• وبلاگ : روستاي آذران (نگيني درکوههاي کرکس)
  • يادداشت : دوباره تسليت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + وقتي هندوانها تو سبز در ميايند 
    گرانمايه پور هم به جمع منتقدان دولت پيوست
    عضو کميسيون برنامه و بودجه با بيان اين مطلب که به جاي پرداخت 1ميليون تومان به نوزادان متولد سال 89 بايد به فکر تأمين زيرساخت هاي ضروري براي نسل آنان بود، از ابهام در تأمين بودجه طرح آتيه مهر خبر داد.

    نماينده مردم کاشان، آران و بيدگل با تأکيد بر اين که تأمين اعتبار طرح آتيه مهر که بر مبناي آن قرار است مبلغ يک ميليون تومان به حساب نوزادان متولد سال 89 واريز شود بايد مورد بررسي و تجديد نظر قرار گيرد، گفت: واريز کردن يک ميليون تومان به حساب يک نوزاد آن هم به گونه اي که تا 18 سالگي قابل برداشت نباشد، علاوه بر اين که بخش عظيمي از درآمدهاي کشور را بلوکه مي‌کند موجب به تأخير افتادن پروژه‌هاي عمراني فراواني نيز مي‌شود.
    گرانمايه‌پور با اشاره به تولد حدود يک و نيم ميليون نوزاد در سال، گفت: دولت براي واريز اين پول به حساب نوزادان چيزي حدود 14هزار ميليارد ريال اعتبار فقط براي نوزادان سال جاري نياز دارد، آن هم درصورتي که امسال نسبت به سال گذشته افزايش مواليد چشمگير نداشته باشيم و سخنان رئيس جمهور موجب بالا رفتن تعداد نوزادان نشود.
    عضو کميسيون برنامه و بودجه با تأکيد بر لزوم توجه بيشتر به پروژه‌هاي زيرساختي به جاي طرح‌هايي مانند طرح تأمين آتيه مهر، گفت: رسيدگي به زيرساخت‌هاي اقتصادي، درماني و حمل و نقل عمومي بازده بسيار بالاتري نسبت به واريز يک ميليون تومان پول به حساب نوزادان دارد و آتيه آنان را بيشتر تأمين مي‌کند.
    طرح موضوع واريز يک ميليون تومان از سوي رئيس جمهور با واکنش‌هاي متفاوتي از سوي اقتصاددانان و نمايندگان مجلس مواجه شد. بسياري از نمايندگان با انتقاد از دولت به خاطر تأمين نکردن اعتبار پروژه هاي زير ساختي کشور، چگونگي تأمين اعتبار اين طرح را زير سؤال بردند.



    +
    باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسيما بخشهايي از سخنان محمود احمدي‌نژاد در سفر استاني دولت به استان گلستان را منتشر کرد که در آن، وي با انتقاد از فشارهايي که براي استخدام و ايجاد کار به دولت وارد مي‌شود، مي‌گويد: کسي که ليسانس گرفته و فرضا راننده تاکسي مي‌شود از اين موضوع ناراحت است. مگر راننده تاکسي بودن شغل بدي است؟ شغل شريفي است! به گزارش باشگاه خبرنگاران، با بيان اين‌که وزارت علوم بايد رشته‌هاي دانشگاهي را مديريت کند، گفته است: ما چقدر ليسانس تاريخ، جغرافيا، ادبيات و علوم سياسي مي‌خواهيم. فقط با ليسانس علوم سياسي، کسي سياستمدار نمي‌شود يا فقط با گرفتن ليسانس مديريت کسي مدير نمي‌شود. وي با بيان اين‌که مثلا ما مهندس کشاورزي داريم که با سختي سر مزرعه و زمين کشاورزي مي‌رود، خاطرنشان کرده: در حالي که فردي که مهندس کشاورزي است بايد با زمين سر و کار داشته باشد و با آن از نزديک آشنا باشد. احمدي‌نژاد با اشاره به فشارهايي که به دولت جهت استخدام وارد مي‌شود، افزوده است: کسي که ليسانس گرفته و فرضا راننده تاکسي مي‌شود از اين موضوع ناراحت است. مگر راننده تاکسي بودن شغل بدي است؟ شغل شريفي است. رئيس دولت ادامه داده: مثلا به کسي که ليسانس دارد مي‌گوييم برود مغازه باز کند از اين موضوع ناراحت مي‌شود و مي‌گويد من ليسانس دارم و از اين سخن ناراحت مي‌شود. مگر اين کارها بد است؟ پس چه کساني بايد اين کارها را انجام دهند؟ وي در عين حال در سخنانش به وجود منابع ارزي بي‌نظير در اختيار دولت اشاره کرده و بدون اينکه به علت ناکامي‌ها در اشتغال‌زايي با وجود اين منابع اشاره کند، گفته است: در اوايل دولت نهم ‌‌?9 ميليارد دلار بدهکار بوديم و اين بدهکاري در حال حاضر به ‌‌1? ميليارد دلار رسيده است و در طول اين مدت نيز وامي نگرفته‌ايم و قرض نکرده‌ايم و ذخاير ارزي‌مان نيز بالا رفته است. بر اساس اين گزارش، احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفته است: براي تامين نيازهاي ايران مجبوريم که در مديريت جهان وارد شويم و براي اصلاح وضعيت جهاني قيام کنيم. مسووليت ما امروز سنگين است و امروز ساختن ايران در واقع باز کردن راه به سوي تمام بشريت است. وي همچنين در بخش ديگري گفته است: متاسفانه بعضا برخي صحبت‌هايي را مي‌شنويم که نمي‌دانيم آن‌ها را برخي از کجا آورده‌اند. مثلا مي‌گويند حجم فعاليت مفيد هر کارمند در ايران در طول ساعت کاري يک روز ‌‌20 دقيقه است يا مثلا مي‌گفتند سرانه مطالعه هر نفر در ايران يک دقيقه است که من چند سال پيش در ديدار با مديران وزارت ارشاد گفتم اين حرف‌ها و سخنان چيست. مردم مطالعه مي‌کنند، خارج از کتاب‌هاي درسي مردم در زمينه‌هاي مختلف مطالعه مي‌کنند، تاريخ مي‌خوانند، رمان مي‌خوانند، مجله و روزنامه مطالعه مي‌کنند و بعدا نيز اعلام شد که سرانه‌ مطالعه در ايران ‌‌27 دقيقه است. احمدي نژاد ادامه داده: البته ممکن است برخي از افراد بگويند کاري را که با پنج امضا در روند معمولي حل مي‌شود با دو امضا نيز مي‌شود حل کرد که اين حرف درست است و اين موضوع به مقررات و قوانين ما برمي‌گردد که بايد اصلاح شود ولي اين‌که مي‌گويند حجم فعاليت مفيد هر کارمند ‌‌20 دقيقه است يعني اين‌که هفت ساعت و ‌‌?0 دقيقه فعاليت کارمندان ما به کار غيرمفيد اختصاص داده مي‌شود. اين حرف درستي نيست و اينگونه نيست. ممکن است چند نفر زيرآبي بروند (!) ولي اين سخن که گفته مي‌شود حرف درستي نيست و کارهايي که در کشور مي‌شود حاصل کار همه است.
    +
    سخنان سردار مشفق علاوه برآنکه سندي براي اثبات تقلب و کودتاي انتخاباتي است براي نشان دادن انحطاط فکري دشمنان مردم بسيار مهم است. /حضرات فکر مي کنند عرصه سياست داخلي و خارجي مثل سر گذرهاي کوچک محلات قديمي است که با اشتلم و فحش و دعوا حريف را از ميدان بدر مي کردند. مشکل در اين است که مقياسها اشتباه گرفته شده است / اثراتي که جنبش سبز تاکنون داشته جمع کردني نيست. شما به ترک هائي که در بدنه آلوده به فساد و ظلم ايجاد شده نگاه کنيد. اين ترکها در جاهايي به شکافهاي غير قابل ترميم تبديل شده است. آنها براي پوشاندن اين شکافها بطور مرتب به دروغگوئي وادار مي شوند / به نظر من تبديل دروغ بعنوان روش اداره کشور هم نشان خوف است و هم نشان زوال. اينها نه تنها از تجمع ها و راهپيمايي هاي خيابان که حتي از مچ بند سبز هنرمندان و ورزشکاران و جوانان نيز مي ترسند /حضرات فکر مي کنند عرصه سياست داخلي و خارجي مثل سر گذرهاي کوچک محلات قديمي است که با اشتلم و فحش و دعوا حريف را از ميدان بدر مي کردند. مشکل در اين است که مقياسها اشتباه گرفته شده است و بين منافع بزرگ ملي و منافع حقيرانه شخصي و صحنه پيچيده بين المللي و جدالهاي کوچک سرمحله اي خلط شده است وگرنه با احتياط و تدبير بيشتر عمل مي شد. در اين بين فرياد شعارهاي ارزشي و ديني بيش از هميشه بلند است و من ميگويم اگر واقعا اسلام و ايران براي ما اهميت داشت اين همه نيروهاي نخبه را از نظام نمي رمانديم
    +
    جنبش سبز کلمه سبزي است که از دل پرمهر ملت ما جوشيده و ماحصل مطالبات بر زمين مانده يکصد سال اخير بويژه مطالبات بر آمده از انقلاب اسلامي است . ازهمه مهمتر يک جنبش مدرن و متناسب با شرايط و ضروريات جهان امروزي است. اگر دقت کنيد شعار ها و مطالبات در جنبش به گونه اي بيان شده است که مخالفت علني با آن را براي اقتدار طلبان مشکل مي کند.فرض کنيد ما همه دشمن و يا فريب خورده دشمن باشيم شما بدون توجه به ما ميثاق بين خود و مردم را که رعايت حقوق مردم و حفظ آزادي ها واجراي بدون تنازل قانون اساسي و حق حاکميت مردم بر سر نوشت خودشان است، رعايت کنيد. شما با بازگشت به سمت مردم و قانون و دوري از استبداد خودتان پرچم سبز را بلند کنيد. چه کسي به شما اختيار داده است که با ماجراجوئي واستبداد راي کشور را در مقابل همه جهان قرار دهيد واين شرايط وخيم را در وضعيت اقتصادي و سياسي کشور ايجاد کنيد.
    + ل 
    ميرحسين:

    چه کسي به شما اختيار داده است که با ماجراجوئي واستبداد راي کشور را در مقابل همه جهان قرار دهيد واين شرايط وخيم را در وضع اقتصادي و سياسي کشور ايجاد کنيد؟ و در ادامه به آنها گفته که خودتان براي خودتان هورا نکشيد! رفراندوم برگزار کنيد تا ببينيد آيا مردم اين سياستهاي ويرانگر را قبول مي کنند يا نه؟
    + تتن 
    يادداشت روز روزنامه کيهان مورخ 29/06/89
    - مدتي است جناب احمدي نژاد- و رئيس دفتر ايشان كه بدون رأي ملت، اين روزها صاحب رأي ملت شده است- اصرار دارد به جاي «مكتب اسلام» از «مكتب ايران» ياد كرده و ترويج و تبليغ آن را، همان تبليغ و ترويج مكتب اسلام معرفي كند! كه بايد پرسيد اگر از نگاه شما «مكتب ايران» همان «مكتب اسلام» است، چرا و با چه انگيزه اي مكتب اسلام را كنار مي گذاريد؟