سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اگر شیطانها برگرد دلهای فرزندان آدم نمی چرخیدند، آنها به ملکوت نظر می کردند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: azeron یکشنبه 87 شهریور 31   ساعت 2:27 عصر

1- ماه مبارک در آزران هم رو به اتمام است مثل بقیه جاها
2-روحانی امسال آقای دنیادیده هستند
3-ماه مبارک آزران از همه ماه مبارکهای سایر جاها بهتر ولی از ماه مبارکهای سالهای قبل آزران بهتر نیست
4-استخر نزدیک گلزار با درخواست شورا وبسیج کشاورزان لایروبی شد
5-فصل فصل برداشت گردو وگرامیداشت برداشت انگور است (لازم بذکر است که گردوهای امسال ریز تر از سالهای قبل است)

6-بوی پاییز بدجوری میامد
7-بازار افطاری ها ،اواخر هفته داغتر است 
8-خنکای زمستانی براحتی حس میشود
9-سطل زباله های تعبیه شده سفید وقشنگ است (خبرش را قبلا داشتیم واین تنها چیزی بود که به ذهنم رسید)
10-شهرک جدید الاحداث بر جای مانده از دوران مغول به خوبی محافظت میشود وهیچ گونه خدشه ای به این آثار وارد نشده است
11-پل رودخانه عشقیان کمی پیشرفت داشته است و همچنان راه انحرافی، راه دسترسی به روستا است. مواظب خطرات راه انحرافی باشید
12-از جاده ای که قرار بود به ورکان متصل شود هم خبری نداریم
13-تعداد دانش آموزان ابتدایی امسال به حدی  است که هر پنج پایه در یک کلاس تشکیل خواهد شد (از نشانه های پیشرفت روستا وعده داده شده در سالهای نه چندان دورتوسط شورای زحمتکش وبی برنامه)
14-مشکل ایاب وذهاب بعد از ظهرهای جمعه همچنان سرجای خودش هست و ما از همه کسانی که دسترسی به آقایان سید هادی رضوی ، سید علی لطیفی،غلامحسین رزاقی ،وعبداله مطهری دارند تقاضامندیم  مشکل فوق را به صورت شمرده وخوانا برایشان شرح داده وبرایشان آرزوی موفقیت بکنید

15-به آقای عبداله مطهری هم بگویید بعد از رسیدگی به مشکل ذکر شده بند 14 لیست اقدامات انجام شده شورا را برای وبلاگ بفرستندودر پایان باز هم برایشان آرزوی موفقیت کنید (برای ایشان دو بار) 
16-برای عید فطر هم بیایید تا دلمان از خلوتی آبادی نگیرد،سه روز تعطیل است وبهانه هم ندارید  چون مشکل ذکر شده در بند 14 تا شما این مطلب را بخوانید حل شده است
17-کمبود آب جدی است ولی نه آنقدر جدی که کسی به فکر حل آن باشد(مردم ما به مشکلاتی که جدی نیستند سریع عادت میکنندومسوولین نیز به حوزه عادات مردم وارد نمیشوند-مردم ومسوولین قرار است برای حل مشکل کم آبی دعا کنند)
18-کربلایی رفته ها بعضی هاشان بیدار وبعضیهاشان خواب بودند (جنبه شخصی این بند بیشتر از جنبه عمومی آن است پس زیاد بهش فکر نکنید)
19-قرار است یک صندوق پستی در کنار دفتر ارتباطی (مخابرات)روستا نصب شود(برای مراسم افتتاح آن قرار است لیست اقدامات انجام شده شورا توسط آقای عبداله مطهری برای وبلاگ فرستاده شودودر پایان  حاضرین برای ایشان آرزوی موفقیت بکنند)
20-در شبهای قدر همه مسلمانان وهمچنین نویسندگان وبلاگ را  هم دعا کنید ودر پایان برای ما آرزوی موفقیت کنید.


دل نوشته ها ()

نویسنده: m.saadat پنج شنبه 87 شهریور 28   ساعت 11:32 صبح

خوشبختانه در روستا دیدیم که سطلهای زباله هایی در سطح روستا گذاشته شده تازباله ها در انجا جمع اوری کنند تا روستایی زیبا وبدون الودگی داشته باشیم

امید واریم باهمیاری مردم روستا وشورا ودهیاری طرحهای عمرانی بیشتری را در روستا ببینیم


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران شنبه 87 مرداد 12   ساعت 4:21 عصر

به مناسبت اعیاد ماه رجب و شعبان، نخستین سیرک بزرگ خاورمیانه به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد خاکسار، مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد تفریحات سالم و لحظاتی مفرح برای شهروندان و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ذکر کرد.

وی گفت: برنامه نخستین سیرک بزرگ خاورمیانه از عید مبعث تا نیمه شعبان - سالروز میلاد منجی عالم بشریت(عج) - هر شب ویژه عموم در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان اجرا می‌شود.

به گفته خاکسار، اجرای موزیک زنده کی برد، عملیات ژانگولر، بندبازی، شلاق‌زنی اسپانیایی، شعبده‌بازی، اجرای برنامه قرقره، اجرای نمایش سگ‌های زنده تزیینی، اجرای برنامه‌هایی با خرس‌های روسی، میمون آفریقایی و مارهای پیتون، اجرای طنز نمایش دلقک و اجرای نمایش شیر آفریقایی از جمله برنامه‌های این سیرک است.

وی افزود: طی شب‌های برگزاری، سخنرانی و ارایه عملکرد توسط یکی از مسوولان شهرستان و برگزاری مسابقه با جایزه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های جانبی این سیرک است.

انتهای پیام


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران یکشنبه 87 تیر 23   ساعت 11:16 عصر

1.در پی دستگیری چند نفر شکارچی که چند وقت پیش در اذران اتفاق افتاده بود و خبر اون حتی در مطبوعات کشور هم منعکس شد‏‏-این بار هم باز شب جمعه تعداد 3تن دیگر از آنان که قصد شکار در کوهستان های روستا را داشتند دستگیر شدند- گویا این اتفاق با کمک واطلاع رسانی اهالی صورت گرفته بود.این بار هم این خبر در شبکه استانی اصفهان پخش شد -ظاهرآ قضیه خیلی جدیه
2.گاهنامه آذران هم که الان حدود 1 سال واندی است که ازش بیخبریم ظاهرآ به این زودی ها هم قصد بیرون اومدن شماره جدیدش نیست-دلیلش هم به گفته سر دبیر کمبود امکانات و منابع مالی هستش!!!!
ولی خوب امیدواریم که جناب سر دبیر ومدیر مسؤل محترم کمی همت به خرج داده و همانند شماره های قبلی این بار هم ما را از مطالب جالب و متنوع خود بی بهره نزارند.!!
3.خبر بعد در واقع یک نوع سوال هست و اون اینکه طرحی به نام طرح هادی برای آبادانی و بهبود وضیعت روستا ها را دولت در دستور کار قرار داده بود - و در بعضی از روستا های مجاور هم ما شاهد بعضی اقدامات عمرانی بودیم ولی در آذران با وجود اینکه شورا محترم در شروع کار خود اجرای طرح هادی را یکی از زمینه های کاری خود بیان کرده بود ولی در ظاهر که حداقل ما چیزی را شاهد نیستیم - در این جا از شورا محترم پاسخ گوی نسبت به این موضوع را خواستاریم-و این که حداقل چرا از بعضی روستاهای مجاور ما در اجرای این طرح عقبیم؟



دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران دوشنبه 87 خرداد 27   ساعت 2:37 عصر

برگزاری مراسم افتتاحیه ی کانون فرهنگی و هنری سید الساجدین روستای آزران

افتتاحیه ی کانون فرهنگی و هنری سید الساجدین روستای آزران همره با مراسم کلنگ زنی زمین  برای ساخت ساختمان کتابخانه ی کانون با حضور آقای شاه فضل از ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محسن عبداللهی  ، رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ، قاضی ،بخشدار بخش برزک وحضور گسترده ی  اهالی روستای آزران  در مورخ 17/3/87 برپا گردید . در این مراسم سخنرانان ضمن بیان جایگاه فعالیت های فرهنگی و هنری در قالب کانون های فرهنگی و هنری مساجد، بر نقش و جایگاه مساجد در جامعه و تاثیر گذاری آن تاکید   نمودند . در ادامه مسولان کانون و اهالی با اشاره به مشکلات و کمبود های پیش روی کانون از مسئولان تقاضای کمک و همیاری در جهت پیش برد اهداف عالی  کانون  را خواستار شدند.


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران دوشنبه 87 خرداد 27   ساعت 2:17 عصر

دستگیری شکارچیان متخلف در کاشان‌
کاشان - خبرنگار جام‌جم: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان از دستگیری چند نفر شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع سد آزران کوه‌های گروس کاشان خبر داد.

سیف‌الله انصاری گفت: ماموران اداره حفاظت محیط زیست کاشان با اعلام مخبرین محلی با مشاهده شکارچیان، فورا در محل حاضر و شکارچیانی را که در حال نشانه‌روی به طرف شکار بودند دستگیر و مانع از اقدام خلاف آنها شدند.

انصاری افزود: از شکارچیان متخلف یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی برنو به همراه تعداد زیادی فشنگ و ادوات شکار کشف و ضبط شد. به گفته وی، پرونده این شکارچیان برای پیگیری تحویل مقامات قضایی شد.


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران دوشنبه 87 خرداد 27   ساعت 1:50 عصر

مطلب روزنامه جام جم در رابطه با جشنواره آزران در شماره روز 26خرداد خود.
با برپایی مراسم شکرگزاری 200 ساله در روستای آزران کاشان صورت گرفت‌
خداحافظی با گل‌‌های محمدی‌
کاشان - خبرنگار جام‌جم: اهالی روستای آزران با برپایی مراسم شکرگزاری به 40روز کار و تلاش شبانه‌روزی برای گلچینی و گلابگیری پایان دادند.

مراسم شکرگزاری که در پایان فصل برداشت گل محمدی و گلابگیری در روستای آزران برپا می‌شود، قدمتی بالغ بر 200 سال دارد.
اهالی این روستا هر سال پس از پایان مراسم گلابگیری مراسم شکرگزاری برپا می‌کنند و در آن ضمن شکرگزاری به خاطر نعمت‌های خداوند، برای سال آینده نیز طلب خیر و برکت می‌کنند.روستای آزران در 74 کیلومتری شمال شهر کاشان واقع شده است.در این روستا 150 هکتار گلستان گل محمدی وجود دارد که بیش از 500 تن گل از این گلستان‌ها برداشت می‌شود.

امسال نیز اهالی روستا در کنار مردم و مسوولان شهر کاشان روز 24 خرداد در کنار آخرین دیگ‌های گلابگیری حاضر شدند و برای بارش نذورات آسمانی و حفظ و نگهداری از مزارع‌شان در برابر سرما و خشکسالی شکرگزاری کردند.
آنها با حضور در مسجد روستا برای بیشتر شدن برکات در سال آینده هم دعا کردند.90 درصد درآمدهای اهالی این روستا از راه برداشت گل و تبدیل آن به گلاب تامین می‌شود.

در این روستا 25 کارگاه گلابگیری و یکصد دیگ سنتی وجود دارد.

اهالی روستا هر سال حدود 5 میلیارد ریال از محل گل و گلاب درآمد دارند.آنان امسال نیز با برپایی مراسم شکرگزاری با گل‌‌های محمدی خداحافظی کردند تا سال آینده باز هم عطر این گل‌ها بهارشان را دل‌انگیز کند.
علاوه بر این روزنامه های رسالت، آفرینش،وسایت خبری ایسنا نیز در مطالبی جداگانه به جشنواره اختتامیه آزران پرداختند.

دل نوشته ها ()

نویسنده: کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) شنبه 87 خرداد 25   ساعت 6:23 عصر

مراسم اختتامیه گل و گلاب با حضور گسترده مردم برگزار کردید .اقای خجسته قاری ممتاز قران گروه همخوانی نجم الثاقب ومجری برنامه اقای مرتضوی از تهران-گروه طنز از کاشان-وگروه همخوانی کانون علی بن ابیطالب واقای دنیادیده که به زبان محلی شعری سروده بودند،در این مراسم برنامه اجرا کردند.

از اعضائ شورا اسلامی روستا و شرکت تعاونی و سایر عزیزانی که در برپایی این مراسم زحمت کشیدند قدر دانی مینماییم.

قطعآ این گونه برنامه ها در بعد وسیع تر می تواند سبب آشنای بیشتر مردم منطقه با آذران و شکوفای هویت فرهنگی روستا و رسیدن به جایگاه واقعی آن خواهد شد.

 


دل نوشته ها ()

نویسنده: کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) سه شنبه 87 خرداد 21   ساعت 2:18 عصر

1.مراسم بزرگداشت شهید رمضانعلی معصومی در گلزار شهدا برگزار گردید.این جلسه که باتلاوت قران قرائت وصیتنامه شهید معصومی توسط اقای علی عباس سلیمانی سخنرانی حاج اقای لطیفی واجرای سرود شهدا  توسط گروه همخوانی کانون همراه بود مورد استقبال مردم قرار گرفت.

2.در ایام رحلت امام خمینی(ره) وسالگرد شهدای قیام15خرداد نمایشگاه یک گام  تا ظهور با موضوع معرفی شخصیت امام راحل- عصر خمینی کبیر--بازتاب انقلاب اسلامی وتاثیرات آن درغرب واروپا در حسینه احمدیه همراه با.مسابقه ای از محتوای نمایشگاه برپا شد

3.گروه همخوانی کانون به دعوت ستاد برگزاری مراسم نهمین یادواره شهدای روستاهای ورکان –ارنجن –تجره وپنداس که در مسجد الحسین روستای ورکان مورخه 18/3/87 برگزار گردید در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.


دل نوشته ها ()

نویسنده: azeron دوشنبه 87 خرداد 13   ساعت 10:25 عصر

  1. سالگرد رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران را به همه هم ولایتی های عزیز تسلیت عرض میکنیم.
  2. سالروز قیام15 خرداد را گرامی می داریم
  3. یه خبر دست اول داریم : آنتن دهی موبایل از امروز در آذران وضعیت مطلوبی پیدا کرده است.
  4. یه خبر دیگه . . . به قولی گل محمدی از شور برگشته
  5. باران کمی نیز در آذران باریده است

دل نوشته ها ()

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سمفونی ایثار
کل و کلون
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
327685 :مجموع بازدیدها
18 :بازدید امروز
52 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
مدیر وبلاگ : آذران[399]
نویسندگان وبلاگ :
دهاتی (@)[59]

m.saadat (@)[22]

کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) (@)[258]

مهدی توانگری (@)[56]

azeron (@)[60]

rivand (@)[24]

کانون فرهنگی،هنری سیدالساجدین(ع) (@)[0]

شورای اسلامی (@)[12]

مرتضی مطهری -ر[4]
KHABAR CHIN[6]
A_abad (@)[31]

امیر معصومی[4]

لوگوی خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
لینک دوستان
روستای ازوار (سده)
شهدای آذران
امام زاده احمد (ع) روستای آرنجن
روستای آرنجن
آذران وطن من
صفحات اختصاصی
فهرست موضوعی نوشته ها
ادبی و اجتماعی[82] . اخبار و حوادث[29] . تصاویر[27] . خبری از آذرون[22] . تسلیت[5] . وبلاگ ونویسندگان[3] . انتخابات[3] . کانون فرهنگی[2] . مسابقه . مقالات . وبلاگ و نویسندگان . از مطالب خواننده ها . زبا شیرین آزرانی . شعر . فرا رسیدن ایام سوگواری .
نوشته های قبلی را اینجا ببینید_بایگانی
شورا
اخبار آذران
ورزشی
مربوط به وبلاگ
تصاویری از آذران
کانون علی ابن ابیطالب
ادب و هنر
شرکت تعاونی
سایر موضوعات
دینی و مذهبی
پایگاه امام رضا(ع)آذران
مناسبت ها
پیام شهداءـ راه شهداء
کانون فرهنگی،سیدالساجدین(ع)
آرشیو موقت
بهداشت جسم ـروان
خبرهای کاشان و حومه
اشتراک