سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محبوب ترینِ بندگان نزد خداوند ـ تبارک وتعالی ـ، پرهیزگارانِ پنهان (ناشناخته) هستند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: آذران شنبه 88 اردیبهشت 12   ساعت 12:43 صبح

در پی مشاهده چند مورد ابتلا به بیماری زونا در آذران لازم دانستیم اطلاعاتی را درباره این بیماری به اطلاع خانواره های گرامی برسانیم.

و اما زونا چیست؟ 

فعال شدن مجدد ویروس آبله مرغان را بیماری زونا می گویند، اما خود زونا بسادگی این تعریف نیست. گاهی شدت درد ناشی از این بیماری تا حدی است که با سکته قلبی و یاشکستگی استخوان اشتباه گرفته می شود. به این درد، خارش، تاول و جوش را هم اضافه کنید. عامل زونا، ویروس «هرپس زوستر» است که معمولا در بزرگسالی و سنین 40 به بالا، افراد را درگیر می کند. در واقع چندین روز قبل از پیداشدنه ضایعات جلدی(جوش ها) بر اثر زونا، درد بسیار شدیدی در قسمت هایی از بدن از جمله قفسه سینه، شانه ها و یا پشت بیمار بروز می کند به طوری که اگر این درد در قفسه سینه باشد، با دردهای قلبی مثل سکته قلبی و یا دردهای ریوی اشتباه گرفته می شود و حتی شده که بیمار زونای به اشتباه در بخش  ICU بستری شود، چند روز پس از این درد، با علایمی نظیر سردرد، تب و بی حالی در کنار قرمز شدن پوست، خارش، جوش زدن و تاول علایم زونا بروز می کند

 زونا به صورت زونا قابل انتقال نیست ولی از آنجا که عامل این بیماری همان ویروس آبله مرغان است، افرادی که قبلا به آبله مرغان مبتلا نشده اند، اگر در تماس با بیمار مبتلا به زونا قرار گیرند، امکان ابتلا به آبله مرغان وجود دارد.بهتره کودکان از فرد مبتلا به زونا دور نگه داشته شوند تا امکان ابتلا به آبله مرغان در صورت تماس با ضایعات پوستی زونا وجود نداشته باشد. افزایش سن می تواند علت فعال شدن ویروس نهفته آبله مرغان در فرد مبتلا به زونا باشد، اما علت مشخص و دقیقی برای زونا کشف نشده است.گاهی اوقات استرس های روحی، اضطراب و برخی از بیماری ها موجب بروز زونا می شوند، افرادی که به دلیل بیماری هایی نظیر سرطان ها، سیستم ایمنی بدنشان ضعیف می شود، امکان ابتلا به زونا در آنها افزایش می یابد.. بیماری زونا حدود 3 تا 4 هفته طول می کشد. که در افراد مسن ممکن است حتی پس از این دوران نیز دردهای ناشی از بیماری در فرد باقی بماند.

تاول ها را دستکاری نکنید چنانچه مقدار زیادی کرم و پماد روی پوست بمالید، با تحریک پوست سبب تاخیر در بهبودی خواهید شد، بنابراین بهتر است تاول ها را دستکاری نکنید.هنگامی که «ایزوپروپیل الکل» به میزان 20 درصد و «فنل و منتول» به میزان یک درصد به «لوسیون کالامین» اضافه شود، محلولی به دست می آید که در بهبود تاول ها بسیار موثر است.از این محلول ها تنها طی یک روز به مقداری که تاول ها خشک شده و رویشان پوسته ببندد، استفاده کنید و دیگر از آن استفاده نکنید.در هر صورت برای استفاده از محلول های پوستی حتی با پزشک مشورت کنید و از استفاده خودسرانه از داروها و پمادها پرهیز کنید.

در هر حال شستشو با آب بهترین راه تسکین و درمان زوناست.

و اما شما در منزل چه کارهای را می توانید برای التیام درد انجام دهید: از پوششی مرطوب استفاده کنید.حوله ای را در آب سرد فرو برده و بعد از آبکشی روی ناحیه صدمه دیده قرار دهید.هرچه آب خنک تر باشد، احساس بهتری خواهید داشت.تاثیر این عمل مانند قرار دادن یخ روی پوست سوخته شده است.بهتر است از رسیدن گرما به پوست آسیب دیده نیز جلوگیری کنید.عفونت روی تاول را با آب اکسیژنه بشویید.توجه کنید در صورتی که درد چنان شدید باشد که تحمل آن مشکل باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید; چراکه در غیر این صورت لطمات غیرقابل برگشتی به بدن وارد می

شود.


دل نوشته ها ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سمفونی ایثار
کل و کلون
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
327220 :مجموع بازدیدها
9 :بازدید امروز
40 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
مدیر وبلاگ : آذران[399]
نویسندگان وبلاگ :
دهاتی (@)[59]

m.saadat (@)[22]

کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) (@)[258]

مهدی توانگری (@)[56]

azeron (@)[60]

rivand (@)[24]

کانون فرهنگی،هنری سیدالساجدین(ع) (@)[0]

شورای اسلامی (@)[12]

مرتضی مطهری -ر[4]
KHABAR CHIN[6]
A_abad (@)[31]

امیر معصومی[4]

لوگوی خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
لینک دوستان
روستای ازوار (سده)
شهدای آذران
امام زاده احمد (ع) روستای آرنجن
روستای آرنجن
آذران وطن من
صفحات اختصاصی
فهرست موضوعی نوشته ها
ادبی و اجتماعی[82] . اخبار و حوادث[29] . تصاویر[27] . خبری از آذرون[22] . تسلیت[5] . وبلاگ ونویسندگان[3] . انتخابات[3] . کانون فرهنگی[2] . مسابقه . مقالات . وبلاگ و نویسندگان . از مطالب خواننده ها . زبا شیرین آزرانی . شعر . فرا رسیدن ایام سوگواری .
نوشته های قبلی را اینجا ببینید_بایگانی
شورا
اخبار آذران
ورزشی
مربوط به وبلاگ
تصاویری از آذران
کانون علی ابن ابیطالب
ادب و هنر
شرکت تعاونی
سایر موضوعات
دینی و مذهبی
پایگاه امام رضا(ع)آذران
مناسبت ها
پیام شهداءـ راه شهداء
کانون فرهنگی،سیدالساجدین(ع)
آرشیو موقت
بهداشت جسم ـروان
خبرهای کاشان و حومه
اشتراک