سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هان! بی گمان ما اهل بیت، درهای حکمت و نورهای در ظلمت و روشنی امّتها هستیم [امام علی علیه السلام]

روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: آذران یکشنبه 92 دی 1   ساعت 7:26 عصر

اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت باد 


امروز اربعین حسین است. چهل روز است که نه اشک‏ها در چشم دوام آورده اند، نه حرف‏ها بر زبان. روایت درد آسان نیست. کاروان خاطرات با تمام تلخی ها، بازگشته است از جایی که چهل روز گذشته است، از ماتم‏های سرخ، از عطش‏های پرپر، از آن جا که صدای شکستن استخوان در گوش اسب ها پیچیده و خیمه‏ ها درمیان شعله‏ ها گم گشته اند و آن روز جلادان همه چیز را تمام شده انگاشتند. با آن که هم کوفه از سکوت پر شده و هم شام، اما دیری نپایید که کاروان به مقصد رسید، تیر عشق کارگر افتاد و قلب سیاهی چاک خورد، آفتاب از پس ابر شایعه و فریب سر برآورد و پشت پلک‏های بسته را ‏کوبید و دروازه دیدگان را به گشودن ‏خواند. حقیقت زلال‏تر از همیشه از افق خون سربرآورد و عشق با تمام قامت‏ بر قله گودال‏ ایستاد، دو دستی که در ساحل علقمه کاشته شد، بلند و استوار چونان نخل‏های بارور، سر برآورد و حنجره‏ای کوچک که به وسعت تمامی مظلومیت فریاد ‏کشید.اکنون کاروانِ اربعین با خطبه ‏های آتشین زینب و زین العابدین(ع) از شام رسوا بازگشته تا پیام‏ رسان خون حسین باشد و یزیدیان غافل از این نکته که این خاندان صبر را در خانه علی (ع) آموخته اند.
در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین روز شهادت حضرت حسین بن علی(ع) گفته می شود که مصادف با بیستم ماه صفر است. در پیدایش نهضت عاشورای امام حسین(ع)، حضرت زینب (س) نقشی بسیار حساس و تعیین کننده داشته  است. و با وجود حضرت زینب ‌کبری‌(س) و امام‌ سجاد(ع‌) در طول‌ آن‌ روزهای‌ اسارت‌ چه‌ در همان‌ عصر عاشورا در کربلا و چه‌ در روزهای‌ بعد در راه‌ شام‌ و کوفه‌ و خود شهر شام‌ و بعد از آن‌ در زیارت‌ کربلا و بعد عزیمت‌ به‌ مدینه‌ و سپس‌ در طول‌ سال‎های‌ متمادی‌ که‌ این‌ بزرگواران‌ زنده‌ ماندند. مجاهدات‌ و تبیین‌ و افشاگری‌ نکرده‌ بودند و حقیقت‌ فلسفه‌ی‌ عاشورا و هدف‌ حسین ‌بن ‌علی‌ و ظلم‌ دشمن‌ را بیان‌ نمی‌کردند، واقعه‌ی‌ عاشورا تا امروز، جوشان‌ و زنده‌ و مشتعل‌ باقی‌ نمی‌ماند.
از امام صادق(ع) روایت شده که فرموده‏ اند:" در روز اربعین هنگامی که روز بلند شد زیارت می‏کنی و می‏گویی: سلام بر ولی خدا و حبیب او، سلام بر خلیل خدا و بنده نجیب او، سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده او، سلام بر حسین مظلوم شهید، سلام بر آقایی که در میان امواج بلا گرفتار آمد و کشته اشک روان است. آن‏گاه امام صادق(ع) فرمودند: علیه آن حضرت هم دست شدند کسانی که دنیا فریبشان داده بود و بهره خود را در ازای بهایی ناچیز فروختند و آخرت خویش را به قیمت ناچیز حراج کردند. در چاه هوا و هوس فرو رفتند و تو و پیامبرت را به خشم آورده و مطیع بندگان شقی گردیدند؛ امام حسین(ع) در مقابل آنان تن به ذلت نداد و با آنان با شکیبایی به جهاد پرداخت تا آن گاه که خونش را ریختند و اهل بیتش را به اسارت بردند.
از زیارت‏هایی که در روایات اسلامی به عنوان علامت ایمان شمرده شده، زیارت اربعین امام حسین(ع)است. امام حسن عسکری(ع) در این زمینه فرموده است: پنج چیز علامت مؤمن است: 51 رکعت نماز در شبانه روز، زیارت اربعین، انگشتر در دست راست، بر خاک گذاشتن پیشانی و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم در نماز.


دل نوشته ها ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سمفونی ایثار
کل و کلون
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
327917 :مجموع بازدیدها
45 :بازدید امروز
23 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
مدیر وبلاگ : آذران[399]
نویسندگان وبلاگ :
دهاتی (@)[59]

m.saadat (@)[22]

کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) (@)[258]

مهدی توانگری (@)[56]

azeron (@)[60]

rivand (@)[24]

کانون فرهنگی،هنری سیدالساجدین(ع) (@)[0]

شورای اسلامی (@)[12]

مرتضی مطهری -ر[4]
KHABAR CHIN[6]
A_abad (@)[31]

امیر معصومی[4]

لوگوی خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
لینک دوستان
روستای ازوار (سده)
شهدای آذران
امام زاده احمد (ع) روستای آرنجن
روستای آرنجن
آذران وطن من
صفحات اختصاصی
فهرست موضوعی نوشته ها
ادبی و اجتماعی[82] . اخبار و حوادث[29] . تصاویر[27] . خبری از آذرون[22] . تسلیت[5] . وبلاگ ونویسندگان[3] . انتخابات[3] . کانون فرهنگی[2] . مسابقه . مقالات . وبلاگ و نویسندگان . از مطالب خواننده ها . زبا شیرین آزرانی . شعر . فرا رسیدن ایام سوگواری .
نوشته های قبلی را اینجا ببینید_بایگانی
شورا
اخبار آذران
ورزشی
مربوط به وبلاگ
تصاویری از آذران
کانون علی ابن ابیطالب
ادب و هنر
شرکت تعاونی
سایر موضوعات
دینی و مذهبی
پایگاه امام رضا(ع)آذران
مناسبت ها
پیام شهداءـ راه شهداء
کانون فرهنگی،سیدالساجدین(ع)
آرشیو موقت
بهداشت جسم ـروان
خبرهای کاشان و حومه
اشتراک