگاهي ضد‌سرمايه‌داري در بين نويسندگان و کارگردانان سيما در حال قوت گرفتن است، اين در حالي است که بر اساس نظرات مقام معظم رهبري، سياست‌هاي اصل 44 و جايگاه کارآفرينان که قاعدتا از قشر متمول جامعه نيز هستند در قوانين کشور به وضوح تعيين شده است. طبيعتا دولت به تنهايي نمي‌تواند براي تمام متقاضيان اشتغال‌زايي کند و بخش عمده‌اي از اشتغال‌زايي در کشور را کارآفرينان بر عهده دارند.

    + يثبق 
    و باز هم .......
    آزمون دستياري پزشکي بعلت تقلب ابطال شد

    + لنبتنل 
    آزادي يعني اينکه چون من ريش دارم پس من برتر براي حکومت کردنم
    آزادي يعني چون من سپاهيم از بيت المال حق بيشتري نسبت به لات آزرون دارم
    آزادي يعني چون من موقع بردن نام رهبري با تمام فريادم صلوات مي فرستم بايد وام بانکي کارخانه به من داده شود
    آزادي يعني اگر من عضو هيات امنا ... هستم پس پول سهمم را نبايد بدهم
    آزادي يعني چون من جبهه رفته ام پس اگر کسي به من بد نگاه کرد بايد نيروي انتظامي اورا بگيرد

    + لاتلا 

    قابل توجه همولايتي هايي که آزادي را با آنچه خودشان در ذهنشان مي گذرد و چند زن صيغه اي دارند و هر جا مي نشينند با آزاد آزاد کردن با لفظ مسخره مي خواهند بگويند آزادي معادل تجاوز وبي بند باري است:
    آزادي يعني همان اندازه که تواز بيت المال حق داري من هم حق دارم
    آزادي يعني تو براي سرنوشت من تصميم نگيري
    آزادي يعني تنها تو حق تقسيم بيت المال را به همان شکل که دلت مي خواهد نداشته باشي (يا حيف و ميل )
    آزادي يعني اينکه تنها تو فاميلهايت را در تمام مشاغل دولتي نچيني و امثال من که سالها درس خوانده ايم منتظر باشيم تا تو طرفداري کردن از ولايت فقيه ما را تاييد کني تا آبدارچي يک شرکت شويم
    آزادي يعني ......

    + تتتت 
    رنگ سبز پرچم ايران در پشت سر احمدي نژاد در تمام کنفرانس هاي بعد از انتخابات تاکنون به آبي تغيير کرده است
    + تتتت 
    «سايت حقيقت نيوز اطلاعيه اي منسوب به «ستاد مردمي سلسله نشستهاي بصيرت» را منتشر کرده که در آن تاکيد شده: « با توجه به رفتار و عملکرد آقاي هاشمي رفسنجاني حداقل در ماه هاي اخير ايشان را براي ادامه تصدي رياست مجلس خبرگان مناسب نمي داند.»
    + س 
    برام يک اس ام اس اومد با مضموم زير:
    "به امام زمان قسم smsرابخون دختري ازخوزستانم كه پزشكان ازمعالجم نااميدشدندشب درخواب حضرت زينب(س)راديدم درگلوم آب ريخت شفاپيداكردم ازم خواست اينوبه20نفربگم اين sms به دست كارمندي افتاداعتقادنداشت كارشوازدست دادمردديگري اعتقادپيداكرد 20ميليون بدست آورد.بدست كس ديگري رسيدعمل نكردپسرشوازدست داداگربه بي بي زينب اعتقادداري اينsms‎رابه20 نفربفرست 20روزديگه منتظرمعجزه باش اگرنرسيدبااين تماس بگير------------ "

    زنگ زدم به شماره فردي که برام فرستاده بود چند تا سوال کردم
    1- گيرم که اين داستان واقعي، ولي مگه طرف شفا گرفته نگفته که حضرت زينب بهم گفت که به بيست نفر بگو، پس چه دليل داره که از بقيه بخواهد که به بيست نفر بگويند؟
    2- فکر نمي کني اگر همه خواستند به بيست نفر اين خبر را برسانند زماني ميرسه که چند ميليون نفر آدم کسي رو ندارند بهش بگويند و اگر هم بگويند اين داستان تا قيامت ادامه داره؟
    طرف خنديد و گفت " چه ميدونم! براي من اومد و منم بخاطر اعتقادم فرستادم.
    + ش 
    رييس جمهور با تاكيد بر ضرورت حفظ آمادگي در مقابل تهديدات احتمالي رژيم صهيونيستي تصريح كرد: بايد آمادگي در سطحي باشد كه اگر بخواهند، مجددا اشتباه گذشته را تكرار كنند، كارشان يكسره شود و منطقه براي هميشه از شر آنها نجات پيدا كند و در اين زمينه ملت ايران در كنار ملت هاي منطقه و لبنان قرار دارد.
    رييس جمهور در گفت‌وگوي تلفني با دبيركل حزب الله لبنان، آخرين وضعيت منطقه و لبنان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

    به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي نژاد در تماس تلفني با سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان مواضع اخير وي را در قبال تهديدات رژيم صهيونيستي بسيار قوي، شجاعانه و مناسب دانست و اظهار داشت: صهيونيست‌ها به شدت از مقاومت، مردم لبنان و منطقه هراس دارند؛ اما به دنبال جبران شكست‌هاي قبلي خود در غزه و لبنان هستند، چرا كه احساس مي‌كنند حيثيت و موجوديتشان به خطر افتاده است اما جرات اين كار را هم ندارند؛ چرا كه از عواقب آن مي ترسند .

    رييس جمهور با تاكيد بر ضرورت حفظ آمادگي در مقابل تهديدات احتمالي رژيم صهيونيستي تصريح كرد: بايد آمادگي در سطحي باشد كه اگر بخواهند، مجددا اشتباه گذشته را تكرار كنند، كارشان يكسره شود و منطقه براي هميشه از شر آنها نجات پيدا كند و در اين زمينه ملت ايران در كنار ملت هاي منطقه و لبنان قرار دارد.

    سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله نيز در اين مكالمه تلفني با بيان اينكه لبنان و مقاومت در شرايط بسيار مناسبي قرار دارد، اظهار داشت : هيچ ترسي در مقابل تهديدات رژيم صهيونيستي وجود ندارد و مطمئنا نقشه و تهديدات صهيونيست‌ها به نتيجه نخواهد رسيد .

    سيد حسن نصرالله خاطر نشان كرد: از لحاظ استراتژيك هم رژيم صهيونيستي در شرايطي قرار ندارد كه بخواهد جنگ جديدي را آغاز كند، منتها با تهديدات خود قصد دارد با به راه انداختن جنگ رواني به گونه اي رعب و وحشت ايجاد كند كه البته در هر شرايطي كاري از پيش نخواهد برد.
    + س 
    در پي انتشار مطلبي در روزنامه وطن امروز راجع به علي مطهري ، اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ، به نقدهاي مطرح شده پاسخ داد.
    متن پاسخ مطهري که نسخه اي از آن به عصرايران نيز ارسال شده است ، به شرح زير است:

    روزنامه وطن امروز
    جناب آقاي علي اكبر بهشتي

    با اهداء سلام، مقاله جناب عالي را تحت عنوان «آقاي مطهري! حيف روزخند» در شماره دوشنبه 19 بهمن آن روزنامه خواندم. اهانتهايي كه به اينجانب كرده‌ايد نشان مي‌دهد كه مقاله را از روي عصبانيت نوشته‌ايد. فقط چند نكته را تذكر مي‌دهم:

    1. نوشته‌ايد در دوره اصلاحات اينجانب فقط درباره خرافي بودن چهارشنبه سوري و سيزده بدر نوشته‌ام و توجهي به حملات برخي اصلاح‌طلبان به اصل اسلام نداشته‌ام. مقالات من در آن دوره در كتابي به نام «اصلاح طلبي» منتشر شده و نشان مي‌دهد كمتر كسي به اندازه اين بنده به مباني فكري آنها پرداخته است. ترويج برخي سنتهاي خرافي ايران باستان در آن دوره يكي از انحرافات آنها بوده، همچنان كه امروز نيز اين انحراف وجود دارد و مقاله شما نيز به عنوان يكي از حاميان متعصب دولت نشان مي دهد كه اين امور را مهم نمي دانيد.

    2. نوشته‌ايد «در اين دوره نيز از اين همه شبيخون، تمام دغدغه شما صيغه دختران دبيرستاني و دفاع از فرزندان هاشمي است». باز مقالات و مصاحبه‌ها و اظهارنظرهاي اينجانب در قبل و بعد از انتخابات اخير نشان مي‌دهد كه اين گونه نيست و حضرت عالي براي فريب دادن خوانندگان روزنامه حقيقت را كتمان كرده‌ايد.

    به علاوه آنـچه من درباره ازدواج موقت گفته‌ام كجا و آنچه شما با عنوان «صيغه دختران دبيرستاني» آورده‌ايد و حاكي از مكنون قلبي شماست كجا؟ انكار ازدواج موقت يا تعدد زوجات در اسلام كه البته بايد در جاي خود انجام شود نشانه غربزدگي و به معني جواز فساد و فحشاء است.

    اما دفاع از جناب آقاي هاشمي در بحران اخير، دفاع از مظلوم است، دفاع از كسي است كه خانواده‌اش توسط رئيس جمهور كشور در حضور بيش از پنجاه ميليون بيننده تلويزيون به اختلاس و غارت بيت المال متهم شده و وقتي در خواست چند دقيقه فرصت براي دفاع از خود مي‌كند از او دريغ مي‌شود.

    دفاع از آقاي هاشمي در اين بحران به معني مبارزه با ابزار واقع شدن عدالت خواهي براي افزايش آراء در انتخابات است، و الا رئيس جمهور مي‌توانست در چهار سال دوره اول رياست جمهوري خود با نامه‌اي به قوه قضائيه خواستار رسيدگي به پرونده اين افراد شود، همچنان كه مي‌توانست دستور رسيدگي به پرونده برخي شخصيتهاي حامي خود و فرزندان آنها را صادر كند.

    مطرح كردن اين امور در شب انتخابات نشان مي‌دهد كه اين كار براي خدا نيست و اهداف سياسي در كار است.

    3. نوشته‌ايد «چگونه احمدي نژاد را ليبرال مي‌خوانيد؟» پاسخ روشن است، كافي است پردة تعصب را كه مايه كوردلي است و انصاف را زايل مي‌كند از جلوي چشم خود كنار بزنيد، آنگاه به روشني درمي‌يابيد كه رئيس جمهور محترم از نظر فرهنگي ليبرال است.

    به عنوان نمونه، آيا برگزاري جشنواره تورهاي نوروزي توسط سازمان ميراث فرهنگي كه رئيس آن معاون رئيس جمهور است و اين جشنواره بيشتر شبيه محلي براي عرضه بانوان و جذب مشتري سفرهاي نوروزي به وسيله جاذبه‌هاي جنسي بود نشانه‌اي از ليبرال بودن آقاي احمدي‌نژاد از نظر فرهنگي نيست؟

    اگر چنين جشنواره‌اي با ده درصد از اين وقاحت در دوره اصلاحات برگزار مي‌شد امثال جناب عالي چه فريادها كه مي‌زديد و كفن‌پوشان تظاهرات مي‌كردند كه اسلام از دست رفت؛ اما امروز هيچ اتفاقي نمي‌افتد، چرا؟ به خاطر عشق كور و تعصب نسبت به يك فرد يا گروه، كه عشق به يك شيء انسان را كور و كر مي‌كند.

    4. از شهيد آيت‌الله مطهري دم زده‌ايد و اينكه اينجانب از انديشه آن شهيد بد برداشت مي‌كنم. اين سخن ناشي از شناخت نادرست جناب‌عالي از آن بزرگوار است.

    جمله‌اي دارد استاد مطهري درباره علي(عليه‌السلام) به اين مضمون كه اگر واقعيت اميرالمؤمنين براي مردم آشكار شود بسياري از مدعيان دوستي و پيروي از آن امام در صف دشمنان او قرار مي‌گيرند.
    اين جمله درباره خود استاد مطهري نيز صادق است. اگر امروز آن شهيد حضور داشت امثال شما در صف دشمنان ايشان قرار داشتيد.

    بقيه سخنان شما در آن مقاله آنقدر سست و بي پايه است كه نيازي به پاسخ ندارد.

    علي مطهري
    + س 
    سايت الف وابسته به احمد توکلي نوشت :

    آقاي مهندس علي آبادي، داراي مدرك مهندسي راه و ساختمان است و قبل از شهردار شدن آقاي دكتر احمدي نژاد مشغول فعاليت ساختمان سازي در بخش خصوصي بود. در زمان شهرداري آقاي احمدي نژاد، ايشان در همين تخصص خود مشغول فعاليت هاي عمراني شهرداري بودند. در دولت نهم ايشان رئيس سازمان ورزش شد و در دولت دهم بعنوان وزير نيرو معرفي شد كه راي اعتماد از مجلس نگرفت.

    اخيراً ايشان به سمت قائم مقام وزير جهاد كشاورزي (؟) و نيز مدير عامل شيلات ايران ( ؟؟ ) منصوب شده اند كه هردو مسئوليت جديد نه به تخصص ايشان ارتباطي دارد و نه به تجربه ايشان.

    دوستي مي گفت از سال 1366 تا 1384_ يعني 18 سال قبل از دولت نهم _ شركت شيلات ايران فقط 5 مدير عامل بخود ديد و در طول چهارسال و اندي در دولت نهم نيز 5 مدير عامل.

    آميخته شدن بي تخصص و بي تجربگي، با تعويض سريع مديران و رقابت برخي نزديكان رئيس جمهور براي رسيدن به مديريت هاي خاص، تصوير زشتي از دولت فعلي در اذهان عمومي باقي مي گذارد كه مقصر آن، شخص آقاي احمدي نژاد است كه در اين مورد توصيه رهبر انقلاب را ناديده گرفت و تذكرات خيرخواهانه را هم سهم خواهي تلقي كرد.
    + ا 

    *آيا اين قسمت از لايحه بودجه 89 که مطابق مصوبه پيشين مجلس در قانون هدفمند کردن يارانه‌هاست، در مجلس اصلاح مي‌شود؟
    بله قطعا. اگر مجلس کنترل‌هاي قانوني لازم را نداشته باشد، دولت مرتکب تخلفات قانوني بيشتري مي‌شود. مثلا مي‌بينيد که صندوق مهر رضا را بدون اخذ قانوني از سوي مجلس، به اجرا در مي‌آورد، اما قانون مسکن جوانان را که در مجلس هفتم تصويب کرده‌ايم، هنوز اجرايي نکرده‌اند؟ مي‌دانيد چه حجم زيادي از قوانين مصوب مجالس هفتم و هشتم هست که هنوز با گذشت ماه‌ها و سال‌ها از زمان تصويبشان، هنوز از سوي دولت اجرايي نشده‌اند؟ آقاي رئيس‌جمهور به جاي اين حرف‌ها بفرمايند که چرا قوانين مصوب مجلس را اجرا نمي‌کنند؟

    اينها از ويژگي‌هاي منحصر به فرد دولت ايشان است که به دليل برخي مسائل و ملاحظات سياسي و رويکرد حمايتي مجلس از دولت، به آنها رسيدگي نمي‌شود. به همين دليل است که معتقدم مجلس از جايگاه قانوني‌اش در مقابل دولت کوتاه آمده است. مجلس بايد از دولت سوال کند که چرا برخلاف قانون عمل مي‌کند؟

    وقتي که مجلس از انجام وظايف قانوني خود کوتاه مي‌آيد، دولت هم به خودش اجازه پيش روي مي‌دهد و به جاي پاسخگويي به مجلس، مجلس را متهم مي‌کند.

    *بخشي از سخنان شما، کمي مبهم بود. اينکه گفتيد مجلس بايد از دولت سوال کند، به منزله اين است که طرح سوال از رئيس‌جمهور بايد در دستور کار مجلس قرار بگيرد؟ يعني شما چنين پيشنهادي را خطاب به همکاراتان در مجلس مطرح مي‌کنيد؟
    بنده شخصا معتقدم که بايد از دولت به دليل تخلفات قانوني‌اش سوال کرد. اما متاسفانه مجلس به دليل برخي ملاحظات سياسي، مراعات دولت را مي‌کند.

    *فکر مي‌کنيد در شرايط موجود چنين اهتمامي در ميان نمايندگان مجلس وجود دارد؟ به ويژه آنکه طرح سوال از رئيس‌جمهور نيازمند امضا و موافقت 75 تن از نمايندگان است.
    نه. چنين همتي در مجلس نيست. همانطور که گفتم فعلا ملاحظات سياسي و اينگونه مصلحت‌انديشي‌ها به انجام وظايف قانوني مجلس، ارجحيت دارد. البته انجام اين وظايف نظارتي از تذکر گرفته تا سوال و استيضاح بستگي به خود مجلس دارد. فعلا که مجلس سکوت کرده و قصد استفاده از ابزارهاي نظارتي‌اش را ندارد.

    *دولت در مواردي همچون افزايش درآمدهاي ناشي از هدفمند کردن يارانه‌ها به گونه‌اي عمل مي‌کند که همواره توپ در زمين مجلس باشد تا اگر مجلس تصميمي اصلاحي به نسبت لايحه ارائه شده از سوي دولت گرفت، در اجرا هر مشکلي که پيش آمد متوجه مجلس باشد نه دولت. آيا با اين وجود باز هم مجلس به کاهش درآمد منظور دولت در اين زمينه اصرار خواهد داشت؟ حتي اگر مردم، مجلس را مقصر ببينند يا دولت بخواهد مجلس را مقصر جلوه دهد؟
    قضاوت در اين زمينه برعهده مردم است که بايد ببينند تصميمات دولت به نفعشان است يا اصلاحات مجلس. مجلس به دليل جلوگيري از تورم بالا، مخالف درآمد 40 هزار ميلياردي دولت از محل اجرايي هدفمند کردن يارانه‌هاست. چون همان درآمد 20 هزار ميلياردي مصوب مجلس هم تورم زيادي را به همراه خواهد داشت.

    *تورم درآمد 20 هزار ميليارد هدفمند کردن يارانه‌ها چقدر است و اگر اين درآمد مطابق خواسته دولت تا سقف 40 هزار ميليارد تومان افزايش يابد، با چه تورمي روبه‌رو خواهيم بود؟
    درآمد 20 هزار ميليارد تومان دولت از اين محل، حداقل 30 درصد تورم را افزايش مي‌دهد. اما اگر درآمد دولت از محل هدفمند کردن يارانه‌ها تا 40 هزار ميليارد تومان افزايش يابد، تورم تا 50 درصد افزايش خواهد يافت.

    *با وجود چنين تورمي، چرا دولت درآمد خودش در اين بخش را افزايش داده است؟
    براي اينکه مي‌خواهد کسري بودجه‌اش را به نوعي جبران کند. بودجه 89، آنگونه که دولت لايحه آن را به مجلس ارائه داده است، حداقل 8 هزار ميليارد، کسري خواهد داشت. اين در حالي است که برخي ارقام در لايحه بودجه سال آتي غيرواقعي ديده شده است. مثلا افزايش بودجه عمراني کشور از 28 هزار ميليارد به 34 هزار ميليارد تومان غيرواقعي است.

    آقاي حسيني وزير اقتصاد در کميسيون تلفيق اعلام کردند که از بودجه عمراني 28 هزار ميلياردي سال جاري، ظرف 11 ماه گذشته فقط 14 هزار ميليارد تومان جذب شده است. در سال آينده هم ما تقريبا همين اندازه امکان جذب بودجه عمراني داريم. پس مابقي 34 هزار ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته شده جذب نمي‌شود. به همين دليل است که ما از برنامه عمراني کشور عقب هستيم.

    من حتي در نخستين جلسه کميسيون تلفيق از وزير اقتصاد پرسيدم که چرا براساس قانون برنامه چهارم عمل نشده و به جاي برداشت 81 هزار ميلياردي از فروش نفت، معادل 8 درصد رشد ناخالص ملي نداشته‌ايم؟ چرا 243 هزار ميليارد از درآمدهاي نفتي را در بودجه‌هاي سنواتي آورده‌ايم و تا سال 87 فقط 3 درصد رشد ناخالص ملي داشته‌ايم؟ ايشان هيچ پاسخ قانع‌کننده‌اي به اين سوالات ندادند.

    *با همه اين اوصاف به نظر مي‌رسد که لايحه بودجه 89 علي‌رغم آنکه رئيس‌جمهور تاکيد دارند بدون کم و کاست در مجلس به تصويب برسد، مصوب نخواهد شد. عمده موارد اصلاحي در اين لايحه، حول چه موضوعاتي است؟
    درآمد دولت از محل هدفمند کردن يارانه‌ها که به احتمال قوي اصلاح خواهد شد و از 40 هزار به 20 هزار ميليارد تومان مصوب مجلس کاهش مي‌يابد. از ديگر درآمدهاي دولت هم به نظر مي‌رسد که 10 هزار ميليارد تومان ديگر کسر شود.

    بخشي از درآمدهاي صندوق توسعه ملي را هم مجلس حذف خواهد کرد. چون دولت برخلاف سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري، 12 هزار و 8 ميليارد تومان از درآمدهاي اين صندوق را به کارهاي عمراني اختصاص داده است که اگرچه دولت آن را به نوعي توجيه مي‌کند اما از ديد مجلس اين تخلف غيرقانوني دولت، قابل قبول نيست.

    *به اين ترتيب بايد انتظار اين را داشت که بازهم آقاي احمدي‌نژاد از اصلاحات بنيادين لايحه بودجه گلايه‌مند شوند و طي نامه‌اي به رئيس مجلس و يا حضور در يک مصاحبه تلويزيوني از نمايندگان مجلس انتقاد کنند. اينطور نيست؟
    همه اصلاحاتي که گفتم در مجموع، 2 تا 3 درصد در بودجه 89 تغيير ايجاد مي‌کند. سال گذشته هم مجلس تنها 5/3 درصد لايحه بودجه را اصلاح کرد، اما دولت خيلي سروصدا و اعتراض کرد. حجم تغييرات در لايحه بودجه هميشه و در همه دولت‌ها و مجلس‌ها تقريبا همين‌قدر بوده است. البته بايد يادآور شوم که بندهايي از لايحه بودجه 89 نيز به طور کل از سوي نمايندگان حذف خواهد شد. چون دولت در اين بندها قانونگذاري کرده است. در حالي که قانون‌نويسي ضمن بودجه براساس قوانين موجود ممنوع است و دولت چنين حقي ندارد. به همين دليل اينگونه مواد قطعا از لايحه بودجه حذف خواهند شد.
       1   2      >