• وبلاگ : روستاي آذران (نگيني درکوههاي کرکس)
  • يادداشت : بارش برف زمستاني
  • نظرات : 3 خصوصي ، 35 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + fm 

    هفته‌نامه «9 دي» از ضرب‌الاجل علي خامنه‌اي به دولت و مجلس براي جبران فشار‌هاي اقتصادي به مردم خبر داد و نوشت رهبر جمهوري اسلامي بر اجراي فاز دوم طرح حذف يارانه‌ها تاکيد کرده است.

    اين هفته‌نامه روز شنبه (هفتم بهمن) در تازه‌ترين شماره خود? جزئيات بيشتري از محتواي جلسه دو هفته پيش خامنه‌اي با روساي قواي مجريه و مقننه را منتشر کرده است.

    آن‌طور که هفته‌نامه «9 دي» نوشته است? در اين جلسه رئيس مجلس، نواب رئيس و رؤساي کميسيون‌هاي اقتصادي مجلس و رئيس دولت به همراه وزراي اقتصادي حضور داشته‌اند.

    به نوشته اين هفته‌نامه? رهبر جمهوري اسلامي در جلسه مذکور از دولت و مجلس خواسته «در اقدامي فوري براي جبران فشارهاي حاصل از تورم چند ماه اخير و چند ماه آينده، تصميمي اتخاذ کنند.»

    «9 دي» همچنين گزارش کرده خامنه‌اي در اين جلسه بر اجراي فاز دوم طرح هدفمند کردن يارانه‌ها تاکيد کرده و از دولت و مجلس خواسته براي اجراي اين فاز «راه ميانه‌اي» پيدا کنند.

    اين هفته‌نامه اضافه کرده خامنه‌اي در پايان جلسه «در محضر خداوند از کساني که اصول را رعايت نمي‌کنند گلايه کرده که براي همه آنهايي که شنيدند تلخ و دردآور بود.»

    حميد رسايي? مدير‌مسول هفته‌نامه «9 دي» و محسن رضايي? دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نخستين کساني بودند که در دو هفته گذشته جزئياتي از محتواي اين جلسه را فاش کردند.

    پس از اين جلسه دولت و مجلس با برگزاري جلسات فشرده‌اي? راه‌هاي کمک به 17 ميليون قشر آسيب‌پذير را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

    ميزان اين کمک‌ها دو ميليارد دلار و محل تامين آن صندوق توسعه ملي اعلام شده است.

    فشار‌هاي اقتصادي ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي? مقام‌هاي جمهوري اسلامي را از آغاز شورش‌هاي خياباني بيمناک کرده است.

    علي خامنه‌اي اميدوار است با تزريق مقطعي اين کمک‌ها بتواند اين اعتراض‌‌ها را به تاخير انداخته و مردم را براي شرکت در انتخابات آينده رياست جمهوري تشويق کند.