• وبلاگ : روستاي آذران (نگيني درکوههاي کرکس)
  • يادداشت : بارش برف زمستاني
  • نظرات : 3 خصوصي ، 35 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3      >
     
    + رضا 
    سلام الله وکيلي يرده مطالبون به روزکرده هروخ بمديمه حرفون تکراري ببخشيد
    + didi 
    ديويد کوهن، معاون وزير خزانه داري آمريکا در امور مالي و تروريسم است. او را «معمار» اصلي تحريم هاي ايران مي خوانند. با او گفتگويي داشتم درباره سياست آمريکا براي تحريم ايران و از او درباره تاثير تحريم ها بر وضعيت دارو در ايران پرسيدم. ديويد کوهن: سياست تحريم ما بخشي از سياست کلي آمريکا در قبال ايران است، خصوصا برنامه هسته اي ايران. ما به ايران فرصت داده ايم تا با حسن نيت و جديت درباره برنامه هسته اي مذاکره کند. اما تا وقتي دولت ايران به تعهدات جهاني اش عمل نکند و برنامه هسته اي را ادامه دهد، ما هم از تحريم ها استفاده مي کنيم تا فشار بر دولت را افزايش دهيم. گزينه هاي ايران روشن است؛ تعامل و رفع نگراني جامعه جهاني درباره برنامه هسته اي، يا تحمل فشار بيشتر. تحريم ها براي فشار به دولت طراحي شده اند نه مردم ايران. ما با مردم ايران هيچ دعوايي نداريم. براي همين سالهاست تحريم هاي ما طوري طراحي شده که شامل غذا، دارو و وسايل پزشکي نيست. ما هيچ شرکت يا موسسه مالي را به خاطر تجارت غذا، دارو و وسايل پزشکي تحريم نکرده ايم. تمرکز تحريم ها بر کساني است که به دولت ايران براي گسترش برنامه هسته اي کمک مي کنند نه براي تجارت غذا و دارو. هدف نهايي اين است که روند توسعه برنامه هسته اي ايران کند شود و به مقامات ارشد ايران که مسوول تصميم گيري درباره اين برنامه هستند فشار وارد شود، نه اينکه غذا و دارو در ايران کمياب شود. سوال: گفتيد غذا و دارو استثنا هستند اما واقعيت اين است که مي بينيم در ايران دارو کمياب شده خصوصا براي بيماري هاي خاص مثلا سرطان و ام.اس. فکر مي کنيد چرا دارو کمياب است؟
    + آزاد 

    حمايت مهندس بازرگان از انتخابات آزاد - نطق در مجلس

    .مشترک يعني مثلث مقدس آزادي ملت، استقلال مملکت و استقرار حکومت اسلامي با دو اصل مقدس ديگر يعني حاکميت ملي و اجراي قانون اساسي مخمسي را تشکيل مي‌دهند که پنج ضلع آن وابستگي ملازم متقابل با هم داشته حيات و قوامشان در گروي انتخابات آزاد مي‌باشد. اگر ما مجلس آزاد مستقلي نداشته باشيم که متعلق و منبعث از تمام ملت باشد دير يا زود جمهوري اسلامي مانند سلف خود مشروطيت سلطنتي، با حفظ صورت و عنوان، تبديل به نوعي استبداد و نظام طاغوتي متکي به استيلاي خارجي خواهد شد. هميشه و در همه جاي دنيا استبداد از روزي شروع شده است که يک شاه، يک خاندان، يک طبقه و حتي يک مکتب خواسته است ولو با حسن نيت و به قصد خدمت، خود را يگانه مالک، يگانه مسئول و يگانه مأمور بر سايرين تصور و بر جامعه تحميل نموده، وقعي به رضايت و رأي مردم ننهد. در حالي که مجلس‌هاي شوراي واقعي و آزادي‌هاي اجتماعي آخرين و بلکه يگانه سنگرهاي استقلال کشورها و ضامن بقا و سعادت ملت‌ها هستند.
    + fm 
    حکم رياست جمهوري ولايتي توسط خامنه اي صادر شده و قرار است قاليباف هم معاون اول او شود
    + fm 

    هفته‌نامه «9 دي» از ضرب‌الاجل علي خامنه‌اي به دولت و مجلس براي جبران فشار‌هاي اقتصادي به مردم خبر داد و نوشت رهبر جمهوري اسلامي بر اجراي فاز دوم طرح حذف يارانه‌ها تاکيد کرده است.

    اين هفته‌نامه روز شنبه (هفتم بهمن) در تازه‌ترين شماره خود? جزئيات بيشتري از محتواي جلسه دو هفته پيش خامنه‌اي با روساي قواي مجريه و مقننه را منتشر کرده است.

    آن‌طور که هفته‌نامه «9 دي» نوشته است? در اين جلسه رئيس مجلس، نواب رئيس و رؤساي کميسيون‌هاي اقتصادي مجلس و رئيس دولت به همراه وزراي اقتصادي حضور داشته‌اند.

    به نوشته اين هفته‌نامه? رهبر جمهوري اسلامي در جلسه مذکور از دولت و مجلس خواسته «در اقدامي فوري براي جبران فشارهاي حاصل از تورم چند ماه اخير و چند ماه آينده، تصميمي اتخاذ کنند.»

    «9 دي» همچنين گزارش کرده خامنه‌اي در اين جلسه بر اجراي فاز دوم طرح هدفمند کردن يارانه‌ها تاکيد کرده و از دولت و مجلس خواسته براي اجراي اين فاز «راه ميانه‌اي» پيدا کنند.

    اين هفته‌نامه اضافه کرده خامنه‌اي در پايان جلسه «در محضر خداوند از کساني که اصول را رعايت نمي‌کنند گلايه کرده که براي همه آنهايي که شنيدند تلخ و دردآور بود.»

    حميد رسايي? مدير‌مسول هفته‌نامه «9 دي» و محسن رضايي? دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نخستين کساني بودند که در دو هفته گذشته جزئياتي از محتواي اين جلسه را فاش کردند.

    پس از اين جلسه دولت و مجلس با برگزاري جلسات فشرده‌اي? راه‌هاي کمک به 17 ميليون قشر آسيب‌پذير را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

    ميزان اين کمک‌ها دو ميليارد دلار و محل تامين آن صندوق توسعه ملي اعلام شده است.

    فشار‌هاي اقتصادي ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي? مقام‌هاي جمهوري اسلامي را از آغاز شورش‌هاي خياباني بيمناک کرده است.

    علي خامنه‌اي اميدوار است با تزريق مقطعي اين کمک‌ها بتواند اين اعتراض‌‌ها را به تاخير انداخته و مردم را براي شرکت در انتخابات آينده رياست جمهوري تشويق کند.

    + fm 
    علي‌اکبر ولايتي? مشاور علي خامنه‌اي:
    علي‌اکبر ولايتي? مشاور علي خامنه‌اي گفته «ماموريتي» از جانب رهبر جمهوري اسلامي براي مذاکره با آمريکا و حضور در انتخابات آينده رياست جمهوري نداشته و ايران حمله به سوريه را حمله به خود مي‌داند.
    + نتار 
    چرا مطلب جديد نمينويسيد
    + به دور از احساسات وتعصب بخوان 
    : محمد نوري زاد به رهبر: احرام بپوشيد، من شما را به حج مي برم!

    عمده ي فيلمهايي که تاکنون براي شما انتخاب کرده اند، جوري بوده اند که شما را به نشستن بر صندليِ تماشا فرا خوانده اند. و حال آنکه من مي خواهم شما از جا تکان بخوريد و به جنبش درآييد. با اطمينان مي گويم: شما در تماشاي فيلم خانم بني اعتماد، صرفاً يک تماشاگر نخواهيد بود. اين فيلم، مشخصه ي محوري اش همين است. که مخاطب را تکان مي دهد. و چُرتِ مستمر او را مي پراند. و او را به راهي درمي اندازد که بايد برود. به کانوني از انديشه و عمل. به معبري ازنگراني. و به منتهايي از بصيرت. همان واژه اي که شما آن را بسيار دوست مي داريد. و ما نيز. مطمئنم شما در حين تماشاي فيلم جديد خانم بني اعتماد از جا برمي خيزيد و به طواف مردم خروج مي کنيد. مردمي که شما سخت از آنان غافل مانده ايد. و آنها را به امان خدا، و به دست کارگزاران هفت خط خود سپرده ايد. اين فيلم، صداي مردمي را به شما مي رساند که دستشان از دامان کبريايي شما کوتاه است. مردمي که همه جا هستند و شما فراموششان کرده ايد. مردمي که به هيچ گرفته شده اند و هرازچندي بهنگام دادنِ رأي و راهپيمايي، آگاه و سلحشور و شهيدپرور و در صحنه و داراي مشتِ محکم لقب مي گيرند. اغلب فيلمها “قصه”اند. و زاييده ي ذوق نويسندگانشان. فيلم سرکار خانم بني اعتماد با آنکه اسمش “قصه ها”ست، مطلقاً قصه نيست. بل مستندي از کوچه پس کوچه هاي اين کشور فقيه زده است. کشوري که فقيهان طلبکارش مرتب بر مردم تحکم کرده اند و بر حلال و حرامشان خط و نشان کشيده اند اما هيچگاه جانبدار حاجت هاي بطئي و جاري مردم نبوده اند. در فيلم “قصه ها” سرکار خانم بني اعتماد در قامت هزار مرجع تقليد ظاهر شده است. مرجعي که حلال و حرام و بايستگي ها را به شايستگي رصد کرده و همگان را، و بويژه جناب شما را به ترميم حاجت هاي فروخورده ي مردم فرا مي خواند. اغلب فيلم ها در محدوده ي زمان نمايش خود محدودند. يعني به محض اتمام، به حاشيه مي روند و از خاطره ها محو. حُسنِ فيلم خانم بني اعتماد اما به اين است که تازه بعد از پايان يافتن، شروع مي شود. و يقه ي مخاطب را مي گيرد. و سهم و نقش هر يک از مخاطبان را در قصه هاي خود مطرح و حقوق معوقه ي مردم را از آنان واخواهي مي کند. و البته سهم و نقش جناب شما را. تقاضا مي کنم حتماً اين فيلم را ببينيد
    + jjjjjjjjjjjj 
    تسليم مجلس در برابر احمدي نژاد

    تقسيم پول بين مردم براي مهندسي انتخابات

    + تنت 

    شعري از عارف بمناسبت سالگرد درگذشت او


    • خوابند وکيلان و خرابند وزيران
    • بردند به سرقت همه سيم و زر ايران
    • ما را نگذارند به يک خانه? ويران
    • يارب بستان داد فقيران ز اميران
    • چه کج‌رفتاري اي چرخ...»

    • «از اشک همه روي زمين زير و زبر کن
    • مشتي گرت از خاک وطن هست به سر کن
    • غيرت کن و انديشه ايام بتر کن
    • اندر جلو تير عدو، سينه سپر کن
    • چه کج‌رفتاري اي چرخ...»

    • «از دست عدو ناله? من از سر درد است
    • انديشه هر آن‌کس کند از مرگ، نه مرد است
    • جان بازي عشاق، نه چون بازي نرد است
    • مردي اگرت هست، کنون وقت نبرد است
    • چه کج‌رفتاري اي چرخ...»
    + ggg 

    دستور خامنه‌اي براي کمک به 17 ميليون نفر پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري

    4 بهمن 1391

    دولت و مجلس درباره جزئيات اجراي طرحي فوري براي توزيع برنج، روغن? قند و شکر در ميان 17 ميليون نفر به منظور کاهش فشار‌هاي اقتصادي ناشي از تحريم‌ها مذاکره مي‌کنند.

    اين مذاکرات از هفته گذشته در پي دستور علي خامنه‌اي به سران قوا براي يافتن راه‌حلي به منظور کمک به «اقشار آسيب‌پذير» آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

    خبرگزاري مهر روز چهارشنبه (چهارم بهمن) از اين طرح با عنوان راه‌اندازي مجدد سيستم «توزيع کالاهاي کالابرگي در ميان اقشار کم‌درآمد» ياد کرده است.

    محسن بيگلري? نماينده مجلس نيز گفته براساس اين طرح قرار است 14 هزار ميليارد تومان براي مطالبات کارمندان و هشت هزار ميليارد تومان براي پرداخت بدهي پيمانکاران در نظر گرفته شود.

    آقاي بيگلري افزوده 100 هزار تومان نيز به ازاي هر مددجوي کميته امداد به منظور تقويت معيشت اين قشر کم درآمد در شب عيد در نظر گرفته خواهد شد.

    غلامحسين الهام? سخنگوي دولت هم اعلام کرده است: «دولت حس مي‌کند مسائل بازار و ارز به مردم فشار آورده و حتما براي جبران آن و افزايش قدرت خريد مردم اقدام خواهد شد.»

    اين طرح به فاصله چند ماه مانده به برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال آينده به اجرا گذاشته خواهد شد.

    به نظر مي‌رسد هدف از اجراي ضربتي اين طرح تشويق مردم براي شرکت در انتخابات و کاستن فشار‌هاي اقتصادي ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي بر قشر ضعيف جامعه باشد.

    مقام‌هاي جمهوري اسلامي نگران واکنش مردم به ادامه فشار‌هاي اقتصادي ناشي از تحريم‌ها در ماه‌هاي آينده هستند و تصميم گرفته‌اند تا حدودي اين واکنش‌ها را به تاخير بيندازند.
    ايرج نديمي? عضو کميسيون اقتصادي مجلس نيز اعلام کرده طرح کمک به «اقشار آسيب‌پذير» در پي دستور هفته گذشته رهبر جمهوري اسلامي در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفته است.

    نديمي افزوده که «در اين جلسات توافق شد تنها براي يک بار در آستانه عيد بين 100 تا 200 هزار تومان ميان دهک‌هاي يک تا هفت که طبقات پايين جامعه هسند، کمک نقدي يا کالايي صورت بگيرد.»

    به گفته وي «همچنين در اين جلسات توافق شده حقوق عقب افتاده برخي دستگاه‌ها و نهاد‌ها که نزديک به سه تا چهار هزار ميليارد تومان است، از محل صندوق توسعه ملي پرداخت شود.»

    + nnnnnn 
    زورگيرهاي 70 هزار توماني درمقابل خانه هنرمندان هنرنمايي کردند تا زورگيران 3000ميلياردي تحت فتواي کشش ندهيد آسوده باشند. از من مخواه شعرِ تر، اي بي‌خبر ز درد! / شعري که خون از آن نچکد ننگ دفتر است! / ما با زبان سرخ و سر سبز آمديم / تيغ زبان، بُرنده‌تر از تيغ خنجر است / اين تخته‌پاره‌ها که به آن چنگ مي‌زنيد / ته‌مانده‌هاي زورق بر خون شناور است
    + nnnnnn 
    عبد‌العلي گواهي? نماينده ولي فقيه در سپاه تهران بزرگ با اعلام اينکه تيم احمدي‌نژاد قصد دارد در انتخابات آتي «نظام» را دچار مشکل کند? گفته فعاليت اين تيم از 15 فروردين سال آينده آغاز خواهد شد.
    + nnnnnn 

    به گفته فرمانده سابق پليس? احمدي‌نژاد هيچ سابقه انقلابي نداشته? براي انقلاب سيلي نخورده و حتي مخالف حمله به سفارت آمريکا بوده است.

    قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود به تلاش احمدي‌نژاد براي برقراري «رابطه» با آمريکا اشاره کرده و از هوشنگ اميراحمدي و حميد مولانا به شدت انتقاد کرده است.

    وي گفته اميراحمدي فردي «کثيف» و «خبيث» است که رهبر جمهوري اسلامي ورود او را ممنوع‌کرده بود? اما احمدي‌نژاد وي را چندين‌بار به کشور آورد.

    قاليباف همچنين از حميد مولانا با عنوان يکي از «مشاوران» پنتاگون (وزارت دفاع آمريکا) ياد کرده که همکاري نزديکي با احمدي‌نژاد دارد.

    شهردار تهران به اسفنديار رحيم‌مشايي نيز حمله کرده و گفته همسر وي از «اعضاي» سازمان مجاهدين خلق بوده و سابقه سه سال زندان نيز دارد.

    وي اظهار کرده که احمدي‌نژاد و رحيم‌مشايي هيچ «اعتقادي» به انقلاب ندارند و در صورتي که وي در انتخابات نامزد شود اين مسائل را فاش خواهد کرد.

    قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود از صادق محصولي به عنوان يکي از «مافياي نفتي» در جمهوري اسلامي نام برده و از حضور وي در دولت احمدي‌نژاد به شدت انتقاد کرده است.

    وي به اصلاح‌طلبان نيز تاخته و گفته جبهه مشارکت? سازمان مجاهدين اسلامي و شخص مصطفي تاج‌زاده را «خطر‌هاي» بزرگي براي جمهوري اسلامي مي‌داند.

    فرمانده سابق پليس همچنين افزوده اصلاح‌طلبان و حاميان احمدي‌نژاد در شوراي شهر تهران «تشنه خونش» هستند.

    قاليباف در پايان سخنان خود از دولت احمدي‌نژاد با عنوان فاسد‌ترين دولت در جمهوري اسلامي نام برده و گفته از «دزدي‌هاي» وي در زماني که شهردار تهران بود نيز اسناد و مدارک فراواني دارد.

    + nnnnnn 

    فايل صوتي سخنراني خصوصي قاليباف عليه احمدي‌نژاد? مشايي? رحيمي و جنتي منتشر شد

       1   2   3      >