• وبلاگ : روستاي آذران (نگيني درکوههاي کرکس)
  • يادداشت : پاييز و... آذران
  • نظرات : 2 خصوصي ، 40 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ببب 
    "دولت دنبال بهانه بود تا از بار هدفمندکردن شانه خالي کند" چاپ ارسال به رفقا
    ?
    (0 توصيه)
    ?? آبان ????
    حضور سرزده رئيس جمهور در مجلس و نامه وي مبني بر استرداد لايحه هدفمند کردن يارانه ها، با واکنش هاي متفاوتي روبه رو شده است.

    مجيد نصيرپور عضو كميسون اجتماعي مجلس در گفتگو با «فردا» نامه احمدي‌نژاد به هيات رييسه براي استرداد لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها را اقدام بسيار خوبي دانست و گفت: اين امر نشانگر اين است كه صداي منتقدين اين لايحه به گوش رئيس جمهور رسيده است.

    وي اضافه كرد: احمدي نژاد به عنوان رييس دولت، به صداي منتقدين توجه و نسبت به پس گرفتن لايحه مذكور اقدام كرد.

    نماينده سراب با اشاره به وضعيت ركود اقتصادي در كشور و كم تحركي آن، افزود: اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه ها با شعارهاي دولت دهم در تضاد بود. نگراني ما از عدم اجراي شعارهاي دولت در انتخابات (كه بر اساس آن هم راي آورد) و افزايش فقر در جامعه بود.

    نصيرپور با اشاره به مخالفت برخي از نمايندگان با پس گرفتن لايحه، گفت: مصلحت کشور مهم تر از نهاد مجلس است. براي کمک به مردم، کار آغاز شده را هم متوقف مي‌کنيم. اصراري به تصميم اشتباه نداريم.

    اين نماينده اصلاح طلب اتفاقات ديروز مجلس را به مصلحت مردم دانست و افزود: اين اتفاق در تاريخ اقتصاد اتفاق خوبي است که خيرات آن را در آينده خواهيم ديد.

    وي رفتارهاي جديد احمدي نژاد را رفتارهاي اصلاح طلبانه دانست و به رييس جمهور بابت توجه به واقعيات جامعه تبريک گفت.

    نصير پور ضمن اميدواري از تداوم رفتارهايي که در جهت منافع مردم است،‌ اظهار داشت: برنامه ريزي ها بايد متناسب با سند چشم انداز بيست ساله باشد تا کشور با شيب قابل تحملي به سمت اداره بهتر حرکت کند و هزينه ها نيز در محل هاي مناسب تري صرف شود که پس از آن بتوانيم به مردم بگوييم با هزينه هاي واقعي زندگي کنيد.

    نماينده مردم ايلام هم با استقبال از پس گيري لايحه هدفمند کردن يارانه ها گفت: بيشتر از نمايندگان مجلس طبقه محروم جامعه است که از اين اقدام خوشحال خواهند شد.

    وي تاکيد کرد:خود آقاي احمدي نژاد هم به اين نتيجه رسيده بود که دولت توانايي اجراي لايحه هدفمند کردن يارانه ها را ندارد و به تبعات مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي اين لايحه پي برده بود. لذا به دنبال بهانه مي گشت تا لايحه را منتفي کند.

    عضو کميسيون اجتماعي مجلس افزود: هر چند هدفمند کردن يارانه ها يک جراحي بزرگ در اقتصاد کشور بود، اما از اول هم مشخص بود که دولت جراح خوبي براي اين عمل نيست و از توان لازم براي اين جراحي بزرگ برخوردار نيست.

    سخنگوي فراکسيون اقليت ادامه داد، دولت در پي کاهش اختيارات مجلس بود و وقتي مطمئن شد که دولت از انجام وظايف خود کوتاه نمي آيد و درآمدهاي حاصل از حذف يا هدفمند کردن يارانه ها را در اختيار دولت قرار نمي دهد که هر گونه خواست مصرف کند، لايحه را پس گرفت.

    وي همچنين از علي لاريجاني رئيس مجلس گلايه کرد که چرا اجازه داده احمدي‌نژاد به شان مجلس بي‌احترامي کند.

    قنبري پيش‌بيني کرد که رئيس جمهور از فردا در سخنراني ها و اعلام مواضع خود باز همه تقصيرها را به گردن مجلس مي اندازد و مدعي مي شود که ما مي خواستيم خدمت کنيم ولي مجلس مخالفت کرد.