سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آن سنگ لغزنده ای که گامهای دانشمندان بر آن استوار نمی ماند، آز است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: آذران سه شنبه 92 مهر 23   ساعت 11:42 صبح

تصاویری از فصل برداشت انگور از باغات آذران...

دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران سه شنبه 90 شهریور 1   ساعت 9:8 صبح

 آمادن شهریور ماه سوغاتی های را هم همراه خود دارد که گردو و بادام و از جمله آن انگور ناب آذران است.

با آمادن شهریور فصل دیگری از زیبای های روستا رغم می خورد و اهالی با شور نشاط خاص مشغول برداشت انگور از باغات خود میشوند که شور و شوقی وصف ناپذیر دارد.

در این میان قدم زدن و پیاده روی در طول کوچ باغ ها لذتی دیگر دارد عبور بین درختانی که شاید حال به سبب برخی نا مهربانی ها از انبوه شان کم شده ولی همچنان زیبای خود را حفظ کرده اند.

عیور از مناظری که در دنیای کنون کمتر نظیر آن را میبینی که در این زیبای بکر بودن خود رانیزحفظ نموده.و نسیم خنکی که در بین باغ ها وزیدن دارد.

و عبور از میان کوچه باغ ها پر است از سادگی و سادگی و سادگی، و شاید این همان رمز زیبای آن می باشد.

 


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران چهارشنبه 89 فروردین 4   ساعت 6:37 عصر

سیمای بهاری آذران زیبای ما:

تصاویری بهاری و زیبا از آذران

تمام گلهای دنیا تقدیم شما

آذران زیبای ما


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران یکشنبه 88 آبان 3   ساعت 6:0 عصر

پاییز زیبای آذران ...

سنجد میوه پاییزی روستای آذران

سنجد از محصولات باغات آذران

سنجد یکی از میوه های است که در این فصل در آذران به فراوانی یافت میشه ولی اکثر ماها به سادگی از کنار اون رد میشیم و گاهی هیچ توجهی به اون نمیکنیم غافل از اینکه از خواص بیشمار آن آگاه باشیم:

میوه سنجد از زمانهای گذشته در سبد غذایی ایرانیان جا داشته و در اعیاد سنتی به آن توجهی خاص مبذول شده است. سنجد یکی از سین‌های سفره هفت‌سین و دارای خواص درمانی و تغذیه‌ای بی‌شمار است. بهترین اثر سنجد رفع کمبود ویتامینC در بدن بوده و خوردن آن انسان را از ابتلا به امراض عفونی حفظ می‌نماید.و امروزه از درخت سنجد و میوه آن در صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی، عطرسازی و صنایع چوب استفاده می‌شود. نام علمی سنجد «Elaeagnusan gastifolial» است و رویشگاه این درخت بدلیل سازگاری آن با محیط‌هایمختلف، این درخت در زمین‏ه هاى سنگدار، شنى و فقیر می ‏روید

خواص درخت سنجد در تمام اندامهای آن منتشر شده است و ریشه، چوب، پوست و میوه آن دارای خواص دارویی و صنعتی متفاوتی است از پوست درخت سنجد یک ماده شیمیایی دارویی مهم به نام تتراهیدروآرمور - متیل - N استخراج می‌شود. از برگ درخت سنجد آلکانویید استخراج می‌شود که در صنایع داروسازی کاربرد دارد. اسانس گل سنجد در صنایع داروسازی و آرایشی و عطرسازی بکار می‌رود.

 درخت سنجد دارای 3 قسمت برون بر (پوست قهوه‌ای رنگ)، میان‌بر (آردی شکل) و درون بر (هسته چوبی و سفت آن) است که قسمت میان‌بر و درون بر آن دارای ارزش غذایی فراوان است. در قسمت میان‌بر 2 نوع قند گلوکز و فروکتوز، 7 نوع چربی اشباع شده و اشباع نشده وجود دارد.

در قسمت درون بر سنجد 17 نوع آمینواسید و مقداری پروتئین وجود دارد که هر یک از این آمینواسیدها خواص دارویی بسیار مفیدی دارند بطوری که می‌توان گفت میوه سنجد یک میوه دارویی صفراست. این میوه در طب سنتی به عنوان تانن قابض است بنابراین در معالجه بیماریهای دندان، لثه و اسهال و در درمان زخم معده موثر است و می‌تواند از خونریزی جلوگیری کند.

اگر آرد و هسته‌ میوه سنجد با هم آسیاب شود مصرف خوراکی آن بیماری آرتروز را درمان می‌کند. مصرف سنجد براى درمان و جلوگیرى از عوارضى مثل «قى»، اسهال صفراوى، زخم روده، سرفه‌هاى حاد گرم، سردرد و اثر رطوبت نافع است. سنجد مقوى قلب و برطرف کننده تب و لرزهاى سرد در بیماریهاى سینه مثل تنگى نفس، زخم ریه و عوارض دماغى محسوب مى شود.

سنجد براى درمان بیمارى هاى کبدى مانند زردى و یرقان مفید است و سنجد پخته شده به طور کامل (پوست - گوشت - هسته) در روغن زیتون به صورت خوراکى جهت درد مفاصل، خارش پوست و رشد مو توصیه شده است. 

 عرق شکوفه سنجد، ضد نفخ مؤثرى براى معده مى باشد. یکی از دانشمندان گفته است میوه سنجد گوشت براستخوان مى رویاند و انسان را فربه مى کند. پوست را تقویت کرده و کلیه ها را گرم نگه داشته و مانع از تکرر ادرار مى شود. در هند از روغن هسته آن لعوق یا شربت غلیظی درست می کنند که در التهاب غشاهای مخاطی همراه با ترشح همانند انواع زکام و نیز در موارد عفونتهای برونشها مصرف می نمایند.

در اسپانیا از شیره گل سنجد برای قطع تب های مهلک و خطرناک استفاده می شود. میوه سنجد از نظر طب سنتی،طبیعت سرد و خشک دارد و مقوی و مفرح است،ضد تهوع و صفرا بر نیز می باشد. سنجد به ویژه خام آن برای بند آوردن اسهال نافع است.

 جوشانده گل سنجد برای بیماریهای دماغی مانند فلج و کزاز و نیز برای قلب و زخمهای ریوی و تنگی نفس مفید است و برای تقویت معده و کبد و باز کردن گرفتگیها و تحلیل گاز معده و یرقان نافع می باشد.


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران یکشنبه 88 مرداد 18   ساعت 4:31 عصر

قله های زیبا سرچشمه جویبارها و چشمه های پرآبی است که دامنه های پایین دست آن را می تواند به خوبی سیراب کند. چشمه های همیشگی و جوشان دامنه ها که گاه آبگیرهای زیبایی را در بستر کوهستان پدید آورده، طبیعتی با دیدنی های بسیار در منطقه کوهستانی آذران جلوه گر ساخته است. روستای آذران با باغ های گسترده و کوچه باغ ها و هوای مطلوب آن نشاط و سرمستی عمیقی بر تن هر رهگذری می‌نشاند. علفزارهای طبیعی حلوه گر زیبای های بسیار در مناطق کوهستانی آذران

درختچه ها، گلبوته های وحشی و گیاهان دارویی ، خوراکی و معطر در دامنه های قله های رفیع آن و علفزار طبیعی پیرامون آن منظره ای کم نظیر کوهستانی در پیش چشم جلوه گر می کند. در دل کوهستان و بر بستر پر آب و علف آن چشم انداز دلفریبی دارد که تنها با ره سپردن به این منطقه کوهستانی و قدری کوهپیمایی می توان به آن رسید.سد زیبای آبدراز مکانی مناسب برای تفریحات و ایجاد قایقرانی تفریحی

دریاچه سد شهدای آذران و در سمت خاور آن، آبگیر کوهستانی دیگری در منطقه آبدراز نیز وجود دارد که تا اندازه ای کوچکتر است. این 2 آبگیر زیبا و کوهستانی بخشی دیگر از زیبایی های طبیعت آذران است که بویژه در تابستان جذابیت های ویژه ای دارند.که مکانی مناسب برای تفریحات و ایجاد قایقرانی تفریحی است،که سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این راستا می طلبد. سدهای آذران با آب شدن برف قله های بالادست آن و از چشمه های طبیعی آبگیری می شود


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران شنبه 88 مرداد 3   ساعت 6:27 عصر

 

 در پهنه گسترده سرزمین ایران هنوز مناطق بسیاری هست که زیبایی ها و جاذبه های آن چندان شناخته شده نیست و از چشم دور مانده است. روستای آذران را می توان در زمره چنین مناطقی دانست که با تابستان های معتدل و کوهستانی خود هنوز هم جلوه های آن به گردشگران شناسانده نشده است

در روزهای گرمی که تهرانی ها دمای 42 درجه ،و کاشانی ها نیز دمای 46درجه را تجربه کرده اند در همین نزدیک ها مناطقی وجود دارد که انگار قدری با بقیه جاها فرق دارد. رزگله

مزرعه یا بیشه زار رزگله یکی از مکان های تفریحی و دیدنی اذران است که با هوایی خنک و مطلوب و نوازش همیشگی نسیم سرد و وسرسبزی  و رطوبت آن به علاوه قرار داشتن دردامنه کوه منظره ای دل انگیز و وصف نشدنی به ان داده است.سردی وخنکای شبهای آن بگونه ای است که حتی گاهی به همراه داشتن لباس گرم زمستانی را ضروری می سازد.رزگله

اگر خواهان  فراموش کردن تابستان و رهایی از گرمای این روزها هستید روستای آذران واقع در 70 کیلو متری جنوب شرقی کاشان و ارتفاع 2700 متری از سطح دریا مکانی مناسب برای تعطیلات آخر هفته بشمار میرود .


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران پنج شنبه 88 تیر 18   ساعت 1:40 عصر

با گذشت بیش از دو هفته از فصل تابستان برداشت گل محمدی هنوز در  برخی مزارع آذران ادامه دارد.که این خود نشان آب و هوای  بسیار مطبوع و خنک  این فصل از سال در روستای زیبای آذران است.

در روزهای بعد با برخی از مناطق  زیبا و تفرجگاه های طبیعی و مکان های تفریحی آذران شما را آشنا خواهیم نمود.گل محمدی آذران مرغوب ترین گل از نظر اسانس در ناحیه قمصر کاشان


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران یکشنبه 88 خرداد 17   ساعت 4:49 عصر

آغاز فصل برداشت گل محمدی از مزارع آذران

خدا قوت

خداقوت ده!!!


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران شنبه 87 بهمن 26   ساعت 6:0 صبح

داغ جوون

گل رعنا

ضمن تشکر از دوست خوبمون که از آذران این عکس ها را برای ما ایمیل فرستاده بودند.


دل نوشته ها ()

نویسنده: آذران دوشنبه 87 مهر 8   ساعت 11:21 صبح

شهید حسین سعادت

دل نوشته ها ()

   1   2   3      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سمفونی ایثار
کل و کلون
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
326883 :مجموع بازدیدها
4 :بازدید امروز
20 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
مدیر وبلاگ : آذران[399]
نویسندگان وبلاگ :
دهاتی (@)[59]

m.saadat (@)[22]

کانون فرهنگی علی ابن ابیطالب(ع) (@)[258]

مهدی توانگری (@)[56]

azeron (@)[60]

rivand (@)[24]

کانون فرهنگی،هنری سیدالساجدین(ع) (@)[0]

شورای اسلامی (@)[12]

مرتضی مطهری -ر[4]
KHABAR CHIN[6]
A_abad (@)[31]

امیر معصومی[4]

لوگوی خودم
روستای آذران (نگینی درکوههای کرکس)
لینک دوستان
روستای ازوار (سده)
شهدای آذران
امام زاده احمد (ع) روستای آرنجن
روستای آرنجن
آذران وطن من
صفحات اختصاصی
فهرست موضوعی نوشته ها
ادبی و اجتماعی[82] . اخبار و حوادث[29] . تصاویر[27] . خبری از آذرون[22] . تسلیت[5] . وبلاگ ونویسندگان[3] . انتخابات[3] . کانون فرهنگی[2] . مسابقه . مقالات . وبلاگ و نویسندگان . از مطالب خواننده ها . زبا شیرین آزرانی . شعر . فرا رسیدن ایام سوگواری .
نوشته های قبلی را اینجا ببینید_بایگانی
شورا
اخبار آذران
ورزشی
مربوط به وبلاگ
تصاویری از آذران
کانون علی ابن ابیطالب
ادب و هنر
شرکت تعاونی
سایر موضوعات
دینی و مذهبی
پایگاه امام رضا(ع)آذران
مناسبت ها
پیام شهداءـ راه شهداء
کانون فرهنگی،سیدالساجدین(ع)
آرشیو موقت
بهداشت جسم ـروان
خبرهای کاشان و حومه
اشتراک