در پي انتشار مطلبي در روزنامه وطن امروز راجع به علي مطهري ، اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ، به نقدهاي مطرح شده پاسخ داد.
متن پاسخ مطهري که نسخه اي از آن به عصرايران نيز ارسال شده است ، به شرح زير است:
روزنامه وطن امروز جناب آقاي علي اكبر بهشتي با
اهداء سلام، مقاله جناب عالي را تحت عنوان «آقاي مطهري! حيف روزخند» در
شماره دوشنبه 19 بهمن آن روزنامه خواندم. اهانتهايي كه به اينجانب
كردهايد نشان ميدهد كه مقاله را از روي عصبانيت نوشتهايد. فقط چند نكته
را تذكر ميدهم:
1. نوشتهايد در دوره اصلاحات اينجانب فقط
درباره خرافي بودن چهارشنبه سوري و سيزده بدر نوشتهام و توجهي به حملات
برخي اصلاحطلبان به اصل اسلام نداشتهام. مقالات من در آن دوره در كتابي
به نام «اصلاح طلبي» منتشر شده و نشان ميدهد كمتر كسي به اندازه اين بنده
به مباني فكري آنها پرداخته است. ترويج برخي سنتهاي خرافي ايران باستان در
آن دوره يكي از انحرافات آنها بوده، همچنان كه امروز نيز اين انحراف وجود
دارد و مقاله شما نيز به عنوان يكي از حاميان متعصب دولت نشان مي دهد كه
اين امور را مهم نمي دانيد.
2. نوشتهايد «در اين دوره نيز از
اين همه شبيخون، تمام دغدغه شما صيغه دختران دبيرستاني و دفاع از فرزندان
هاشمي است». باز مقالات و مصاحبهها و اظهارنظرهاي اينجانب در قبل و بعد
از انتخابات اخير نشان ميدهد كه اين گونه نيست و حضرت عالي براي فريب
دادن خوانندگان روزنامه حقيقت را كتمان كردهايد.
به علاوه آنـچه
من درباره ازدواج موقت گفتهام كجا و آنچه شما با عنوان «صيغه دختران
دبيرستاني» آوردهايد و حاكي از مكنون قلبي شماست كجا؟ انكار ازدواج موقت
يا تعدد زوجات در اسلام كه البته بايد در جاي خود انجام شود نشانه غربزدگي
و به معني جواز فساد و فحشاء است.
اما دفاع از جناب آقاي هاشمي در
بحران اخير، دفاع از مظلوم است، دفاع از كسي است كه خانوادهاش توسط رئيس
جمهور كشور در حضور بيش از پنجاه ميليون بيننده تلويزيون به اختلاس و غارت
بيت المال متهم شده و وقتي در خواست چند دقيقه فرصت براي دفاع از خود
ميكند از او دريغ ميشود.
دفاع از آقاي هاشمي در اين بحران به
معني مبارزه با ابزار واقع شدن عدالت خواهي براي افزايش آراء در انتخابات
است، و الا رئيس جمهور ميتوانست در چهار سال دوره اول رياست جمهوري خود
با نامهاي به قوه قضائيه خواستار رسيدگي به پرونده اين افراد شود، همچنان
كه ميتوانست دستور رسيدگي به پرونده برخي شخصيتهاي حامي خود و فرزندان
آنها را صادر كند.
مطرح كردن اين امور در شب انتخابات نشان ميدهد كه اين كار براي خدا نيست و اهداف سياسي در كار است.
3.
نوشتهايد «چگونه احمدي نژاد را ليبرال ميخوانيد؟» پاسخ روشن است، كافي
است پردة تعصب را كه مايه كوردلي است و انصاف را زايل ميكند از جلوي چشم
خود كنار بزنيد، آنگاه به روشني درمييابيد كه رئيس جمهور محترم از نظر
فرهنگي ليبرال است.
به عنوان نمونه، آيا برگزاري جشنواره تورهاي
نوروزي توسط سازمان ميراث فرهنگي كه رئيس آن معاون رئيس جمهور است و اين
جشنواره بيشتر شبيه محلي براي عرضه بانوان و جذب مشتري سفرهاي نوروزي به
وسيله جاذبههاي جنسي بود نشانهاي از ليبرال بودن آقاي احمدينژاد از نظر
فرهنگي نيست؟
اگر چنين جشنوارهاي با ده درصد از اين وقاحت در
دوره اصلاحات برگزار ميشد امثال جناب عالي چه فريادها كه ميزديد و
كفنپوشان تظاهرات ميكردند كه اسلام از دست رفت؛ اما امروز هيچ اتفاقي
نميافتد، چرا؟ به خاطر عشق كور و تعصب نسبت به يك فرد يا گروه، كه عشق به
يك شيء انسان را كور و كر ميكند.
4. از شهيد آيتالله مطهري
دم زدهايد و اينكه اينجانب از انديشه آن شهيد بد برداشت ميكنم. اين سخن
ناشي از شناخت نادرست جنابعالي از آن بزرگوار است.
جملهاي دارد
استاد مطهري درباره علي(عليهالسلام) به اين مضمون كه اگر واقعيت
اميرالمؤمنين براي مردم آشكار شود بسياري از مدعيان دوستي و پيروي از آن
امام در صف دشمنان او قرار ميگيرند.
اين جمله درباره خود استاد مطهري نيز صادق است. اگر امروز آن شهيد حضور داشت امثال شما در صف دشمنان ايشان قرار داشتيد.
بقيه سخنان شما در آن مقاله آنقدر سست و بي پايه است كه نيازي به پاسخ ندارد.
علي مطهري