ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2   3      >
 
+ مملي 
با اون رفتاري که اين ملت با رژيم گذشته کرد، بايد اين بلاها سرش بياد بايد به ذلالتي بيافته که در تاريخ خودش سراغ نداره
+ nnnn 

شيده شده است که

نزديکان احمدي نژاد مي گويند وي اخيرا در برخي محافل به افراد نزديک به خود گفته است من مدارکي از آقا دارم که اگر منتشر کنم ايشان بايد عبايس را سرش بکشد و از اين مملکت برود!

ضمن درجه وثوق بالاي شنيده فوق، برخي شنيده هايي که هنوز از ميزان وثوق آن خبري در دست نيست نيز حاکي از آن است برخي ديدارهاي خصوصي آخر محمود احمدي نژاد با رهبر ج.ا همراه با تنش بوده است. اين نوع شنيده ها حتي از بالا رفتن صداي طرفين در حد ناراحت کننده اي براي اطرافيان حکايت ميکند. هنوز جزئياتي قابل اعتنا از اين مسئله به دست نيامده است.

شايان ذکر است همان طور که قبلا نيز در اين ستون (شنيده) آمده بود احمدي نژاد اطلاعاتي در باره بازجويي هاي رهبري در ساواک، سفر کره شمالي وي در هنگام رياست جمهوري ايشان و اجراي باله زنان در حضور وي، برخي مسائل مالي در باره فرزندان رهبري و نظاير آن را دارد.هرچند اخيرا شنيده هاي ديگري نيز به گوش مي رسد که تا روشن نشدن ميزان وثوق آن قابل انتشار نيست.

برخي ناظران سياسي معتقدند بعيد نيست احمدي نژاد با روحيه خاصي که دارد به عمد سعي مي کند به طور غير مستقيم و با تعمد در تکرار اين موضع جهت نشت احتمالي و انتشار اين خبر، به رهبري ج.ا نيز تفهيم کند اگر در پي حذف وي باشند او بازي برد – باخت را به باخت – باخت تبديل خواهد کرد.

برخورد احمدي نژاد در مجلس نشان داد که او با ربط و بي ربط به مخالفانش حمله کرده و با استناد صحيح يا ناصحيح به برخي اسناد، عليه آن ها شديدا جوسازي مي کند؛ جوسازي که در سطح مخاطبان خاص وي بسيار موثر است.

+ ffff 
عليرضا نامور حقيقي تحليلگر مسائل سياسي در تورنتوي کانادا، دفاع جانانه احمدي‌نژاد از سعيد مرتضوي را بخشي از يک پروژه بزرگ مي‌داند؛ پروژه‌اي که فراتر از انتخابات رياست جمهوري است و سازمان تامين اجتماعي به عنوان دومين سازمان پردرآمد دولت بعد از آستان قدس رضوي، بهترين مکان براي اجراي آن است؛ مکاني که از آن به عنوان حياط خلوت دولت ياد مي‌کند.

به گفته‌ي آقاي حقيقي بلافاصله بعد از اين که مرتضوي به رياست سازمان تامين اجتماعي منصوب شد، نزديک به 30 ميليارد دلار بدهي‌هاي انباشت شده دولت به مرتضوي داده شد، تا آن زمان دولت چنين بدهي‌اي را به هيچ جا اين‌چنين يکجا پرداخت نکرده بود.

ماموريت اصلي سعيد مرتضوي اين بود که منابع مالي دولت را به سازمان تامين اجتماعي انتقال دهد و آن را به ثمن بخس به شبکه‌اي که طرفدار دولت بود بفروشد. احمدي‌نژاد وتيمش مي‌خواستند از اين منابع در انتخابات رياست جمهوري استفاده کنند و اگر در انتخابات شکست خوردند اين منابع مالي که بخشي از آن به خارج منتقل شده، بتواند يک پشتوانه لجستيکي براي ادامه فعاليتشان باشد.

به گفته‌‌ي عليرضا نامور حقيقي تا کنون بين 20 تا 30 ميليارد دلار از اين منابع به خارج منتقل شده است.

اما هم‌زمان با تلاش‌هاي مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي، احمدي‌نژاد نيز بيکار نمانده و براي کنترل ضرباتي که ممکن است در اين راه بر او وارد شود، چند کار را به طور هم‌زمان انجام داده است.

اول اينکه سعي در باجگيري اطلاعاتي دارد، مثل کاري که در مجلس کرد و اين را در ارتباط با نهادهاي ديگر قدرت هم انجام مي‌دهد. او ضمنا بخشي از اين اطلاعات را به خارج منتقل کرده و به گفته آقاي حقيقي، گروه‌هاي طرفدار احمدي نژاد با رسانه‌هاي اپوزيسيون تماس گرفته و سعي مي‌کنند اگر ضربه‌ها ادامه پيدا کرد، لينک‌هاي ارتباطي را در اختيار آنان قرار دهند.

کار دوم انتقال بخشي از منابع مالي به خارج از کشور بوده است و سوم اينکه سعي کرده‌اند با شعارهاي جديد از ميان غرب يارگيري کنند؛ شعارهايي مثل نفي اسلام سياسي، تمام شده تلقي کردن غني‌سازي اورانيوم و غيره.

ديگر اين‌که با شعار پنج برابر کردن يارانه‌ها و اين‌که هر خانواده‌اي بايد هزار متر زمين داشته باشد، سعي به يارگيري از ميان توده‌هاي مردم دارند و آخر اين‌که با اقداماتي مثل درخواست بازديد از زندان اوين و پخش پول بين هنرمندان و بازيگران سعي در جذب نخبگان مي‌کنند.

عليرضا نامور حقيقي اما در پايان مي‌گويد به موفق شدن احمدي‌نژاد اميدوار نيست و فکر نمي‌کند او بتواند راهي را که آغاز کرده تا پايان ادامه دهد.
+ ffff 
عجب دهه فجري داريم امسال ديگه بوي سوسن وسنبل هم نمي تونه بوي اين گند را بپوشونه
+ ffff 

اين روزهاي آيت الله خامنه اي، بي شباهت به کسي ست که روي «اره» نشسته است. ظاهرا بخاطر دنده هاي تيز «اره»، نشستن بر روي آن دردناک است. اما از آن دردناک تر ، حرکت بر روي «اره» است. عقب و جلو، مهم نيست. کافيست فرد نشسته روي اره تکاني بخورد تا درد اش مضاعف شود.

«اره» نظام ، محمود احمدي نژاد است. خامنه اي نمي داند با او چه کند. فکر مي کنم نيازي نيست تکرار کنم احمدي نژاد و خامنه اي اختلاف دارند. حالا خامنه اي نمي داند با او چه کند:

اگر برکنار کند

خامنه اي مي تواند روي اره، به عقب حرکت کند. يعني موافقت کند تا در همين سه ماه باقيمانده احمدي نژاد برکنار شود.

آن وقت خامنه اي مي ماند همه منتقدان اش. يعني از موسوي و کروبي تا اکبر هاشمي رفسنجاني. همه يادشان هست که 29 خرداد 88، گفت نظر احمدي نژاد از بقيه به او نزديک تر است. خامنه اي آيا به اين تن مي دهد؟ من فکر نمي کنم.

اگر برکنار نکند

خامنه اي مي تواند احمدي نژاد را برکنار نکند. در اين روزها احمدي نژاد با افشاگري مکالمه سعيد مرتضوي و فاضل لاريجاني، پرونده فساد لاريجاني ها را بست. يعني روساي سه قوه تمام. احمدي نژاد گزينه بعدي هم دارد: خامنه اي و بيت اش. شک نکنيد گزينه بعدي براي تحت فشار قرار دادن خامنه اي، مجتبي ست.

مي بينيد؟ خامنه اي نه راه پيش دارد و نه راه پس. به نظرتان چه مي کند؟ با اينکه وقايع روز يکشنبه در مجلس، يک رسوايي بزرگ براي حکومت است اما هراس خامنه اي از خرداد 92 است. اينکه اختلاف به سطحي برسد که کشور بيش از اين به سمت بحران برود. مثلا احمدي نژادي که بخاطر رد صلاحيت کانديدش انتخابات برگزار نکند يا استعفا دهد…

+ llloii 
همين خاطر ما محکومين بالفطره به بي بصيرتي، که احتمالاً قبلاً جزيي از امت شهيد پرور بوده ايم و در محدوده ي بصيرت زيست مي کرده ايم و بعداً توسط رهبر بصير و بصيرت شناسمان شناسايي شديم و انگِ بي بصيرتي بر پيشاني خودمان و نسل اندر نسلمان نشسته است، اعلام مي داريم: اي با بصيرتان مجلس و دولت و سپاه و دستگاه قضا و بيت رهبري، ما همچنان چشم براه قسمت هاي بعدي اين نمايش پُربصيرتيم. چرا که در راه بصيرت افزايي ِ مردم بصيرت محتاج، اين بارش بصيرت شما مي تواند به ترميم بي بصيرتي مردم از يکطرف، و تکميل بصيرت آناني که بصيرتشان کامل نيست منجرشود.
+ لل 
مرتضوي بازداشت شد

+ ذدئذد 
لاريجاني آخر جلسه وقتي احمدي نزاد ميخواست مجلس را ترک کنه گفت به سلامت
به سلامت يعني به زبون خودموني ه.....ي
+ mmmm 
يک روز از استيضاح جنجالي وزير کار در جمهوري اسلامي گذشته است اما همچنان واکنش، افراد و گروه ها و احزاب مختلف به اين پديده که شايد در تاريخ جمهوري اسلامي ايران براي هميشه در خاطره ها ماندگار شود. ادامه دارد. امروز روزنامه کيهان در سرمقاله اي بدون نام که خلاف رويه اين نشريه نزديک به بيت آيت الله خامنه اي است، اتفاقات روز گذشته و تبادل اتهامات اخلاقي و مالي بين محمود احمدي نژاد رييس دولت ايران و علي لاريجاني رييس مجلس را توطئه اي از سوي «جريان انحرافي و فتنه گران» دانست. در ادبيات سياسي جناح راست، جريان انحرافي به نزديکان محمود احمدي نژاد از قبيل اسفنديار رحيم مشايي گفته ميشود و منظور از فتنه گران نيز گروه ها و شخصيت هاي نزديک به جنبش سبز است. || اوضاع از دست رهبر جمهوري اسلامي خارج شده است: اما امروز راديو بين المللي فرانسه درباره پيامدهاي درگيري لفظي بين سران دو قوه مقننه و مجريه و تبادل اتهاماتي که همچنان ادامه دارد به سراغ محمد نوريزاد، روزنامه نگار ساکن ايران رفته است. محمد نوريزاد در اين رابطه گفت:« آقاي احمدي نژاد تلاش ميکند او را برکنار کنند. او علاقه مند است و نياز دارد که مجلس به او راي عدم کفايت دهد. او به چنين چيزي نياز دارد. چرا که اوميداند نبايد چند ماه باقي مانده از زمان رياست جمهوريش با آرامش سپري شود که ميتوان دلايل زيادي براي آن عنوان کرد. مهمترين هراسي که احمدي نژاد دارد مربوط به زمان پس از رياست جمهوري او است. چرا که وي به خوبي ميداند او را آرام نخواهند گذاشت و روزهاي پر خوف وخطري در پيش دارد و او ترجيح ميدهد برکنارشود تا اينکه دوره رياست جمهوريش به پايان برسد. » اين فعال سياسي ايراني با تاکيد بر جزيي بودن محتواي فيلمي که درمجلس توسط احمدي نژاد منتشر شد، گفت:« حجم فساد مالي و اداري در نظام جمهوري اسلامي بسيار بيش از اين حرف هاست که اين فيلم نشان ميدهد و اين چيزي که ديروز در صحن علني مجلس ديديم چيز مهمي نيست.» اومعتقد است به زودي مدارک مهمي در اين رابطه در ايران منتشر خواهد شد.
+ مملي 
و ايکاش در همان نجف ميماندي و به ايران نميامدي
+ نلالا 
امام کجاي؟
کساني که ميگفتي حتي عرضه اداره کردن يک نانواي را هم ندارند
حال چه با کشور کردند
دل ها را خون کردند
مير تو را حبس کردند
وجدان ها بيدار و
صدا ها را خفه کردند
زير بار مشکلات کمر ها خم شد
کجاي تا حال روز مردم را ببيني
+ bbbb 
کاري که محمود احمدي نژاد روز 1 شنبه 15 بهمن ماه در مجلس شوراي اسلامي انجام داد همانند کاري که در شب 14 خرداد سال 88 انجام داد براي سالهاي سال در حافظه مردم ما خواهد ماند و نشانه ديگري از عدم کفايت سياسي فردي است که با طوفاني از اغراق ها آمد و با خفت و خواري به پايان کار خود نزديک مي شود و نشان ميدهد تا چه اندازه او حاضر است براي باقي ماندن دست به هرکاري بزند!
انصاف بدهيم ، احمدي نژاد در تمامي اين 8 سال با کشور چه ها کرد؟ وضعيت معيشتي مردم از کجا به کجا رسيد؟اختلافات در کشور را تا چه حد عميق و خطرناک کرد؟تا چه اندازه به مشکلات دامن زد و آنها را تبديل به بحران کرد و ايران را در جهان منزوي کرد؟چقدر نظام و آبروي آن را به بازي گرفت و مردم را نسبت به اصل نظام بدبين کرد؟انصافا اگر يک دهم وي هاشمي و خاتمي و … اين کارها را انجام مي دادند با آنها چه برخوردي صورت مي گرفت؟

آيا اين منطق صحيح است که بني صدر در اوج جنگ و بحران ها به دليل چند حرف و اختلاف نظر سياسي عزل شود و به سادگي کشور را با بحران مضاعف روبرو کنيم اما اکنون که کشور در شرايط صلح است و حداقل درگير جنگ فيزيکي نيست و خطر احمدي نژاد و عملکرد وي به مراتب بيشتر از بني صدر است با وي مسامحه کنيم و بخواهيم وي با اين شيوه ها و عملکرد ها به او اجازه بدهيم به کار خود ادامه دهد؟درست است حدود 4 ماه بيشتر از دوران احمدي نژاد باقي نمانده اما او نشان داده هرچه به پايان نزديکتر ميشود براي بقاي در قدرت خطرناکتر ميشود.همان طوري که 8 سال قبل حتي دشمنان احمدي نژاد براي وي چنين سرانجامي را متصور نبودند نبايد اين تصور را از نظر دور داشت که ممکن است وي در همين 4 ماه نيز عملکردي را از خود نشان دهد که شايد در خواب هم نتوانيم آن را ببينيم.
هر چه باشد يقينا با اين آبرو ريزي ها و ياغي گري هاي احمدي نژاد ،وي و اطرافيانش خطري بالقوه براي اساس نظام محسوب مي شوند و ميتوانند کشور را با بحران هايي روبرو کنند که گذر از آنها به هيچ عنوان ساده نباشد.(هر چند که کشور در اين بحران ها گرفتار شده است.)
احمدي نژاد براي برخي ها رويايي بود که خيلي زود تبديل به کابوس شد و اين کابوس ميتواند خطرناکتر نيز بشود.کودتاي ناکامي که احمدي نژاد روز 1شنبه قصد انجام آن در مجلس را داشت و فکر ميکنم چند هفته قبل نيز که به مجلس رفته بود،کار امروز را ميخواست در آن روز انجام دهد و به قول حداد عادل بخير گذشت، نشان از اين دارد که احمدي نژاد فکرهاي خطرناکي را در سر دارد تا بتواند مخالفين و منتقدينش را به زعم خودش منکوب کند اما امروز که در مجلس ناکام ماند تا ببينيم روزهاي آينده چه چيز را رقم خواهد زد.
اما هرچه که باشد يک واقعيت وجود دارد که اکثريت موافقين و مخالفين احمدي نژاد بر آن اتفاق نظر دارند و آن اينکه احمدي نژاد خيلي وقت است که به پايان رسيده!

پ.ن:اتفاقات امروز از 2 نظر ديگر هم قابل توجه است.اول راي عدم اعتماد مجلس به وزير کار جناب شيخ الاسلامي که در تاريخ جمهوري اسلامي رکورد زد و ايشان با 192 راي برکنار شدند(تا به حال اين رکورد مخصوص بني صدر و عدم کفايت سياسي وي با 175 راي در سال 1360 بود) و ديگري از حد نصاب افتادن دولت است که با توجه به 17 وزارت خانه و تغيير 9 وزير دولت دهم مجددا بايد راي اعتماد از مجلس بگيرد.

+ gggg 
محمدرضا تابش نماينده مجلس شوراي اسلامي و خواهرزاده خاتمي در حاشيه مراسم ختم مرحوم حسن حبيبي درباره انتخابات سال 92 اظهار داشت: در انتخابات آينده يا هاشمي مي‌آيد و يا خاتمي.
+ gggg 
مير حسين چهار سال پيش هشدار داد: " اين دولت هم [دولت احمدي‌نژاد] نه يک مورد بلکه چندين مورد به طور علني در مقابل قوانين ايستاده است. نمي‌خواهم بگويم رئيس اين دولت ديکتاتور شده است اما واقعا من خوف دارم که 8 سال رئيس دولت و دولت قوانين را پشت سر بگذارند و در اين زمينه سليقه‌اي اقدام شود. [...] من فکر مي‌کنم که دوستان عوض اينکه بروند پرونده سازي کنند وچيزهايي که جواب دارد دنبال اين مسايل بروند، بهتر است بروند دنبال حل مسايلي که مشکلات کشور را حل بکنند و کشور را نجات بدهند از بحرانهايي که هست... بنده نمي خواهم اين مسئله را بگويم بلکه به صورتجلسه‌هاي مجلس نگاه کنيد و گزارشهاي ديوان محاسبات که يکي از مهمترين سازمانهاي نظارتي کشور است.(نگاه کنيد)
اين نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره انحلال سازمان برنامه و بودجه نيز گفت: بنده اينجا مستندات قانوني ان را دارم که دولت نمي تواند اين کار را بکند، بنده در اين زمينه حساسيت دارم دليلش اين است که من حسي داشتم زمان مسئوليت خودم که عده‌اي ممکن بود با برنامه مخالف باشند، يک عده اصلاً از اول انقلاب با برنامه مخالف بودند، مي گفتند شما به خدا توکل کنيد نعمت خدا مي رسد، اصلا خوششان نمي امد، مي خواستند تکي عمل کنند به همين دليل احساس خطر بنده در مجلس بازبيني قانون اساس، سخنگوي کميسيون اجرايي بودم، مسئله امور استخدامي و برنامه بودجه مخصوصا پيشنهاد بنده است.
وي افزود: جالب اينجاست که از تنها سازمانهايي است که در قانون اساسي آمده است، خوب آقاي دکتر آمده اين را منحل و تبديل کردند به يک معاونتي که يقينناً هيچگونه اختياراتي نمي تواند داشته باشد." [1]

اما رهبر " با بصيرت " شما چه کرد؟ جز اين بود که رسما اعلام کرد " نظر آقاي احمدي نژاد به من نزديکتر است " ؟ جز اين کرد که پس از اعتراض به تقلب و کودتاي انتخاباتي دولت " امام زمان " و سپاه پاسداران " ولي‌ فقيه "، او و همراهان سبزش را حبس و زندان و سرکوب نمود؟ چرا که به هر قيمتي بود مي‌خواست يک دستبوس و نوکر ريس دولت شود ! که البته اکنون احمدي‌نژاد " ولايتمدار " تبديل به ماري در آستين " مقام معظم رهبري " شده است !
   1   2   3      >