سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانش را بجویید که آن رشته میان شما و خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: آذران شنبه 90 مهر 23   ساعت 7:9 عصر

 

یک کیک و ساندیس تنها سود سرمایه گزاران در شرکت تعاونی

 یک کیک و یک آمیوه تنها دستاورد سهامدارانی (سهامداران عام)بود که بعد از 4 سال در مدرسه شهید لطیفی سابق آذران گرد آمده بودند تا بشنوند از فعالیت و دستاوردهای چند ساله این شرکت از زبان هیت مدیره و احیانا اعلام تراز مالی توسط مدیر عامل این شرکت و گرفتن سود سهامشان،که در پایان جلسه از هر یک از آنها به جای سود به پاس مشارکت شان با یک کیک و ساندیس تقدیر شد.

در این جلسه از زبان مدیر عامل تنها به فعالیت های ناموفقی اشاره شد که باعث دادن زیان فراوان شرکت شده است .

پروژه ساخت منازل مسکونی در شهرک امام علی(ع) و از جمله کارگاه گلاب گیری  اشاره شد. که دلایل عدم موفقیت آن فراوان است، که به پاره ای از آنها توسط چند تن از سهام داران اشاره شد.

در هر صورت این بود پایان قصه شرکت تعاونی که با وعده و وعید های بسیار و امید و انتظارات فراوان تاسیس شد تا بلکه موتوری باشد برای حرکت و بالندگی در آذران که به نام شرکت تعاونی و به کام دیگران تمام شد.


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران چهارشنبه 90 خرداد 25   ساعت 12:56 عصر

 

کلاه گشادی به نام شرکت تعاونی  روی سر مردم آذران

حدود 4 سال پیش شرکتی تحت نام شرکت تعاونی چند منظوره توسعه روستای آذران زیر نظر اعضای مشخص با پذیره نویسی از افراد روستا با اهداف مختلفی که ازجمله آن ایجاد اشتغال در روستا بود شروع به کار کرد.

اکنون پس از سپری شد 4 سال از آغازبه کار آن نه تنها شاهد ایجاد حتی یک شغل در داخل روستا نبودیم، بلکه شاهد ضرر و خسران خریداران سهام از آن هستیم.

به نحوی که تعداد حداقل سهمی که در سال 86 به فروش میرسید 3 سهم که هرکدام به ارزش 300هزار ریال بود که هم اکنون این سهام را به همان ارزش اولیه به افراد مسترد میکنند.

به نظر می رسد تنها دستاورد شرکتی که در بحبوحه دادن وام های کلان بانکی تحت عنوان بنگاههای زود بازده به شرکت های تعاونی ،ایجاد شد . تنها برای افرادی خاص مزایا داشته است و مثل همیشه افراد روستا متضرران اصلی این نوع فعالیتهای اقتصادی در داخل روستا هستند.

واقعا چه کسی پاسخ گوی چهارسال سوء استفاده از سرمایه افراد روستا است؟


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران شنبه 89 اردیبهشت 18   ساعت 5:43 عصر

1-ایجاد باغات میوه و کشت محصولات کشاورزی با استفاده از روشهای جدید آبیاری به منظور افزایش کیفیت و کمیت محصول

2-سرمایه گذاری در بسط و ترویج میوه های گلخانه ای توسط روستائیان

3-سرمایه گذاری در گسترش صنایع و محصولات بومی از قبیل فرش ‏،گل محمدی و...

4- اکتشافات و بهره برداری از معادن موجود در منطقه 

5-راه اندازی مراکز پرورش گاو گوشتی و شیرده ،شتر مرغ،مرغ بومی وآبزیان.-

6-ساخت و واگزاری مسکن مناسب بر اساس الگوی سازمانهای زیربط

7-خرید ،فروش و پذیره نویسی سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بها دار و سایر موسسات و شرکت های غیر دولتی

8-مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی در طرحهای منطقهای شامل پروژه های خدماتی ،تولیدی ،فنی و مهندسی ،مالی و سرمایه گذاری داخلی وخارجی

9-شرکت در مناقصات و مزایدات داخلی و خارجی

10-اخذ وام و تسهیلات اعتباری و از کلیه بانک ها ی داخلی و خارجی و موسسات مالی و اعتباری

11-اشتغال به کلیه فعالیت های تولیدی و خدماتی و تشکیل شرکت های سرمایه گذاری ،تولیدی و خدماتی ،فنی و مهندسی در کلیه فعالیتهای مجاز اقتصادی

12-کسب در امد و توزیع سود بین سهامداران از محل فعالیتهای فوق الذکر

 این از اهم اهداف فعالیتی شرکت تعاونی چند منظوره توسعه ای روستای آزران در بدو احداث آن در سال 86 بود که توسط هیئت رئیسه آن اعلام شد.

ولی حال چه شد که پس از 4 سال از تاریخ تاسیس در بخش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان روستا و کمک به توسعه اقتصادی آن تنها شاهد ایجاد یک کارخانه ساخت لوازم یک بار مصرف در جعفر آباد کاشان شدیم،و پیمانکاری ساخت شهرک مسکونی امیر المومنین(ع)آزران تنها کار مهم صورت گرفته توسط شرکت تعاونی می باشد؟

به سراغ مدیران شرکت که می رویم و از علت آن جویا میشویم؟با یک جواب(( توجیه اقتصادی ندارد)) جواب ها را سربالا می کنند.

بد نیست مدیران شرکت یک نگاهی به روستای مجاور،قهرود،داشته باشند.

بدون شک آنها نیز روزی که کار تولید را شروع کردند ،برایشان توجیه اقتصادی نداشت.ولی با همتی مضاعف این کار را ادامه داند واکنون نام پوشاک قهرود از شهرتی نه تنها در ایران بلکه جهانی پیدا کرده و صادرات آن ها به کشورهای دیگر هم موجب بهبود وضع اقتصادی روستا شون و ایجاد اشتغال وهم موجب سربلندی و افتخار روستاشون شده است است.و.در یک مجتمع کارگاهی کوچک به تمامی اهدافی که شرکت تعاونی ما در ابتدای امر تعریف کرده بود ،آن ها جامعه عمل پوشانده اند.


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران شنبه 87 خرداد 25   ساعت 3:27 عصر

وبلاگ:الان حدود 1سال و 2 ماه از تأسیس شرکت میگذره ،این مدت را چگونه دیدید و چرا ما طرح های زود بازده ای که بتونه انتظارات را براورده کنه ندیدیم؟

در ابتدا من باید عرض کنم که شهر کاشان بر خلاف آنچه من قبلآ تصور میکردم،در خصوص نگرش به مسائل بلند مدت و پایه ای به خصوص اشتغال جوانان و تسریع در امور، شهری تنبل است.بر خلاف شهرهای قزوین ومرکزی که من تجربه کار داشتم.اداره جات و...در عمل ضعیف هستند،برای اینها مصداق عینی وجود دارد،به عنوان مثال در مورد سیل،و احداث کارخانه گلاب گیری بوده که تقریبآ یک سال از آن میگذرد و با پیگیری های مستمر مهندس سلیمانی در نامه نگاری های جهاد و فرمانداری با استان زمان زیادی را از دست دادیم.

در رابطه با طرح های زودبازده چند علت وجود دارد که یک سری مربوط به خارج مجموعه روستااست(سازمانها و نهادهای مختلف)که اشاره شد ،یک سری هم مربوط به داخل مجموعه روستا می باشد(شرکت ، شورا ومردم)در داخل روستا هم وجود یک سر ی افراد سنتی و نا آگاه و بعضآ مغرض سبب شده که امور با مشقت وسختی بسیار به پیش رود.ضمن اینکه سرمایه شرکت محدود است و ما براحتی نمی توانیم  هر طرحی را اجرا کنیم.(چیزی حدود 60 میلیون سرمایه مردمی بوده)

کارخانه گلاب به کجا رسید؟

زمین آن مشخص شده، در ابتدا جاده جدید آذران_ ورکان،که هزینه آن حدود 1 میلیارد و 200میلیون تومان براورد شده،که 1 میلیون آن وام ومابقی آن با مشارکت شرکت با یک شرکت خصوصی دیگر که هم اکنون هم در کارگاه گلاب گیری مشغول اند ساخت آن را برعهده گرفتند و ان شاءالله تا سال آینده به بهره برداری میرسد.ضمن اینکه ما کارگاه سنتی را هم حفظ خواهیم کرد.

گفتید که کارگاه سنتی را امسال به یک شرکت خصوصی دادید،چرا مگه پارسال ضرر کردید در این راه؟

نه ضرر نکردیم،پارسال حدود 60 تن گلاب و25 تن نعنا گرفتیم و گل را هم به قیمت 1370 خریداری کردیم،ولی یه سری هزینه های اضافی را به دلیل بی تجربه گی داشتیم .ولی امسال برای حفظ مشتری آن را به شرکت سرمایه گذار در کارخانه گلاب سپردیم وشرکت هم 12% حدود 25 میلیون ،سهیم است که این سهم از طریق اجاره وسائل ومحل کارگاه تأمین شده وشرکت پولی پرداخت نکرده.

گفتید شرکت جدید ،میشه درموردش توضیح بدهید و اعضاشون را هم نام ببرید؟

 این شرکت از افراد متفرقه تشکیل شده ،چون همان طور که گفتیم سرمایه مردمی شرکت حدود 60 میلیون بوده  و این رقم برای تأمین منابع کافی نبود به همین خاطر چند نفر از دوستان و آذرانی ها که خود بنده(علیرضا دنیادیده)مهندس سلیمانی،آقای شهیدیان،آقای موسوی،آقا هادی رضوی،ومحمد معصومی (حاج اشرف)شرکت را در ساخت کارخانه یاری میکنند.

می شه طرح های که غیر از کارخانه گلاب برای اشتغال دارید نام ببرید ؟و برنامه گاوداری به کجا رسید؟

پرورش آبزیان،باغ میوه با آبیاری قطرهای یک پارچه سازی دشت چال تجره و پرورش گاو شیرده از جمله طرحها است.

طرح پرورش گاو شیرده در ناحیه چال تجره و یکپارچه سازی 50 تا60 هکتار زمین برای کشت یونجه با آبیاری تحت فشار جهت تأمین علوفه در نظر داشیم که پس از آن با اعتراضات مردم ،به خصوص اینکه این زمین ها دارای مالکیت خصوصی بود وما صحبت کردیم تا صاحبان ملک ها را بدون پرداخت وجه وصرف واگذاری اراضی سهام دار شرکت کنیم تا از سود آن استفاده کنند ولی با مخالفت های گروهی ،در نهایت جهاد هم از همکاری با ما در جهت اجرای این طرح صرف نظر کرد و این پروژه بلاتکلیف ماند.برای دیگر طرح ها هم مشابه همین مشکل وجود دارد.یک پروژه حفر چاه عمیق در ناحیه عشقیان که آن ناحیه اراضی دولتی است از دیگر برنامه های ما است تا بتوانیم آب آن منطقه را به مناطق پایین دست  هدایت کنیم واز آن استفاده کنیم،حدود15 میلیون هزینه تحقیقات دارد که در آینده نزدیک شروع خواهیم کرد.

آقای دنیادیده شما تو برنامه هاتون بیشتر دنبال سودهی هستیدیا اشتغال زایی؟

هر دو-ما نمی توانیم بگوییم که دنبال سود نیستیم،چون هیچ شرکتی نمی تواند این ادعا را بکند،ولی بیشتر دنبال برنامه های بودیم که علاوه بر سود ایجاد اشتغال هم بکند،مثلآ در کارخانه گلاب که راه اندازی شود چیزی حدود 15 نفر دائم وتمام سال مشغول خواهند بود.ودر پروژه یکپارچه سازی چال تجره و گاو داری هم 7 الی 8 نفر تمام وقت جدا از شغل های غیر مستقیم ایجاد می شد.

ولی شما در احداث شهرک هم از جوانان روستا استفاده نکردید و از افراد بیرون و از افغانی ها استفاده می کنید؟

چون متأسفانه در آذران چه از نظر کارگری و چه از نظر مدیریتی فرد کار بلدی را ندیدیم و پیدا نکردیم،در بحث شهرک در ابتدا از نیروی کار روستا استفاده میکردیم ولی با کلی بحث وجدل و التماس روزی 60بلوک زده میشد در حالی که با آوردن کارگر از بیرون و مدیریت آقای عالی که از تهران آمدند روزی 1300بلوک زده میشود.و طبیعتآ برای پیشرفت کار مجبور به این کاریم.

 دفتر شرکت را از آذران به کاشان منتقل کردید؟که این کار سبب بروز شایعاتی در بین مردم شد.

به نظر من این یک امتیاز است که دفتر شرکت در یک شهر بزرگ باشد،به خاطر این که زمینه های کار ی را توسعه بدهیم و بازارهای ما فقط در آذران نیست و برای رایزنی ها و مکاتبات با واحدهای مختلف ،در شهر بعد وسیعتری وجود دارد.ضمن اینکه دفتر ما در آذران هم در مدرسه وجود دارد.

سود سهام داران و تراز مالی شرکت را کی اعلام میکنید؟

تراز مالی را پایان سال مالی شرکت یعنی تیر ماه در جلسه عمومی شرکت اعلام  می کنیم.ولی در مورد سود،همه تعاونی های بخش خصوصی شما اگر ببینید هیچ گاه این طور نبوده که در سال های اول سود پخش کنند،قطعآ دو ،سه سال طول میکشد تا فعالیت خود را آغاز کنند و به مرحله تولید وسودهی برسند.درمورد ما هم همین طور است. 

برای آینده شرکت و هیئت مدیره آن چه برنامه های دارید؟

در باره هیئت مدیره هم متأسفانه اون انتظار ی که از آنها داشتم، این گونه نبود و لذا هیئت مدیره را،هیئت مدیره ای فعال و قوی نمی بینم و حتمآ برای هیئت مدیره بعدی افرادی را انتخاب خواهم کرد که  از کار شناخت کافی داشته و برنامه برای آن ارائه دهند.هم چنین برای آن فرصت و ایده های مناسب داشته باشند.

سوال شده بود که چرا آقای خیراندیش زیاد در این زمینه ها نیستند؟

آقای خیراندیش یک سرمایه برای آذران است.و ما به عنوان یک عضو افتخاری ایشان را آوردیم و نه عضو اجرای،و به دلیل جایگاه ایشان در تهران حضورشان برای ما مفید است.

آقای دنیادیده فکر نمی کنید که ارتباط  شما با مردم کمی محدود بوده و طوری نبوده که بتونید مخالفان را توجیح کنید؟

ما چندین جلسه عمومی با مردم در ابتدا داشتیم و از افرادی هم که مورد قبول همه بودند جهت این کار استفاده کردیم،ولی باز هم به دلیل برخی نا آگاهی ها و غرض ورزی ها موفق نشدیم. ومن اگر روند این گونه پیش رود پس از پایان احداث کارخانه از سمت مدیر عاملی استعفا داده ،چون حس میکنم که بدون هیچ نتیجه ای فقط زمان را از دست می دهیم.

و در پایان اگر حرفی دارید.

من از جوانان آذران انتظار بیشتری دارم ،واز آنها می خواهم از کارهای بیهوده وبا بهره وری کم  خودداری کنند. وبرای پیشرفت و کار انگیزه داشته باشند،تلاش بیشتری داشته ،وخود را باور کنند، واز منفی بافی اجتناب وبه آینده امیدوار باشند. تا با کمک هم برای پیشرفت آذران تلاش کنیم.و برای شما وکارتان آرزوی موفقیت میکنم.

 


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران دوشنبه 87 خرداد 20   ساعت 3:15 عصر

همان طور که قبلآ وعده داده بودیم،جلسه پرسش وپاسخی را با مدیر عامل شرکت تعاونی، مهندس دنیادیده انجام دادیم که آن را در دو قسمت به اطلاع شما می رسانیم.

قسمت نخست را

به دلیل نزدیکی جشنواره اختتامیه گل محمدی در روز23 خرداد اختصاص دادیم وپاسخ به بقیه موضوعات را در قسمت دوم می توانید ببینید.

آقای دنیادیده در مورد برنامه های شرکت برای جشنواره، به وبلاگ گفت:

جشنواره درروز پنج شنبه از ساعت 7 الی 11 شب در صحن حسینیه برگزار خواهد شد،و بدین منظور ستادی متشکل از چهار قسمت تشکیل دادیم که کمیته اجرای که امور اجرای مراسم وکمیته اسکان و پذیرای که وظیفه اسکان دادن به میهمانان جشن که حدود 25 خانواده در نظرگرفته شدند و محل های را جهت اقامت آنها در نظر گرفتند.کمیته گردشگری که وظیفه هدایت میهمانان در نشان دادن مراسم و آداب ورسوم سنتی آذران وکارگاه های گلاب گیری به ایشان بر عهده دارند.کمیته نمایشگاه و فروش محصولات که مسولیت بر پای نمایشگاه آثار دستی و قدیمی و فروش محصولات گلاب و..را در کنار جشنواره بر عهده دارند.

برنامه جشن هم مثل سال قبل شامل اجرای گروه سرود و اجرا طنزی از مسائل آذران ودعوت از چند مهمان می باشد.

آقای دنیادیده در جواب این سوال که آیا جشنواره آذران هم شبیه جشنواره های دیگر منطقه تبلیغات و انعکاس خبری در سطح کشور را خواهد داشت گفت:

ما در ابتدا راه هستیم وبیشتر تلاشمان برای تثبیت و جا افتادن این مراسم درسال های بعد وارزیابی قدرت اجرایی مان در بر پای آن است. ضمن این که هدف اصلی ما زنده کردن هویت تاریخی وفرهنگی آذران است. همچنین برای تبلیغات آن حدود 2000پوستر وبنر آماده کردیم که به زودی در معابر نصب خواهیم کرد،همین طور یک مسابقه پیام کوتاه نیز در نظر داریم.

آقای دنیادیده از تنها بودن شرکت تعاونی در بر پای جشن گله کرده وگفت:در آذران فقط شرکت هزینه بر پای جشن را که در حدود 3 ملیون تومان شده برعهده دارد، در صورتی که جشنواره مشابهی که در روز26 اردیبهشت در برزک برگزار شد همه کارخانه داران و گلاب گیران سنتی ودلالان گل برای اجرای آن کمک کرده بودند.

 

دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران پنج شنبه 86 آبان 24   ساعت 8:4 عصر

یه مطلب زده بودیم که هدف ما خانه دار شدن شماست ویه کمی هم شیطونی کرده بودیم ، حالا کلاغه خبر آورده که بعضی ها منصرف شدند و بعضی ها هم میخواهند منصرف بشند ولی روشون نمیشه .ما به همه اونا توصیه میکنیم که یه بار دیگه تحقیق کنند شاید قیمت ها تغییر کرده باشه ،شاید هم متراژ ها بالاتر رفته، نمیدونیم، خلاصه صرف مطلب ما، منصرف نشده باشید. یه آقایی هم پیام خصوصی داده بود که مگه متراژ زمینها 273 نیست، باید به عرضشون برسونیم که ما یه ویلای 1000 متری با 50 متر زیر بنا داریم، میفروشیم به ایشون متری 100 هزار تومان، یعنی 20 هزار تومان زیر قیمت بازار اگه مشتری هستند یه پیام خصوصی دیگه بدند.

دل نوشته ها ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سمفونی ایثار
کل و کلون
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
326801 :مجموع بازدیدها
6 :بازدید امروز
7 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
مدیر وبلاگ : آذران[399]
نویسندگان وبلاگ :
دهاتی (@)[59]

m.saadat (@)[22]

کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) (@)[258]

مهدی توانگری (@)[56]

azeron (@)[60]

rivand (@)[24]

کانون فرهنگی،هنری سیدالساجدین(ع) (@)[0]

شورای اسلامی (@)[12]

مرتضی مطهری -ر[4]
KHABAR CHIN[6]
A_abad (@)[31]

امیر معصومی[4]

لوگوی خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
لینک دوستان
روستای ازوار (سده)
شهدای آذران
امام زاده احمد (ع) روستای آرنجن
روستای آرنجن
آذران وطن من
صفحات اختصاصی
فهرست موضوعی نوشته ها
ادبی و اجتماعی[82] . اخبار و حوادث[29] . تصاویر[27] . خبری از آذرون[22] . تسلیت[5] . وبلاگ ونویسندگان[3] . انتخابات[3] . کانون فرهنگی[2] . مسابقه . مقالات . وبلاگ و نویسندگان . از مطالب خواننده ها . زبا شیرین آزرانی . شعر . فرا رسیدن ایام سوگواری .
نوشته های قبلی را اینجا ببینید_بایگانی
شورا
اخبار آذران
ورزشی
مربوط به وبلاگ
تصاویری از آذران
کانون علی ابن ابیطالب
ادب و هنر
شرکت تعاونی
سایر موضوعات
دینی و مذهبی
پایگاه امام رضا(ع)آذران
مناسبت ها
پیام شهداءـ راه شهداء
کانون فرهنگی،سیدالساجدین(ع)
آرشیو موقت
بهداشت جسم ـروان
خبرهای کاشان و حومه
اشتراک