سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسادت و تملّق روا نیست، جز در جستجوی دانش . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: آذران دوشنبه 92 بهمن 14   ساعت 12:5 عصر

در گفتگوی اختصاصی رییس شورای اسلامی آذران با وبلاگ آذران

آب رسانی خط لوله زاینده رود و ماجرای 50 هزار تومان درخواستی از مشترکان، آب رسانی خط لوله زاینده آقای رزاقی رییس شورای روستای آذرانرود به آذران تا 22بهمن افتتاح می شود.افتتاح خانه ورزش روستا و تغییردر مسئولیت ورزش روستا ،خبرهای برای اشتغال زایی و جذب سرمایه گذار در منطقه،تبیین اولویت های شورای جدید و آخرین خبرها درباره وضیعت کشاورزی ،انتقاد از افرادی که آقای رزاقی آنها را صرفا خوش نشین می داند.

آب رسانی از خط لوله زاینده رود الان در چه مرحله ای است؟و ماجرای 50 هزار تومان چیست؟

پروژه آب رسانی که به علت کسری بودجه متوقف شده بود الان در حال اجرا می باشد و با تصمیمی که شورا آذران گرفت به منظور تسریع درامر آب رسانی مقرر شد مبلغی حدود 30 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه از طریق مشترکان گرفته شود و پرداخت این مبلغ به صورت اختیاری بوده و مجدد به مشترکان عودت داده خواهد شد به گفته ایشان 470 مشترک آب و فاضلاب در آذران وجود دارد و کسانی که مایلند به منظور تسریع این پروژه کمک کنند به دهیاری آذران آقای حسنی مراجعه کرده و فیش دریافت نمایند،به گفته آقای رزاقی در تلاشند تا 22 بهمن امسال آب رسانی به آذران افتتاح گردد.

همچنین ایشان اضافه کردند که این پروژه حاصل تلاش و پیگیری های مستمر ایشان و سایر اعضای شورای آذران بود که از سالها قبل با پیگیری های که شد و ملاقات حضوری که با وزیر وقت آقای نامجو داشتند امتیاز این پروزه را دریافت نمودند و به علت اینکه تامین هزینه برای آب رسانی به آذران به تنهای مشکل بود این طرح به صورت مجتمع برای سایر روستاهای اطراف مطرح شد که به 3 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که تا الان یک میلیارد آن هزینه شده و صرف لوله کشی به طول 8 کیلومتر تا آذران و ساخت اتاقک های تجهیزات و تامین دیگر وسایل لازم مثل ترانس و تابلو برق و پمپ های فشار قوی شده است. به گفته ایشان هم اکنون نیز پیمان کار این طرح مشغول کار بوده تا ان شاءالله تا 22 بهمن آب به روستا برسد و برای عید مردم مشکل کم آبی نداشته باشند .

 رییس شورا آذران درباره هدف ها وبرنامه های خود در دوره جدید به وبلاگ آذران اینگونه گفتند:

که ایشان اولویت اول خود را در این مرحله برطرف نمودن مشکل قدیمی آب آشامیدنی و تامین آب شرب سالم برای روستا عنوان کردند.همین طور اقدام دیگری که برای امسال در دست اقدام دارند لکه گیری و بهسازی معابر و آسفالت خیابان ها روستا می باشد.

ازایشا ن سوال شد در نظرسنجی که از مخاطبان وبلاگ صورت گرفت مهمترین اولویت از نظر آنها سروسامان دادن به وضعیت کشاورزی بود در این باره چه برنامه ای دارند؟

در جواب ایشان عنوان کردند که در این باره نیز برنامه های دارند که از جمله آن کانال کشی در دشت ها و لوله گذاری کنار سد آذران در آینده نزدیک می باشد.

درباره آبیاری قطره ای و اصلاح شیوه آبیاری نیز سوالی مطرح شد.

که در جواب فرمودند به سبب شیوه آبیاری باغ ها امکان تغییر شیوه به صورت کامل به آبیاری قطره ای وجود ندارد اما برنامه های جهت یکپارچه سازی دشت چال تجره به صورت نقطه ای برای کشت با آبیاری قطرهای دارند که به عنوان الگو برای کشاورزان مطرح شود.

درباره چگونگی تامین آب آن و نحوه مالکیت آن سوال شد.

آقای رزاقی اینگونه پاسخ داد که آب آن با استخر ذخیره که احداث خواهد شد و با آب های زمستان که بلااستفاده می باشد تامین می شود و نحوه مالکیت نیز با توجه به مقدار زمینی که اشخاص در اختیارقرار خواهند داد سهمیه خواهند گرفت.

درباره طرح هادی و ادامه اجرای آن نیز سوال شد که فرمودند قسمت های از خیابان ها باقی مانده که شامل محله پایین و مسیر گلزار بوده که نیاز به عقب نشینی برخی منازل دارد.

در رابطه با اشتغال جوانان برای روستا آقای رزاقی توضیحاتی داد

و گفت ما در زمینه اشتغال طرح مجتمع دامداری را در نظر داریم و ضمن اینکه یکی از اولویت های بنده در این دوره جذب سرمایه گذار برای کارهای تولیدی می باشد که در این باره هم اقداماتی که صورت گرفته است، با همکاری بخشداری بزرک برای احداث کارخانه فولاد سازی و مجتمع پتروشیمی توسط بخش خصوصی اقدام شد که سرمایه گذار آن وجود دارد و محل آن نیز مشخص شده و در حال واگذاری زمین برای آن می باشند.که این دو طرح می تواند اشتغال لازم برای روستا های اطراف را فراهم کند.

ضمن اینکه آقای رزاقی پیشنهادی هم برای جوانان روستا داشت تا از ظرفیت های روستا به خصوص در زمینه گل محمدی و گلاب گیری استفاده کنند و با توجه به مرغوبیت و پتانسیل های آن با سرمایه گذاری خود آذران را به یکی از قطب های مهم در این صنعت تبدیل کنند. و شورا نیزآمادگی کمک برای تامین اعتبار بانکی تا سقف 20تا30 میلیون را در این باره دارد با این شرایط که این مبلغ خرج کارگاه های تولیدی شده و مانند دوره های قبل به سوی مصارف دیگر منحرف نشود.

در بحث فضاهای ورزشی و اماکن رفاهی نیز رییس شورای آذران توضیحاتی داد که:

عنوان کردند چندی پیش آقای غلامرضا جعفری رییس فدراسیون ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی و آقای پارسامدیرکلبازیهای روستایی وعشایری وزارت ورزش وجوانان در آذران حضور داشتند و خانه ورزش روستا را افتتاح کردند. این سالن که به تجهیزاتی از قبیل تشک کشتی و ورزش های رزمی و میزهای تنیس و وسائل دارت و غیره مجهز می باشد در محل مدرسه سابق شهداء قرار دارد و برای تعطیلات عید امسال آماده استفاده و استقبال از جوانان روستا می باشد.آقای رزاقی رییس شورای روستای آذران

آقای رزاقی از تغییر در سمت مسئول ورزش روستا نیز خبر داد و ضمن تشکر از زحمات 20 ساله آقای مرتضی معصومی افزود در این زمینه ما نیاز به تغییر و تحول داشتیم و به همین خاطر آقای اصغر لطیفی (عضو شورای اسلامی) را به عنوان مسئول ورزش آقایان و خانم شاکریان را به عنوان متصدی ورزش بانوان روستا منصوب کردیم و تاکید ما بر انجام ورزش وبرگزاری مسابقات ورزشی در داخل روستا می باشد .که امیدواریم در این دوره شامل شکوفایی استعدادهای ورزشی جوانان روستا در سطح منطقه ای و کشوری باشیم.

در پایان آقای رزاقی از افرادی که به تعبیر ایشان خوش نشین بوده و فقط در فصل گل وبلبل و تابستان جهت استفاده از آب و هوای آن به یاد آذران و وطن خود می افتند گله های داشت و از همه مردم روستا خواست که در زمینه کمک به ساختن و آبادانی روستا جنب و جوش بیشتری داشته باشند.و ارتباط خود را در تمام طول سال با داخل روستا حفظ کنند و حمایت های خود را برای پیشرفت روستا داشته باشند.

 


دل نوشته ها ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سمفونی ایثار
کل و کلون
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
327938 :مجموع بازدیدها
66 :بازدید امروز
23 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
مدیر وبلاگ : آذران[399]
نویسندگان وبلاگ :
دهاتی (@)[59]

m.saadat (@)[22]

کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) (@)[258]

مهدی توانگری (@)[56]

azeron (@)[60]

rivand (@)[24]

کانون فرهنگی،هنری سیدالساجدین(ع) (@)[0]

شورای اسلامی (@)[12]

مرتضی مطهری -ر[4]
KHABAR CHIN[6]
A_abad (@)[31]

امیر معصومی[4]

لوگوی خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
لینک دوستان
روستای ازوار (سده)
شهدای آذران
امام زاده احمد (ع) روستای آرنجن
روستای آرنجن
آذران وطن من
صفحات اختصاصی
فهرست موضوعی نوشته ها
ادبی و اجتماعی[82] . اخبار و حوادث[29] . تصاویر[27] . خبری از آذرون[22] . تسلیت[5] . وبلاگ ونویسندگان[3] . انتخابات[3] . کانون فرهنگی[2] . مسابقه . مقالات . وبلاگ و نویسندگان . از مطالب خواننده ها . زبا شیرین آزرانی . شعر . فرا رسیدن ایام سوگواری .
نوشته های قبلی را اینجا ببینید_بایگانی
شورا
اخبار آذران
ورزشی
مربوط به وبلاگ
تصاویری از آذران
کانون علی ابن ابیطالب
ادب و هنر
شرکت تعاونی
سایر موضوعات
دینی و مذهبی
پایگاه امام رضا(ع)آذران
مناسبت ها
پیام شهداءـ راه شهداء
کانون فرهنگی،سیدالساجدین(ع)
آرشیو موقت
بهداشت جسم ـروان
خبرهای کاشان و حومه
اشتراک