سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسول خدا فرمود : «نزد خداوند، هیچ چیز دشمن تر از خانه ای که بر اثرطلاق ویران شود، نیست» . سپس امام صادق علیه السلام فرمود:«خداوند ـ عزّوجلّ ـ، به سبب دشمنی ای که با جدایی داشت، درباره طلاق تأکید ورزید و سخن را در آن باب، بارها بازگفت. [صفوان بن مهران ـ از امام صادق علیه السلام نقل می کند ـ]

روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: azeron چهارشنبه 87 دی 11   ساعت 9:46 صبح

راستش خیلی با خودم کلنجار رفتم تا ننویسم. ولی احساس کردم که باید نوشت تا همه بدانند و فکر کنند و تصمیم بگیرند . آنچه می خوانید فرقهایی است بین " حسین " و  " حوسین " ؛ آنها را می شمارم تا خدای ناکرده " حوسین " را به جای " حسین(ع) " مظلوم و معصوم ننگریم .
- اول اینکه " حسین(ع)  " یکی بیشتر نیست اما  " حوسین  " متعدد است یعنی هر مدّاح حوسینی برای خودش یک جور " حوسین " دارد تا آنجا که گفته می شود " حوسین "  این مدّاح از " حوسین " آن مدّاح بهتر است .
- " حسین (ع)  " نماز را ولو در میدان جنگ در اول وقت به پا می دارد ولی " حوسینی ها  " نماز صبح را فدای شب بیداری خود می کند.
- " حسین (ع)  " انسان سازی می کند و آدم می خواهد ولو یارانش خود را مصداق " وکلبهم باسط ذراعیه بالوصید " بدانند ؛ اما " حوسین " به یارانش ذکر " من کلب حوسینم" را القا می کند و بیش از این هیچ !!!! یعنی اینکه کلب می خواهد و سگ پرورش می دهد.
- درد " حسین (ع) " حفظ دین و شرافت انسانی است اما تمام مصائب " حوسین " در عطش و سیراب کردن بستگانش خلاصه می شود  .
- " حسین (ع) "مشعل دار عقلانیت الهی و عبودیت است اما " حوسین " بسیاری از کارهای خود را به نام "عشق حوسین " توجیه می کند و همه مبانی عقلی و شرعی را کنار می نهد و تکلیف را از دوش حوسینیان بر می دارد .
- " حسین (ع)  " تاثیر " یا حسین " را منوط به پاکی قلب و خلوص و اطاعت از خدا می داند اما "حوسین" می گوید : هر چه می خواهد دل تنگت بکن ولی " یا حوسین " فراموش نشود.
- در ظهر عاشورای حسینی فقط صدای " الله اکبر ...حی علی الصلوه "شنیده می شود اما در عاشورای حوسینی نعره های " حوسین حوسین " به جنگ اذان می آیند.
- " حسین (ع) " را باید از مطهری ها و شیخ جعفر شوشتری ها شناخت ولی "حوسین " را می شود از لابلای آواز و اشعار ناعالمان و ناعارفان جست و ای بسا اهل دین و معرفت شخصیتی مثل "حوسین" را قبول نداشته باشند یا موهوم و ساخته خیال کج فهمان بپندارند .
- یاران " حسین (ع)  " او را بنده خدا می دانند ولی حوسینیان نعره " حوسین اللهی " سر می دهند .
- " حسین (ع) " هرگز خود را جای کسی جا نزد اما "حوسین" خود را جای " حسین " جا زده است.
-  دوستان " حسین (ع) " ناخودآگاه خون گریه می کنند اما دوستان " حوسین " خودآگاه خودزنی و مجلس گرمی می کنند و  اعلی درجات قرب را به کثرت کبودی های سر و سینه می دانند و بس .
- " حسین (ع) " را می شود در همه قلب ها جست ولی " حوسین " مختص گروههای معدودی است که دور هم جمع می شوند و با حرکاتی عجیب و نامأنوس جلوه گری می کنند .
-  در مجالس " حسین (ع) " همه میهمانند حتی بانوان اما محافل " حوسین " ویژه آقایان است .
- با معیار " حسین (ع) " در هر زمانی می شود کربلایی و کوفی را شناخت ولی " حوسین " حامل چند اسم و واقعه است و بس آن هم در ظاهر.
- " حسین (ع)  " سحرگاهان با ناله های آسمانی خود بر روی سجاده عشق حلقه اتصال شب و روز می شود ولی "حوسین " سحرها...... (سحر آمدم به کویت به شکار رفته بودی تو که سگ نبرده بودی به چه کار رفته بودی) !!!!!! توضیح :ذکر آخر مجلس بعضی از مجالس حوسینی
- عاصیان به مجالس " حسین (ع) " برای توبه و شفاعت می روند اما در مجالس حوسینی بعضی برای مجلس داری به نحو دلخواه قدم می گذارند .
- اگر از فقهای دین از مجالس حسینی بپرسیم بدون هیچ شرطی می گویند: " احسن الاعمال " ..اما اگر از مجالس حوسینی بپرسیم می گویند : " اگر وهن دین نباشد!!!! "
- حرارتی که از " حسین (ع) " در قلبهاست پایدار می ماند اما حرارت " حوسینی " پس از یک شور حوسینی فروکش می کند و مبدل به شب خاطره می شود.
- همت مجالس حسینی کسب معرفت و شعور است ولی تلاش حوسینیان بالا و پائین پریدن و شدت بیشتر شور
- برای سوزاندن حسینیان موسیقی و آهنگ لازم نیست اما حوسینیها تا سبک نوحه معلوم نشود که " پاپ " است یا چیز دیگر حال خوشی پیدا نمی کنند.
- در مجلس حسینی شجاعت حسین و گریه بر مظلومیت او حرف اول را می زند اما در مجلس حوسینی نعره و فریاد و مدح خوشگلی و چشم و گیسو .
- " حسین (ع) " حسینیت خود را حفظ نمود حتی زیر گام اسبها و خنجر کین دشمنان اما " حوسین " زیر ذره بین معرفت و امام شناسی خود را می بازد .
- میهمانان  " حسین "  از منبر وعظ و خطابه بهره مند می شوند ولی میهمانان " حوسین " فقط از  مرادشان محظوظ می شوند .
- نوای مداحان " حسین "  سوزناک و دلنشین ولی صدای مداحان " حوسین " رعب آفرین و مهیج
- مداحان " حسین " روضه های مستند می خوانند و مداحان " حوسین " زبان حال های خودساخته                  
- " حسین (ع) " همیشه " حسین " است اما " حوسین " گاهی اوقات " حیسین " می شود و چه بسا  " سین " باضافه یک سکسکه بعدش !!!!!!!!.
- " حسین (ع) " برای شنوانیدن حرفهایش به چیزی نیاز ندارد اما " حوسین " برای جلب توجه بیشتر به بوق و کرنا و طبل و علم و کتل دست می یازد .
- " حسین (ع) " شخصیتی است جهانی و همه آزادگان او را مقتدای خود می دانند اما " حوسین " فقط موضوعی است برای بعضی از مجالس که نه تنها عمومی نیستند بلکه مشروعیت آنها محل اشکال بسیاری از بزرگان است.
- در مجالس حسینی غریبه تازه وارد با آشنای قدیمی هیچ فرقی ندارد و در یک سطحند اما در مجالس حوسینی تازه واردها مشکوکند و عجیبند و نباید در جایگاه قدیمی ترها بایستند.
- " حسین(ع) " برای حفظ دین جدّش با فریاد رسا به سوی شهادت شتافت اما " حوسین "دین را به زیر ضربه های کج فهمان می فرستد تا خود بماند.
-  محافل " حسین " در حسینیه ها و مساجد و  مجالس " حوسین " اغلب در پارکینگ ها و زیرزمین ها برگزار می شود .
آنکه در عاشورای محرم سال 61هجری در کربلا بود " حسین (ع) " بود نه " حوسین ".

 

برگرفته از پورتال خبری کاشان (حسین قطنی باف)


دل نوشته ها ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سمفونی ایثار
کل و کلون
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
327069 :مجموع بازدیدها
26 :بازدید امروز
23 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
مدیر وبلاگ : آذران[399]
نویسندگان وبلاگ :
دهاتی (@)[59]

m.saadat (@)[22]

کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) (@)[258]

مهدی توانگری (@)[56]

azeron (@)[60]

rivand (@)[24]

کانون فرهنگی،هنری سیدالساجدین(ع) (@)[0]

شورای اسلامی (@)[12]

مرتضی مطهری -ر[4]
KHABAR CHIN[6]
A_abad (@)[31]

امیر معصومی[4]

لوگوی خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
لینک دوستان
روستای ازوار (سده)
شهدای آذران
امام زاده احمد (ع) روستای آرنجن
روستای آرنجن
آذران وطن من
صفحات اختصاصی
فهرست موضوعی نوشته ها
ادبی و اجتماعی[82] . اخبار و حوادث[29] . تصاویر[27] . خبری از آذرون[22] . تسلیت[5] . وبلاگ ونویسندگان[3] . انتخابات[3] . کانون فرهنگی[2] . مسابقه . مقالات . وبلاگ و نویسندگان . از مطالب خواننده ها . زبا شیرین آزرانی . شعر . فرا رسیدن ایام سوگواری .
نوشته های قبلی را اینجا ببینید_بایگانی
شورا
اخبار آذران
ورزشی
مربوط به وبلاگ
تصاویری از آذران
کانون علی ابن ابیطالب
ادب و هنر
شرکت تعاونی
سایر موضوعات
دینی و مذهبی
پایگاه امام رضا(ع)آذران
مناسبت ها
پیام شهداءـ راه شهداء
کانون فرهنگی،سیدالساجدین(ع)
آرشیو موقت
بهداشت جسم ـروان
خبرهای کاشان و حومه
اشتراک