سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردم از خدا بترسید که چه بسیار آرزومند که به آرزوى خود نرسید ، و سازنده‏اى که در ساخته خویش نیارمید ، و گردآورنده‏اى که به زودى گردآورده‏ها را رها خواهد کرد و بود که آن را از راه ناروا فراهم آورد ، و حقى که به مستحقش نرساند ، از حرام به دست آورد و گناهش بر گردنش ماند . با گرانى بار بزه ، باز گردید ، و با پشیمانى و دریغ نزد پروردگار خود رسید . « این جهان و آن جهان زیانبار ، و این است زیان آشکار . » [نهج البلاغه]

روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: آذران دوشنبه 93 خرداد 19   ساعت 11:27 عصر

در سفر حجت الاسلام ابوترابی فرد به روستای آذران و شرکت در مراسم یادواره شهدای بخش برزک مطرح شد.

منطقه برزک سرزمین مردمانی با ایمان، خستگی ناپذیر و اهل کار و تلاش و ایثار است.

نائب رییس مجلس شوارای اسلامی منطقه برزک را سرزمین کار و تلاش و ایثار نامید و مردم آن را مردمانی خستگی ناپذیر و پر تلاش و با ایمان خواند. مثال این ادعا را 150 شهید منطقه خواند که همچون ستاره ای درخشان و چون نگینی بر آسمان این منطقه و ایران اسلامی می درخشند.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه سخنان خودانسان با ایمان را به تعبیر قرآن شجره طیبه نامید و مانند درختانی تشبیه کرد که ریشه های قوی در خاک دارند و در برابر طوفان ها وسیلاب ها استوارند و در برابر خوشه گندم که به دلیل نداشتن ریشه قوی عمر کوتاه دارد.

وی ریشه انسان های مومن را ایمان او دانست که در برابر طوفان و سیلاب های جامعه محافظت میکند.

و شاخه برگ این شجره طیبه را فضائل اخلاقی دانست و شهدا را نماد صبر و معرفت و عطوفت و نماد فضائل اخلاقی دانست و فضائل اخلاقی را نیز ثمره ایمان خواند.

وی همچنین عمل صالح انسان مومن را غذا و میوه این شجره طیبه نامید.و عمل صالح را غذای جامعه دانست که انسان در هرجایگاه و مقامی باید با عمل صالح زندگی کند و در غیر این صورت غذای مسموم به جامعه تحویل داده است.

وی حجاب را نمونه ای از عمل صالح دانست که سبب دوری از گناه و حفظ عفاف در جامعه می شود و خواهران را به حفظ حجاب خود در جامعه دعوت کرد.

وی در پایان از برگزار کنندگان این یادواره قدردانی کرد.

حجت السلام ابوترابی را در این جلسه تیمسار منصوری نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی همراهی می کرد.


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران یکشنبه 93 خرداد 18   ساعت 8:31 صبح

  تا نیمه شعبان:
بوی بهشت" در روستای آزران کاشان می پیچد

نمایشگاه فرهنگی هنری یاد شهدا با عنوان "بوی بهشت" به مدت یک هفته تا نیمه شعبان در حسینیه احمدیه روستای آزران از توابع بخش برزک کاشان برگزار می شود.

     محمدرضا دنیادیده، مسئول نمایشگاه فرهنگی هنری یاد شهدا با عنوان "بوی بهشت" به پورتال خبری کاشان گفت: این نمایشگاه همزمان با برگزاری سومین یادواره 150 شهید بخش برزک کاشان با هدف معرفی سیره شهدا، کلام مقام معظم رهبری و پیام شهدا به زبان تاثیر گذار هنر از جمله عکس، پوستر و سخنان مکتوب کوتاه تاثیرگذار و سازنده با موضوعات مختلف از" 15 - 23 خرداد" برپا شده است.
وی افزود: یاد شهدای گمنام، مادران شهدا، همسران شهدا، محصولات فرهنگی، جنگ نرم با موضوع خانواده، ایران جوان با موضوع جمعیت و ازدیاد نسل، سوریه خط مقدم مقاومت، شهدا از منظر ولایت و رهبری و شهدا در قاب تصویر، 10 غرفه این نمایشگاه است.
وی با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که "امروز زنده نگه داشتن یاد و نام و شهدا کمتر از شهادت نیست"، افزود: در عصر و موقعیت فعلی معرفی ویژگی های اخلاقی شهدا به جامعه به ویژه نسل جوان تاثیرات روحی سازنده و موثری دارد.
به گفته دنیادیده، شهدا الگوهای واقعی و عملی ایثار، اخلاق و مقاومت هستند که شناسایی این الگوها به افراد اجتماع ضروری است.
این خادم الشهدا، شهیدان را چراغ هدایتگر و نجات بخش دانست و افزود: شهدا، ستاره های فروزان معرفت و معنویت هستند که درخشش آن برای همه اعصار جاوید است.
دنیادیده در پایان اظهار داشت: رسالت افراد در برابر شهدا به عنوان آزادمردانی که برای دفاع از خاک و ناموس و میهن اسلامی از تمام هستی و علاقه مندی های مادی و معنوی خود گذشتند، رسالت و تکلیف سنگینی است.


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران دوشنبه 93 خرداد 12   ساعت 4:45 عصر

سومین یادواره شهدای بخش برزک

** زمان:پنچ شنبه مورخ 1393/03/15  ساعت16:30

مکان:حسینیه احمدیه روستای آزران

سخنران:حجت الاسلام ابوترابی(نائب رئیس مجلس شورای اسلامی)

مداح:حاج مهدی سلحشور

حوزه مقاومت بسیج امام موسی کاظم(ع)


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران شنبه 92 آبان 11   ساعت 1:30 عصر

 وداع با پدر شهید مهدی خیرپرست  شهید خیرپرست...

دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران سه شنبه 88 اردیبهشت 8   ساعت 11:40 صبح

"پرسید: از شهدای مفقودالاثر چیزی میدانی؟

گفتم:هیچ! چنان سوختند که حتی خاکستری برجای نماند.

پرسید:پس این تابوت ها چیست که بر دوش مردم میروند؟

گفتم: تابوت عشق است.

پرسید:مگر عشق می میرد؟

گفتم:از این ها زنده تر دیده ای؟

پرسید: پس در تابوت ها چه می کنند؟

گفتم:ما مردگان خفته در تابوت دنیا را تشییع می کنند،برایمان فاتحه می خوانند و خود به آسمان می روند."

یادی از شهیدان معصومی و خیراندیش.


دل نوشته ها ()

نویسنده: کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) جمعه 87 اسفند 9   ساعت 10:11 عصر

آخرین جلسه شبی با شهدا در سال 87 شب جمعه با حضور مردم شهید پرور روستا برگزار گردید در این جلسه حجت الاسلام ناظمی مدیر کل اداره اوقاف استان قم در مورد مقام شهدا موقعیت جهانی ایران که از ثمرات خون شهیدان است سخنرانی نمودند.آقای قاضی بخشدار محترم برزک نیز در جلسه حضور داشتند.قرائت وصیتنامه شهید امرالله معصومی ونمایش فیلم مستند پلاک های سنگی نیز از جمله برنامه های این شب بود.

برای برنامه ریز ی بهتر برای سال آینده منتطر نظرات وپیشنهادهای دوستان هستیم.

آقای میرزابیگی نیز شب شهادت امام رضا(ع)در حسینیه برای عموم وروز جمعه در کانون سیدالساجدین(ع) برای خواهران سخنرانی داشتند.


دل نوشته ها ()

نویسنده: دهاتی دوشنبه 87 بهمن 28   ساعت 5:9 عصر

در جوار گلزار شهدای آزران که حال وهوای عجیبی دارد با آقای قربانعلی کریم پرست صحبت می کردیم .از خاطرات خویش با شهیدان آزران می گفتند .خاطره ای بسیار مختصر اما پر مغز که حاکی از نگاه آسمانی شهداست مرا در فکر فروبرد.ایشان فرمودند:روزی با شهید شعبانعلی حسنی دنبال گوسفندان بودیم؛باهم مشغول صحبت بودیم،که شهید حسنی از من سوال کرد:ببینم تو دنیا را چگونه می بینی؟

این سوال اگر چه مختصر است،ولی پاسخی بس سرنوشت ساز دارد.آری نگاه عارفانه شهدا به دنیا بود،که توشه خویش بر گرفتند واز این دیار فانی به سرای باقی شتافتند.عظمت شهدا ناشی از عظمت نگاهشان به هستی و هستی آفرین است.کاش ذره ای از این عظمت هم در نگاه ما جاری شود تا بهاری تر زندگی کنیم.


دل نوشته ها ()

نویسنده: دهاتی یکشنبه 87 دی 29   ساعت 5:10 عصر

یک بار دیگر ، سلام دوکوهه . دوکوهه ، تویک پادگان نیستی ، توقطعه ای از خاک کربلایی ، چرا که یاران عاشورایی سیدالشهدا را به قافله او رسانده ای .

 دوکوهه در باطن تو هنوز راز این روزهای سپری شده باقی است ، می دانم؛ اما دیگر خاک توقدمگاه این کربلاییان آخرالزمان نیست . بعضی ها ما را سرزنش می کنند که چرا دم از کربلا می زنید و از عاشورا. آنها نمی دانند که برای ما کربلا بیش از آن که یک شهر باشد ، یک افق است ،یک منظر معنوی است که آن را به تعداد شهدایمان فتح کرده ایم ؛ نه یک با ر و نه دو بار ، به تعداد شهدایمان . دوکوهه توخوب می فهمی که من چه می گویم .

 تو با حاج همت ، با حاج عباس کریمی ، با چراغی ، با دستواره ، با اسکندری، علیرضا نوری ، وزوایی، ورامینی ، رستگار ، موحد ، حاج مجید رمضان ، صالحی ، حاجی پور و صدها شهید دیگر انس داشته ای . تو که بوسه بر پای بسیجی ها زده ای ، تو که با زمزمه شبانه آنها آشنا بوده ای ، تو که نجواهای عاشقانه آنها را شنیده ای تو که معنای انسان را دریافته ای ، توخوب می دانی که ما چه می گوییم . آری تو دیگر در جست وجوی انسان نیستی ؛ تو یافتی آنچه را که یافت نمی شود . روز اول سال 68 ، پادگان دوکوهه کمی تسکین یافته است . عده ای از دوستانش آمده اند تا گمشده خویش را در آنجا بجویند . در و دیوار ، ساختمان ها و راهروها بر سرجای خویش باقی است واگر کسی نداند ، می پندارد که دوکوهه همه چیز را از یاد برده است . درها قفل است وآنها می کوشند تا از هر راه که هست ، یک با ر دیگرخود را به فضای مالوف خویش برسانند . اما گم گشته در آنجا هم نیست .

 عالم محضر شهداست ، اما کو محرمی که این حضور را دریابد و در برابر این خلا ظاهری خود را نبازد ؟ زمان می گذرد و مکان ها فرو می شکند ، اما حقایق باقی هستند . شهید حاجی پور زنده است ، من و تو مرده ایم . شهدا صدق و استقامت خویش را در آن عهد ازلی که با خدا بسته بودند اثبات کردند . کاش ما در خیل منتظران شهادت باشیم . یادآوران در جست وجوی گمگشته خویش به اردوگاه کرخه می روند . شعرشان اگر چه بس مغموم می نماید ، اما شعر مستی است . آنان را که می خواهند با نظر روانکاوانه در این سرمستان میکده عشق بنگرند هشدار باد که مبادا نشانی از یأس در آنان بجویند . یأس از جنود شیطان است واینان وارسته اند از آن جهانی که در سیطره شیاطین است . کرخه خرابات است واینان خراباتیانند و گریه ، آبی است بر دل های سوخته شان .

 گریه اوج سرمستی است و اگر امروز روزگار فاش گفتن اسرار است ، بگذار اینان نیز فاش بگریند . امام کو که به تماشای رهروان خویش بنشیند ؟ آری ، ما از این موهبت برخوردار بودیم که انسان دیدیم . ما یافتیم آنچه را که دیگران نیافتند . ما همه افق های معنوی انسانیت را در شهدا تجربه کردیم . ما ایثار را دیدیم که چگونه تمثل می یابد. عشق را هم، امید را هم، زهد را هم، شجاعت را هم، کرامت را هم، عزت را هم، شوق را هم و همه آنچه را که دیگران جز در مقام لفظ نشنیده اند، ما به چشم دیده ایم. ما دیدیم که چگونه کرامات انسانی در عرصه مبارزه به فعلیت می رسند . ما معنای جهاد اصغر و اکبر را درک کردیم . آنچه را که عرفای دلسوخته حتی بر سردار نیافتند ، ما در شب های عملیات آزمودیم . ما فرشتگان را دیدیم که چه سان عروج و نزول دارند . ما عرش را دیدیم .

 ما زمزمه جویبارهای بهشت را شنیدیم . از مائده های بهشتی تناول کردیم و بر سرسفره حضرت ابراهیم نشستیم . ما در رکاب امام حسین ( ع ) جنگیدیم . ما بی وفایی کوفیان را جبران کردیم ... و پادگان دوکوهه بر این همه شهادت خواهد داد . پادگان دوکوهه آخرین بار در عملیات مرصاد بود که به پیمان خویش وفا کرد . یک با ر دیگر دوکوهه همه چهره های آشنا را دید و همه عطرهای آشنا را شنید و با همه آنچه دوست می داشت وداع کرد . دوکوهه ، با تو هستم : آیا می دانستی که این آخرین وداع است ؟ منافقین می پنداشتند که آن عهد را که تو بر آن شاهد بوده ای فراموش کرده ایم ، اما تو می دانی که این چنین نبود . همه دانستند . دوکوهه ، آیا بر قدم همه عزیزانت بوسه زدی ؟ آیا سعی کردی که همه آن لحظات را به یاد بسپاری ؟ سعید را به خاطر داری که چه می خواند ؟ برای امام می خواند ، برای آن که عاشقانه زیستن را به ما آموخت ، برای آن که به ما آموخت حقیقت عرفان را که مبارزه است ، برای آن کسی که ما همه تاریخ انبیا را در وجود او تجربه کردیم . خداحافظ دوکوهه . ما می دانیم که تو از گواهان روز حشری و بر آنچه ما بوده ایم شهادت خواهی داد . تو ما را می شناخته ای و رازدار خلوت ما بوده ای ؛ روزها و شب ها ، در حسینه ، در اتاق ها ، در راهروها و در زمین صبحگاهت . این همه مغموم نباش دوکوهه . امام رفت ، اما راه او باقی است . دیر نیست آن روز که روح تو عالم را تسخیر کند ونام تو و خاک تو و پرچم هایت مظهر عدالت خواهی شوند . دوکوهه ، آیا دوست داری که پادگان یاران امام مهدی نیز باشی ؟ پس منتظر باش

 

 


دل نوشته ها ()

نویسنده: دهاتی یکشنبه 87 دی 29   ساعت 5:6 عصر

 

الهی به آنان که پرپر شدند

پر از زخم های مکرر شدند

به آنان که امروز، فردایی اند

به آنان که فردا تماشایی اند

به آنان که چون پرده بالا زدند

قدم در حریم تماشا زدند

به آنان که کارون خروش آمدند

چنان خون کارون به جوش آمدند

به آنان که زخمی ترین بوده اند

شهیدان میدان مین بوده اند

به آنان که بالی رها داشتند

گذرنامه کربلا داشتند

به تکبیر آن دم که دم می زدند

سکوت زمان را به هم می زدند

همانان که از مهر فرزند خویش

بریدند یکباره پیوند خویش

بریدند تا وصل آسان شود

نیستانه درد درمان شود

همانان که روح روان داشتند

سفرنامه آسمان داشتند

همانان که دلداده او شدند

کبوتر کبوتر پرستو شدند

پرستو پرستو فراز آمدند

و بی سر سرافراز باز آمدند

که این خطه خاک سرافرازی است

همه همت و شور جانبازی است

شب عاشقی را رقم می زدند

همانان که بر مین قدم می زدند

از آنان که تنها پلاکی به جاست

کمی استخوان مشت خاکی به جاست

الهی به آوازه این حریم

به هورالهویزه به هورالعظیم

به دشتی که پیوسته عباس داشت

که بی دست هم خیمه را پاس داشت

به رمزی که چون نام خیبر گرفت

غریبانه از ما برادر گرفت

خبر بود و تکرار خمپاره ها

جگرگوشه ها، پاره پاره رها

خطر، رمل، توفان شن، ماسه ها

زمین، مین، کمین، رد قناسه ها

خطر پشت هر لحظه پا می گرفت

زیاران ما دست و پا می گرفت

و آن لحظه هایی که خمپاره شصت

میان نماز عزیزان نشست

نمازی که یک رکعتش پاره شد

تشهد پر از موج خمپاره شد

کجایند مردان والفجر هشت

که از خونتان دشت گلپوش گشت

کجایند مردان فتح المبین

کجایند اسطوره های یقین

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 


دل نوشته ها ()

نویسنده: دهاتی یکشنبه 87 دی 29   ساعت 5:2 عصر

---------------------------------------------------------------------------------------

شلمچه خلاصه عشق است و قطعه ای از بهشت , شلمچه , آینه ایست که تمام جبهه با خاکهای سرخش در آن می درخشد. و دریچه آسمانی است که از آن بوی رشادت و عطر دلنواز شهادت میوزد. شلمچه تندیس زیبای عشق است که در میدان ایثار قد کشیده است . شلمچه شهر شهود و شهادت است . شلمچه مثنوی بلندایثار است و فرودگاه عشق و عروجگاه دل . صحرای خشکی که دریای مواج خون و اشکهای عاشقانه در تربت پاکش دارد با قلب خونینی که هنوز زیبا و دلنواز می تپد و خون غیرت و مردانگی را در رگهای این دیار می دواند و حدیث بلند حیات با عزت را زمزمه می کند. زمین خاکی شلمچه , زیباتر از آبی آسمان است چرا که شلمچه قتلگاه مرغان عاشقی است که برای وصال بی قرار بودند و از کوچه پس کوچه های منیت و مادیت رهیده و به شهر دلگشای معنویت و شهادت دل بستند. آری ! شلمچه شاهنامه بلند شهادت است , دیوان عاشقی است , شعرهای سرخ , با واژه های خون , به وزن عشق و قافیه هایی از جنس قلب پاره پاره عاشقی و در قالب غزل عشق و مثنوی بلند شهادت » , دیوانی که شکسته دلان عارف با قلم استخوان و مرکب خون و با خط شکسته عروج نوشتند و این صفحه طلایی تاریخ ایران اسلامی را با خون دل تهذیب شده شان تذهیب کردند. آری ! شلمچه کتاب است , خواندنی ترین کتاب حماسه . شلمچه آسمان است سرشار از ستاره های سرخ . شلمچه بهار است لبریز از گلهای محمدی , شلمچه دریاست , مواج از موجهای عاشقی . شلمچه بازار است , بازار عشقبازی و جانبازی , شلمچه تابلو است تابلوی حماسه و عرفان که بر تارک تاریخ ایران اسلامی می درخشد. جایگاه اهل زیارت است نه اهل زر , زیارتگاه دلدادگانی که خود زائرانی بودند که در نیمه راه سفر عاشقی پرپر شدند و به مولای عشق پیوستند و زیباترین حدیث بندگی را با بندبند وجودشان و با قطره قطره خونشان نوشتند. یعقوبهای بی قراری که برای رسیدن به یوسف زیبای شهادت بی قراری می کردند و زلیخای دنیای نتوانست آنها را مفتون خویش کند. آنان که هنوز از دشمن نفس خویش رها نشده اند و دلشان در تصرف شیطان است چگونه می توانند قدر مجاهدانی را بدانند که در کوله پشتی دلشان جز عشق و ایثار نبود. آنان باید بدانند که شلمچه و شهیدانش و شاهدان و شائقان و مشتاقانش خورشید بی غروبند , چرا که عاشورا و عاشورائیان آفتاب آسمان عشقند که هیچ ابر آلوده و تاریک یزیدی نمی تواند جلوی تابش آنها را بگیرد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دل نوشته ها ()

   1   2      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سمفونی ایثار
کل و کلون
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
326885 :مجموع بازدیدها
6 :بازدید امروز
20 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
مدیر وبلاگ : آذران[399]
نویسندگان وبلاگ :
دهاتی (@)[59]

m.saadat (@)[22]

کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) (@)[258]

مهدی توانگری (@)[56]

azeron (@)[60]

rivand (@)[24]

کانون فرهنگی،هنری سیدالساجدین(ع) (@)[0]

شورای اسلامی (@)[12]

مرتضی مطهری -ر[4]
KHABAR CHIN[6]
A_abad (@)[31]

امیر معصومی[4]

لوگوی خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
لینک دوستان
روستای ازوار (سده)
شهدای آذران
امام زاده احمد (ع) روستای آرنجن
روستای آرنجن
آذران وطن من
صفحات اختصاصی
فهرست موضوعی نوشته ها
ادبی و اجتماعی[82] . اخبار و حوادث[29] . تصاویر[27] . خبری از آذرون[22] . تسلیت[5] . وبلاگ ونویسندگان[3] . انتخابات[3] . کانون فرهنگی[2] . مسابقه . مقالات . وبلاگ و نویسندگان . از مطالب خواننده ها . زبا شیرین آزرانی . شعر . فرا رسیدن ایام سوگواری .
نوشته های قبلی را اینجا ببینید_بایگانی
شورا
اخبار آذران
ورزشی
مربوط به وبلاگ
تصاویری از آذران
کانون علی ابن ابیطالب
ادب و هنر
شرکت تعاونی
سایر موضوعات
دینی و مذهبی
پایگاه امام رضا(ع)آذران
مناسبت ها
پیام شهداءـ راه شهداء
کانون فرهنگی،سیدالساجدین(ع)
آرشیو موقت
بهداشت جسم ـروان
خبرهای کاشان و حومه
اشتراک